Opmerkelijke verjaardagkado's positief/negatief

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 2 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Hier valt 't eigenlijk wel mee, krijg niet veel dingen waar ik niets mee kan. Ik geef meestal ook aan als ik echt niets weet dat ik graag geld krijg omdat ik ergens voor spaar. (Is niet altijd zo, maar dan weet ik in elk geval dat ik er zelf iets leuks voor kan kopen en niet iets krijg waar ik niks mee kan).
    Toch heb ik er een paar wat mindere; van een oud-buurvrouw een drietal oude boeken waar de schimmel op stond omdat ze op een vochtige zolder hadden gelegen. ;) Normaal gesproken vind ik boeken echt een fijn kado, ik lees veel, maar dit ging me net iets te ver. Geef dan een boekenbon van 5 euro of zo, kun je nog altijd meer mee.
    Verder een keer een setje fakkels voor in de tuin die allemaal zo'n beetje gebroken waren dus we konden ze niet meer gebruiken.

De leuke kado's waren toch wel de sieraden van m'n mannetje, en op m'n eerste moederdag van dit jaar kreeg ik een prachtig beeldje van een vrouw met een baby aan de borst van Dennis (papa had 't uitgezocht natuurlijk) en daarbij een hele grote gevulde mand met tijdschriften, geurtje, badspullen, chocola, koffie etc. Allemaal lekkere en leuke dingen voor mezelf, echt een verwenmand! Zo leuk vond ik dat!

Mijn dierbaarste kado is trouwens een paar oorbelletjes met hangertjes met daarin hele kleine droogbloemetjes, heel schattig. Ik kreeg ze van mijn vader die ze zelf had uitgezocht, op mijn 12e verjaardag. Nu hij er niet meer is ben ik extra blij met juist dat kadootje, gewoon omdat het helemaal van hemzelf was.

2. adi

adi Niet meer actief

Mijn man kreeg ooit van onze beste vriend een kilo spruitjes als verjaardagskado. Er zat een verhaal achter, alleen niemand snapte de grap :).
    En ik had meteen de groente voor de volgende dag :)

Ik kreeg ooit van oma van mijn man een lap stof van de markt voor mijn verjaardag. Om zelf kleren te maken. Het gekke is dat ik NOOIT zelf kleding heb gemaakt, hier totaal niks mee heb, en er totaal geen type voor ben. Die stof ligt nog steeds ergens achter in de kast, is nog lelijk ook...

3. Lovelyroses

22 mei 2011
    63
    0
    0
    Geen werk..
    Limburg
    Postief; Mijn rijbewijs en sierraden ( wel echt goud dan )
    Negatief: Een reep bon bon bloc

4. bereke

bereke Niet meer actief

Echt, hoe verzinnen sommige mensen het? Een appelboor met 6 appels? En gebruikte wc-borstel en bril :$:$:$:$:$:$:$?

Hier niks speciaal te melden gelukkig.

5. Maia

Maia Niet meer actief

toen ik 18 werd kreeg ik van mijn ouders een gouden ring met de datum erin gegraveerd.
    toen ik 26 werd kreeg ik mijn dochter (nou ja, ze is net een dagje eerder geboren, maar we 'schelen' amper 12 uur ;))

negatief eigenlijk niet. Ik vind het heel erg leuk dat mensen überhaupt iets meenemen en zolang het geen gebruikte wc borstels zijn ;) valt het reuze mee :)

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Maakt dat het dan een goed cadeau?
    Ik snap dat namelijk niet zo. Het gaat toch niet om de waarde (al kan zilver of ander metaal duurder zijn dan goud).

7. Dana

Dana Niet meer actief

echt?? nou geef maar aan mij dan! lekkerrrrrrrrrrrrrrrr :D

8. tulip

tulip Niet meer actief

ik zie echt nog heel gekke dingen voorbij komen.

9. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Uhm... ik vind vaak juist de 'rare' kado's het leukst :$

Heb een tante, die in de 80 is nu, en zij heeft mij echt al heel wat vreemde kado's gegeven, die ik toch altijd weer zo onzettend waardeer.
    - Een handdoek met daarop mijn voorletter geborduurd. De letter C... mijn naam begint met een G overigens :D
    - Een verjaardagskaart (voor mij!) via de post rond de verjaardag van mijn jongste neefje (wij schelen zo'n 27,5 jaar) met daarin een tekst die ik nog steeds niet kan lezen door haar ouderwetse handschrift.
    - Voor de geboorte van onze dochter (feb, dit jaar) een doosje met een ringetje en kettinkje wat je vroeger kreeg opgestuurd als je weer eens een hele grote prijs had gewonnen bij al die reclamezooi van de post.
    - Een gebruikt en kapot koffiezet-apparaat toen ik op mezelf ging wonen (ik lust trouwens al mijn hele leven geen koffie)
    - Een agenda van het jaar ervoor

Kan nog wel even doorgaan :D Ik waardeer het zo ontzettend dat ze altijd aan me denkt en toch de moeite neemt iets te geven/sturen...bewaar ook alles, gewoon omdat ik haar zo lief vindt :)

10. adi

adi Niet meer actief

:D
    Ik vind het geweldig dat je al die kadootjes bewaart :)

Het klinkt mij als een ontzettend lief mens die de data enzo een beetje kwijt is :D

11. adi

adi Niet meer actief

Oh, deze kan niet ontbreken op de lijst!

Ik lag tijdens mijn zwangerschap in een academisch ziekenhuis vanwege dreigende vroeggeboorte. Dus, ik was toen zwanger.

Tijdens mijn verblijf was ik ook jarig, en wat kreeg ik van de verpleegsters: een fles wijn!
    De volgende dag kwam het kado van het keukenpersoneel: een fles wijn en 2 wijnglazen!

Ik vind het echt geweldig datr het personeel en zelfs de keuken kadootjes geven aan patienten, maar wijn aan een zwangere vrouw??? Ik heb het nooit begrepen :)

De verpleegsters hebben die wijn lekker zelf mogen opdrinken, ik heb ze 'getrakteerd' een keer na de afloop van hun avonddienst. .

12. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Wat een dingen zie ik voorbij komen. Ik heb wel cadeautjes gehad die niet zo goed bij mij passen, maar als echt raar te bestempelen nee dat niet.

13. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

ik heb een keer voor mijn verjaardag van mijn broer een jerrycan met ketchup gekregen. (ik at alles met ketchup toen......en nu)
    vond ik erg leuk! :D

toen ik 8 was kreeg ik een kleine operatie in het ziekenhuis en toen kreeg ik van mijn opa een helikoptertje....echt een jongensding en van mijn andere oma een kapotte knuffel die ze, hoorde ik van mijn nichtjes, altijd op de logeerkamer had staan...haha

14. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik was nog en kado vregeten toe ik 16 werd(geloof ik) kreeg ik van mijn oma(zlefde als van de kitscherige klok) een pop, 1 van steen/keramiek? zo lelijk, die zat in een schoenen doos en zo is hij ook op de zolder gegaan en later in de container..........

15. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ohhh, wat komt er een hoop grappigs voorbij zeg. Onvoorstelbaar waar mensen mee aan durven komen...

Mijn vriend en zijn familie zijn altijd van de praktische kado's.
    Zo kreeg ik ooit een dunschiller, peper en zoutstel en van mijn schoonmoeder een blikopener en een onkruidverwijderding. Zo'n ijzeren borsteltje op een lange stok....
    Wel heel handig hoor! Maar niet de meest leuke kado's om te krijgen.

Gelukkig krijg ik vaak ook heel leuke kado's. Zoals een mooie ketting toen ie me ten huwelijk vroeg.
    En van mijn schoonmoeder leuke dingen om neer te zetten in huis. Heel aparte ijzeren insecten. Klinkt nu een beetje gek, maar ziet er echt heel leuk uit.

Deel Deze Pagina