Mijn schoonzus en zwager waren in verwachting van hun 3e kindje. Dit goede nieuws wilden ze natuurlijk delen met de twee oudsten, dus ze vroegen: "zouden jullie het leuk vinden om een broertje of zusje te krijgen?". Zegt een van de twee "nèèh, doe maar een hondje".
Onze oudste heeft na haar zindelijkheidstraining goed onthouden dat we haar flink vinden als ze op de wc plast. Nu nog, dan zit ze op de wc.... jaaaa... heit en mem vinden M flink hè, dat ik al op de wc plas. Vervolgens hoor ik dus zelf ook regelmatig "Flink, Mem" wanneer ik iets voor haar doe
Mijn zoontje had op vakantie een brandweerauto gekregen. Er moesten nog batterijen in. Ik zei tegen hem: straks in de caravan schroeft mama hem wel even open. Zegt 'ie heel verbaasd: 'Neeeee mama, jij niet! Jij bent een vrouw!'
Hahaha! Dat mocht ik vanmiddag ook! Want ik was toch al een grote meid, dat ik zo goed op de wc plaste Heerlijk, toch, zo'n kind...
Ik was voor het eerst samen met mijn dochter naar een voetbaltraining van mijn man. Toen zei ze:"Kijk, allemaal papa's. Samen spelen, samen delen"
Zo hadden wij pas de doop van ons nichtje, de dag ervoor Eg haar grote zus 3,5. In de kerk moet heel zachtjes praten, en Z. haar hoofdje wordt na gemaakt, maar niet haar haren gewassen
Vanochtend nog.,. Mannetje ging de kinderen uit bed halen En roept vrolijk goeiemorgen!!! Eerste dat mijn zoon zegt; woww jij hebt een dikke buik! Autsj! Mn vent zit er al maanden mee dat hij is aangekomen
Zoontje trok het shirtje van mijn moeder een beetje naar beneden. Wijst naar het spleetje tussen de borsten en zeg: Zo'n spaarpot heeft mama ook.
Mijn kleine kan (helaas of gelukkig) nog niet praten. Maar die van mijn nichtje is een echte flapuit. Volgens mij maken ze daar heel wat mee mee. Ze was een jaar of 3,5 en we waren met zijn alle bij mijn opa in het bejaardehuis op visite. We willen gaan, en komen bij de ingang een minder aantrekkelijke vrouw tegen, zegt die kleine: "kijk mama, is dat nu een heks?" Weet niet of de vrouw in kwestie het hoorde, maar wij kwamen niet meer bij (heel zachtjes natuurlijk)! En toen haar moeder zwanger was ze was een jaar of 3 vroeg ze aan iedereen met een dikke(re) buik. "Ben jij ook zwanger?" Heeft bij een aantal (mannen en vrouwen) wel voor schaam momentjes gezorgt
jongste dochter lag bij me in bed gisteravond en deed dus het licht uit. Zegt ze: Mama, ik zie niets meer, ik heb slechte ogen. Mag ik nieuwe ogen mama? De oudste laatst de vinger tussen de deur, zegt ze huilend: Mag de zere vinger ook mee naar school?
We waren in de apenheul en er springen twee apen op elkaar waarop Noa (2,5) keihard lacht en schreeuwt: "Kijk mama die apen doen hop paardje hop" Ik en de rest van de mensen om mee heen kwamen niet meer bij.
Zalig topic! Kan niet wachten tot mijn kleintje van die uitspraken doet. Maar dat is nog eventjes wachten ...