Opmerking geboorte middels keizersnede

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door rijo, 22 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Wat zijn er toch onaardige mensen.....
    Het zegt dus meer over haar dan over jou/jullie.

Hier ook een kz gehad, echt een hele klus en ik ben intens dankbaar voor de geboorte. (Ook een ruggeprik gehad daarvoor en na iui met hormonen zwanger geraakt 😳!)

2. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Ooh wat erg dat soort mensen.
    Jouw kindje is in jouw buik gegroeid, uit jouw buik gekomen en dus geboren! Pieker niet over zo'n opmerking hoor. In beide gevallen maakt een kindje de stap na de wereld en stel je je lichaam letterlijk open hiervoor. Bij de een wordt je wat meer geholpen door medici. Maar we zeggen bij een vacuümpomp of tangverlossing toch ook niet dat een moeder het niet zelf heeft gedaan?

Of ik nu via het raam of de deur een huis uit ga, als ik buiten ben ben ik buiten😂

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik snap werkelijk niet dat mensen zo licht over een keizersnede kunnen denken, zo blij dat ik dat niet heb hoeven meemaken. Bij mijn oudste zoon heb ik nog een week in het ziekenhuis gelegen, de vrouwen die een keizersnede hadden gehad, hadden het gemiddeld genomen lichamelijk een stuk moeilijker dan de vrouwen bij wie dit niet nodig was.

Die persoon die je sprak moest blijkbaar even doen alsof ze 'beter' is. We weten allemaal wat dat werkelijk over een persoon zegt.

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik denk dat we hier naast het topic 'geboren' ook een topic 'gehaald' moeten maken...

Wat een flapdrol zeg. Niks van aantrekken en je zeker niet verdrietig voelen. Dat is het niet waard.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje is ook geboren via een ks en heb een kennisje die dat geen echte bevalling vindt, zij heeft het veel zwaarder gehad, en laatst had ze ook nog een onnodige sneer over het hebben van 2 kinderen of 1...ach, ze is niet voor niets gedegradeerd van vriendin naar kennisje ;)

Ze is wel de enige in m'n omgeving die ik zoiets heb horen zeggen, de rest weet hoe en waarom...maar eigenlijk doet dat er niet eens toe!

6. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Lekker laten kletsen, probeer het je niet aan te trekken. Sommige mensen hebben altijd altijd wat te zeuren.

Mijn oudste is via een geplande keizersnede geboren (ook voor de veiligheid van het kind gekozen) en ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat het makkelijker was. Wel de opmerking over jammer gehoord, maar daar kon ik me niet zo druk om maken.

De jongste is vaginaal geboren en ik kan zeggen dat het herstel echt een stuk makkelijker is dan na m'n keizersnede. En de bevalling viel me ook erg mee. Dus wat dat betreft was deze bevalling een stuk makkelijker.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dikke onzin, lekker om lachen. Natuurlijk wordt een kindje met een ks geboren! Het moment van uit de buik de wereld in komen is de geboorte. Wil ze anders beweren dat jouw kinderen nooit geboren zijn? :D

8. LianneE

LianneE Niet meer actief

Alsof het herstel van een ks een "makkie" is. Ben bevallen met een spoed-ks na het hele rataplan aan weeën en 2 uur persen voor niks.. Kreeg ik ook rare/onbegrijpende opmerkingen over ("ja bij mij duurde het ook lang maar ja ik kreeg oerkracht en toen was hij/zij er zo" uh nee dat was dus bij mij geen optie meer...)'. denk dat mensen ook niet weten waar ze over praten maar toch.. Hou dan lekker je mond :D

Kortom: lekker laten kletsen! En gefeliciteerd nog :)

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

als ze niet geboren zijn, zijn ze zeker door de ooievaar gebracht???

Wat een onzin, natuurlijk zijn ze geboren, boeit het HOE je ze op de wereld zet?

10. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Het slaat inderdaad nergens op, want ieder mens wordt geboren, op welke manier dan ook. ;) Dus zulke opmerkingen zijn niet alleen lullig, ze zijn gewoon oerdom.

Uit onwetendheid wordt er ook een hoop onzin gezegd.
    Ik weet nog goed dat vlak na de geboorte van onze zoon mijn oudste zus in het ziekenhuis op bezoek kwam. Ik lag zwaar aan de morfine en met nog een torenhoge bloeddruk bij te komen van alle ellende. Zegt zij "nou fijn dat het zware werk jou bespaard is gebleven!"

11. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ohh, fijn voor haar dat jij niet bij machten was anders had je haar zo het raam uitgekukelt. Wat een waanzin!

12. Islah

Islah Niet meer actief

Een kind wordt met een keizersnede natuurlijk wel 'geboren', maar vind het altijd wel apart dat er wordt gesproken over 'bevallen via ks' , gevoelsmatig doe je bevallen zelf. Maar dat is echt meer mijn gevoel, iemand die een keizersnede heeft gehad denkt er vast heel anders over.

13. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Persoonlijk spreek ik ook niet van bevallen. Daar ligt voor mij het verschil.. bevallen of gehaald worden. Maar in beide gevallen is er sprake van een geboorte.

14. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Nou zeg dat wel..
    Nu heeft zij geen kinderen of kinderwens dus ik dacht toen gelijk maar, ze weet gewoon niet beter.

15. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Nou, mijn keizersnee na een dag lang weeën en onvoldoende ontsluiting vond ik echt enorm pittig! Ik weet zeker dat mijn herstel sneller was gegaan als ik "normaal bevallen" was. Ik heb zo veel pijn gehad aan die buikwond, ik zou iemand die zegt dat mij het zware werk bespaard is gebleven echt aanvliegen!!!

Vind het trouwens wel makkelijk uitleggen aan mijn zoontje dat de dokter een sneetje heeft gemaakt waar hij door kon, bespaart me het "verschil tussen jongens en meisjes-verhaal" nog een poosje, haha!

16. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik vind het ook wel een verschil, bevallen of keizersnee. Tijdens mijn eerste bevalling dacht een verpleegster dat ik een keizersnee zou krijgen. Toen dacht ik eerst o ja doe maar (kon sowieso niet zomaar natuurlijk) en dacht daarna ownee doe maar niet ivm herstel! De pijn tijdens de geboorte is heel anders en niet te vergelijken natuurlijk net als de na pijn. Maar ik denk dat moeders die via een keizersnee bevallen een heel mooi stuk van het moeder worden moeten missen, want het is wel iets heel intens zo'n natuurlijke bevalling! De pijn van de weeën het persen en het eerste contact. Alles kunnen volgen direct naar de bevalling. Het is een voorrecht voor alle vrouwen die op de natuurlijke weg bevallen om dat mee te mogen maken. Ik vind het voor de vrouwen die een keizersnee nodig hebben gehad erg jammer dat zij dat niet mochten ervaren op de manier als ik het heb ervaren. Lekker makkelijk een keizersnee? Ik denk juist extra moeilijk, omdat je op de ok en direct na de geboorte zoveel minder kan en mag en meekrijgt. (Althans in mijn gedachte)
    Ik denk dan ook dat de "pijn" van ts over de opmerking vooral komt uit het gemis van deze dingen, want ik de k dat jouw keizersnee emotioneel veel zwaarder was, dan als je een natuurlijke bevalling gehad zou hebben.

17. LianneE

LianneE Niet meer actief

@tweedeopkst. Ook met een ks kan je weeën en persen ervaren hoor. een spoed ks is vaak na dat hele proces...je gaat nu uit van een geplande..
    Het enige wat ik heb gemist is dat ze vaginaal eruit kwam. Ze lag wel gelijk bij me omdat ik nog heb kunnen regelen in alle pijn en paniek dat het een soort van gentle sectio was ;)
    Dat ze er niet zelf uit kwam vind ik jammer maar is niet de enige reden denk ik dat dit soort opmerkingen gewoon niet ok zijn.

18. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

De eerste de beste die tegen mij had gezegd dat het de makkelijke route was geworden, had per direct een dreun gekregen! Stelletje idioten! Gelukkig heeft niemand dat gewaagd :p

Dat mensen zeiden dat ze het jammer voor mij vonden begreep ik dan weer heel goed, ik vond het zelf ook jammer en had het laatste stukje ook liever zelf gedaan.

19. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Haha, ja hier net zo. Echter mijn schoonzus is nu zwanger en zoontje vraagt aldoor of de baby bij haar ook door de buik naar buiten komt. Ehm... toch maar in peutertaal uitgelegd wat de gebruikelijke route is. ;)

20. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

#40 Tweedeopkomst, 24 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mrt 2016
    Ik ga er eigenlijk gewoon uit van het uitzingen van een bevalling van à tot z. Dus alle delen ervan. De weeën, persen en geboorte in opvolging van elkaar. De euforie als de kleine er net uit is. Dat het zware werk het waard is geweest. Bij een keizersnee zal je die euforie ook hebben maar anders. Bij de natuurlijke bevalling is het moment dat je voelt dat de kleine eruit is en het gevoel van wauw mijn kind. Ik weet niet, je voelt het lichamelijk allemaal gebeuren. Maar ik heb geen keizersnee gehad, dus heb het niet kunnen voelen hoe dat is, maar ik vind het jammer voor mensen die een is hebben gehad dat die dat niet op die manier mogen ervaren. Je liefde voor je kind is er niet anders om uiteraard, maar je bent zo afhankelijk van doktoren en wat zij zeggen ipv helameel te kunnen wat voor jou goed voelt.
    Spoedkeizersnee lijkt me dan wel weer nog extra vervelend want dan heb je het "zware" van beide kanten gehad en heb je eigenlijk de weeën voor niks gehad. Neem aan dat het als een teleurstelling voelde dat je het niet af kon maken dmv persen en geboorte? Belangrijkste is uiteraard dat je kindje gezond en wel bij je komt, maar ik denk toch dat de meeste vrouwen het liefst een soepele natuurlijke bevalling hebben.

Deel Deze Pagina