Opmerking geboorte middels keizersnede

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door rijo, 22 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ik heb een weenstorm van 14 uur en 2 uur persweeen aan de ks vooraf gehad, ik praat echt wel over bevallen.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Die opmerking heb ik ook gekregen in de kraamweek. Heb aan haar gevraagd of ik haar buik even open moest snijden zodat ze kon voelen wat ik voelde. Pff.. (tja, hormonen)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ik heb 2 heel zware spoedkeizersnedes gehad, echt heel erg, maar geen moment teleurgesteld geweest. Alleen heel blij dat er eindelijk, maar dan ook echt eindelijk, een einde aan de pijn kwam en blij dat mijn kindjes het hadden gered. En wee"en voor niks? Natuurlijk niet, daarmee wil toch zeggen dat we het hebben geprobeerd? Het is niet gelukt uiteindelijk, maar daarmee is het toch niet voor niets geweest? het was een hel, maar we zijn er allemaal nog en daarmee is het voor mij klaar.
    Tuurlijk had ik het liefst een soepele bevalling, maar ja, zo is het leven. Je krijgt niet altijd wat je wil.

4. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik vond het juist fijn dat ik alles qua weeën had meegemaakt.. Ik heb het iig meegemaakt en het moest zo zijn. En hopelijk kan ik dat laatste stukje bij een volgende meemaken ;)

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Jij zegt het mooi: het is een voorrecht om via de natuurlijke weg te bevallen.
    Hier een spoed ks en een geplande. Bij de eerste heb ik weeën gehad, weeënstorm zelfs. Op een gegeven moment enorme pijn bij mijn schaambot. Ik was blij dat toen gezegd werd: dit wordt ks. Ik heb een veel te smal bekken. Was via de natuurlijke weg nooit gelukt. Vandaar ook die pijn bij het schaambot (kind wat tegen bekken duwt)
    Ik vond het jammer dat ik niet via de natuurlijke weg kon bevallen, niet thuis kon bevallen. Eigenlijk alles anders ging dan ik verwacht had. Direct na de geboorte alleen een glimp opvangen van je kind en je kind pas na zo'n 45 min pas vast kunnen houden. Ongeveer de eerste 24 uur niet zelf je kind bij je kunnen nemen omdat je het bed niet uit kan.
    Bij de oudste is mijn kraamweek geen roze wolk geweest vd pijn. Darmen zatten helemaal verstopt en duwde tegen de wonden vd baarmoeder.
    Het is dan idd wel even wat teleurstellingen verwerken. Gelukkig heeft tegen mij nooit iemand gezegd dat ks de makkelijke weg is. Die zou dan ook flink de wind van voren krijgen.

Ik vind het jammer dat ik geen natuurlijke bevallingen heb gehad. Maar ben dankbaar dat ik wel heb ervaren wat weeën zijn en dat ik 2 geweldige kindjes heb. Het is zoals het is.
    Ik was niet teleurgsteld dat ik niet zelf kon afmaken. Maar teleurgesteld dat het anders liep dan ik gedacht / verwacht had : thuis bevallen, eerste contact met je kind, samen zijn na de bevalling, in de kraamweek lekker wandelen.

6. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Lekker handige opmerking he TS. Die weet gewoon niet beter en ik zou mij er proberen niet druk om te maken. Natuurlijk is je kindje geboren, alleen de manier waarop dat is gebeurd is anders dan de natuurlijke manier. Nou en? En natuurlijk heb je er keihard voor gewerkt. Er zijn vast ook mutsen die het wel makkelijk vinden. Ook negeren die handel!

Iemand heeft ook eens gezegd dat mijn kind niet echt een kind was, aangezien hij via icsi is verwekt.
    Nou hij ademt, speelt, loopt, knuffelt, eet en poept dus 100% dat hij echt is.
    Was een oudere vrouw. Die vond icsi vast heel futuristisch en dacht waarschijnlijk dat mijn kind dan ook een robot 2.0 was of zo. Intelligentie is niet te koop, jammer genoeg.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    off topic:
    Oh wat erg. Wat zeggen mensen toch domme dingen. Toen mijn zoontje net zijn bril had (hard nodig met +8), komt er een oudere vrouw naar mij toe, die zegt het volgende: " zonde van zijn mooie koppie, moet je hem maar meer wortelen geven". Ik bedoel pff. Sommige mensen zijn te dom.

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    #48 chrystel73, 24 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2016
    Hier ook een Spoed sectio en een geplande.
    Na de eerste heb ik drie dagen niet uit bed gekund, barstte echt van de pijn. Ik had al 24 uur weeën gehad .

Wanneer mensen over makkelijk beginnen bij een ks moeten ze echt heel snel wegwezen.

Vind het toch wel jammer dat ik nooit een vaginale bevalling heb gehad met direct je kindje op je buik.

Ziekenhuis hier was al best vooruitstrevend dat de doek op het moment van de geboorte omlaag ging zodat we mee konden kijken.

9. annabel10

annabel10 Actief lid

28 dec 2010
    474
    54
    28
    Hier wel een vagina bevalling, maar ivm vroeggeboorte geen baby op de buik. Dus het is niet het één of het ander. Ik denk dat iedereen het misschien wel op 1 of andere manier anders had gewild. .

Gelukkig heb je tegenwoordig ook speciale kz waarbij de baby wel bin je mag blijven. Maar dat gaat natuurlijk met spoed kz

10. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Off topic 2x:

Ach ja, (veel) oudere mensen (vrouwen met name) denken dat zij alles maar mogen zeggen, lijken te vinden dat zij vanwege hun leeftijd de waarheid in pacht hebben en o wee als je er tegenin durft te gaan ( jeugd van tegenwoordig ahum /geen respect meer.;))

11. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113

Zo dan, die kwam vast goed binnen... :x Ik heb ook twee icsi kindjes. Zo'n opmerking over een ks is tot daar aan toe, maar dit slaat echt alles!

12. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    :$
    Tsssss...

13. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Destijds was ik er erg verdrietig en boos over, maar aangezien de opmerking zo dom is kan ik mij er redelijk snel overheen zetten.

En zulke opmerkingen hou je altijd. De meeste mensen hebben kinderen, en vaak ouderen vinden dat ze dan recht hebben om zich met jouw opvoeding te bemoeien. Dat 'advies' begint al bij de zwangerschap.

Wat suus1983 al als voorbeeld gaf over een bril en wortelen. Echt waar joh? Wortelen waren de oplossing geweest? Deel die waarheid alsjeblieft met de rest van de mensheid en niemand heeft ooit nog brillen of lenzen nodig. Vertel, welk fantastisch advies heb je nog meer?
    Ik neem die mensen niet meer serieus. Lachen en doorlopen.
    Net als wat TS vertelt over haar keizersnede. Bijzonder gewoon hoeveel domheid een mens met zich mee kan dragen toch? Niet alleen de opmerking zelf, maar gewoon niet kunnen beseffen dat ze er niet om heeft gevraagd en dat het misschien kan kwetsen.

Laat je niet kisten hoor, ze zijn het echt niet waard! En als je boos of verdrietig wil zijn, ze zijn het echt niet wad om dat ter plekke te doen. Dan liever thuis met de gordijnen dicht..

14. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Dit!!!
    Lekker laten kletsen.

15. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Woooow.... In de kraamweek ook nog :$ ik weet serieus niet of ik diegene nog zou willen zien daarna:$

Ik heb wel 1 vriendin die er wat makkelijk over doet, ook over mijn ziekteperiode, maar dat is meer haar instelling (zelfbescherming). Maar zij zou nooooit durven zeggen dat een ks de 'makkelijke' weg is

Hier 22 uur weeën, torenhoge bloeddruk, magnesium, bloedtransfusie en nog meer ellende, tot 8 cm gekomen maar het ging echt niet gebeuren. Nou, ik vind dat toch een hele bevalling al zeg ik het zelf

Gelukkig had ik bij mijn ks wel uiteindelijk dat euforische gevoel dat m'n kindje er eindelijk was 😍 het proces liep alleen beetje anders

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Sommige mensen denken blijkbaar niet genoeg na. Erg jammer, want nu zit jij met een rotgevoel. Ik begrijp ook niet waarom ze zo denkt.

Hier is Julia ook met een ks geboren. Omdat Emma met een erbse parese (zenuwaandoening) is geboren en wij en het zh niet weer het risico wilden nemen dat het nogmaals zou gebeuren.

Je neemt zo'n keuze niet voor niks. En ook een zh gaat er niet zomaar in mee. Je mag trots zijn op jezelf! Laat je niks aanpraten.

Gelukkig heb ik zulke opmerkingen nooit gehad.

17. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Zo denk ik er ook over..

Ben ook "blij" bijna alles meegemaakt te mogen hebben, maar als het kindje het zelf niet meer volhoud dan is een spoedkeizersnede het beste.
    Tuurlijk heb ik ook het moment van bevallen gemist, was al zo ver..

Maar goed. Zelf zou ik dus niet kiezen voor een geplande keizersnede. Herstel was bij mij echt zwaar, lichamelijk maar ook emotioneel. Je kunt niet alles voor je kindje doen wat je wel zou willen..

18. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Mijn ervaring is dat mensen die dat zeggen, echt geen idee hebben wat ze nou eigenlijk zeggen..

Mijn dochter is ook via een keizersnee geboren. In de ochtend werd besloten dat zij in de middag gehaald zou worden ivm haar gezondheid, een 'natuurlijke' bevalling had zij hoogstwaarschijnlijk niet overleefd. En dan nog hebben mensen het lef om mijn bevalling lekker makkelijk te noemen..
    Tja, weeën heb ik nooit gehad.. maar ik vond het alles behalve lekker makkelijk.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Dat zei ik er ook bij he, dat mensen die er wel één hebben gehad het anders zouden ervaren. Ik ben ook nooit bevallen volgens sommige vrouwen, omdat mijn langste bevalling maar 5 uur duurde en de kortste 2 uur. Maar ik vond de korste bevalling juist het zwaarst.

20. Bailief

Bailief Niet meer actief

Haha dat is ook een goede. Toen mij dit vlak na de geboorte werd gevraagd heb ik mijn shirt omhoog getrokken. Toen schrok ze 😂

Deel Deze Pagina