Opmerking geboorte middels keizersnede

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door rijo, 22 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik dacht laatst erover of een vrouw met een keizersnede nou ook "bevallen" was.
    Ik vind een ks iig wel een bevalling, maar ik weet dus niet of het ook "bevallen" is.

Omdat ik niemand voor het hoofd wilde stoten, en het sowieso een zware taak is, een kind geboren laten worden, heb ik besloten dat ook dames met een ks bevallen zijn.
    Wat vinden jullie?

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dit zou ook mijn onderscheid zijn.

3. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Het is vaak de toon van de opmerking die het positief of negatief maakt.
    En er speelt ook altijd je eigen gevoel mee bij het ontvangen van zo'n boodschap.

Het is echt niet attent om alles altijd maar te zeggen. Het zou goed zijn als iedereen zich beseft dat iets aardigs zeggen veel meer brengt dan de eindeloze, vaak belerende negatieve opmerkingen.

Hier gelukkig heel dankbaar dat de medici mij hebben geholpen, mijn zoontje had anders zuurstoftekort gehad of zelfs overleden.

Ik hoop mijn tweede bevalling zonder medische gedoe door te komen want het lijkt me heel mooi om een gezond kindje direct bij me te kunnen houden na de bevalling.

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Wat een onzinnige opmerking en zelfverzonnen interpretatie van het woord geboren. Jouw kinderen zijn 'gewoon' geboren. Mijn oudste is er met een vacuümpomp 'uitgerukt', ik ben benieuwd wat dat dan is. Geboren betekent simpelweg het ter wereld komen van een baby. Vandaar de term geboorteakte, geboortedatum, geboortekaartje, enzv. Laat ze kletsen.

5. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Is gewoon een suffe opmerking. Natuurlijk is je kind geboren. Letterlijk betekent geboren worden, ter wereld komen. Hoe dat gebeurt veranderd daar niks aan. Heb ik net opgezocht in de van dale. :)

Deel Deze Pagina