Ik dacht laatst erover of een vrouw met een keizersnede nou ook "bevallen" was. Ik vind een ks iig wel een bevalling, maar ik weet dus niet of het ook "bevallen" is. Omdat ik niemand voor het hoofd wilde stoten, en het sowieso een zware taak is, een kind geboren laten worden, heb ik besloten dat ook dames met een ks bevallen zijn. Wat vinden jullie?
Het is vaak de toon van de opmerking die het positief of negatief maakt. En er speelt ook altijd je eigen gevoel mee bij het ontvangen van zo'n boodschap. Het is echt niet attent om alles altijd maar te zeggen. Het zou goed zijn als iedereen zich beseft dat iets aardigs zeggen veel meer brengt dan de eindeloze, vaak belerende negatieve opmerkingen. Hier gelukkig heel dankbaar dat de medici mij hebben geholpen, mijn zoontje had anders zuurstoftekort gehad of zelfs overleden. Ik hoop mijn tweede bevalling zonder medische gedoe door te komen want het lijkt me heel mooi om een gezond kindje direct bij me te kunnen houden na de bevalling.
Wat een onzinnige opmerking en zelfverzonnen interpretatie van het woord geboren. Jouw kinderen zijn 'gewoon' geboren. Mijn oudste is er met een vacuümpomp 'uitgerukt', ik ben benieuwd wat dat dan is. Geboren betekent simpelweg het ter wereld komen van een baby. Vandaar de term geboorteakte, geboortedatum, geboortekaartje, enzv. Laat ze kletsen.
Is gewoon een suffe opmerking. Natuurlijk is je kind geboren. Letterlijk betekent geboren worden, ter wereld komen. Hoe dat gebeurt veranderd daar niks aan. Heb ik net opgezocht in de van dale.