Ik heb een jongere zus die binnen het jaar zwanger is van de 2e. De eerste was een foutje, maar ze zijn er gelukkig mee. Ze woont in het buitenland. Ze weet dat wij in MMM zitten. Toen ze in december voor familiebezoek was heeft ze niet 1 keer gevraagd hoe het met ons was. Ze heeft alleen lopen klagen hoe moe ze was en hoe misselijk ze was. Of toen we met het hele gezin uit eten gingen alleen maar praten zwangerschappen en bevallingen. Verder de standaard uitsprake"n: - je moet er niet zo mee bezig zijn- - jullie tijd komt nog wel - waarom zijn jullie zo laat met kinderen begonnen, ik ben nu 33(kan er ook niet aan doen dat ik mijn man pas op latere leeftijd ontmoet heb)
Wat vinden jullie trouwens van die Vanish wasmiddel reclame?... Zet ik mijmerend over een 2e de tv aan, is het eerste wat ik hoor: "met een 1e had ik al veel was, en nu met een 2e op komst...." Kortom ze is aan het zeuren en de Vanish gaat haar helpen.... Normaal reageer ik daar natuurlijk niet op, maar nu komt het aan...
Ja! Had ik ook last van! Heeft iemand afgelopen zondag ook naar TLC gekeken? 8 boys, wanting a girl? Programma over vrouwen die al een boel jongens hebben en heeeeel graag een meisje willen. Ze gaan zelfs zover dat er PGD toegepast wordt. Eén vrouw is zwanger van kind nr. 5 en krijgt bij de 20wk echo te horen dat ze een jongetje krijgt. Vrouw begint ontroostbaar te huilen. Ik denk alleen maar: Mens, wees blij dat je een kind kúnt krijgen! Zo pissig op de bank gezeten..
Heb er ook nog een paar: Bij mijn 1e miskraam wist ik dat ik een miskraam zou krijgen vraagt er iemand : groeien je tieten nog ? ( terwijl ze zelf ruim 40 jaar geleden ook een miskraam heeft gehad).o zo erg alles komt weer naar boven. Maar wel 2 kids. Nadat ik een 2e miskraam had gehad (mmm) was ik voor de 2e controle bij de gyn. feliciteerde ze me met m'n zwangerschap... ze had het niet goed in de papieren geschreven. Ben inmiddels wel gestopt met de mmm en zijn we wachtende op een pleegkind. Zelf hou ik me voor dat het zo heeft moeten zijn dat er ander kind onze hulp nodig heeft, een ander zou het niet tegen mij moeten zeggen. Nu krijg je weer de standaard opmerking als er problemen zijn met een pleegkind: je hebt het zelf gewild. Wens alle mensen het goede met de verwerking van de blijdschap en het verdriet.
Nee, ik heb er wel een voorstukje van gezien... Ik heb zelf ooit gekraamd bij een vrouw die was bevallen van haar 4e zoontje. Bij de eerste luierwisseling vroeg ze mij nog eens te checken of het wel echt weer een jongetje was.... Ze wilde duidelijk een meisje en stak dat niet onder stoelen of banken....