Hoi allemaal, het is vandaag P-weer, het lijkt wel herfst!!:x Ik zit al een poos te denken om met onze dochter(ruim 2,5) naar de indoorspeeltuin te gaan bij ons in de buurt. Vandaag ist echt indoor-speeltuin-weer, dus het leek me wel leuk voor haar, ff lekker binnen ravotten. Echter...ik ben nogal een onzeker typ, ik ben nog nooit in zo'n speeltuin geweest, en vind het eigenlijk best "eng" om alleen te gaan, vind het lastig om samen met mijn peuter ergens naar toe te gaan waar ik de weg niet weet enzo. Moet ik opletten hoe en wat, en ook nog mijn kind in de gaten houden. En waar ik helemaal niet tegen kan is om aangestaard te worden door mensen die wel gezellig met 2 of meer volwassenen zijn....voel ik me zo'n "zielig" persoon, die in z'n uppie met kind naar de speeltuin gaat... Misschien beetje vreemd verhaal, maar zo ervaar ik dit nou eenmaal. Het komt door mijn pest-verleden, waar ik heel onzeker door ben geworden in bepaalde situaties. Ik twijfel echter niet dat mijn dochter het niet leuk zal vinden, en ik weet heus wel dat als je eenmaal binnen bent het best mee valt, maar voor het eerst die drempel over, bah, ik heb daar altijd een hekel aan omdat ik me geen houding weet te geven. Welke moeder herkend dit? en gaan jullie zelf ook regelmatig alleen met jullie kind(eren) naar zo'n speeltuin?(en hoe vermaak jij je dan?) Groetjes!!!
Ja hoor ga gerust met mijn 4 kids lekker een dagje Soms met een vriendin maar niet altijd Zou gewoon lekker gaan en genieten met je meisje
Herkenbaar hoor, de eerste keer alleen mrt mijn dochtertje (toen 3) vond ik ook eng. Maar wat blijkt, er gaan een heleboel moeders alleen met hun kind er heen. Je bent dus niet de enige die alleen is met je kleintje. Ik vermaakte me door met haar mee te gaan in de speeldingen. Ze wilde ook niet dat ik te ver weg was. En je kan er koffie thee koek enzo kopen. Ik neem ook iets te lezen mee voor als ze lekker bezig is.
Ik ga ook vaak liever als ik ergens voor het eerst heen ga, niet alleen hoor! Dus je bent niet de enige Maar vaak lopen er inderdaad genoeg ouders rond die alleen zijn met hun kind(eren). En waarschijnlijk ben je zo druk bezig met achter je dochter aanrennen, dat je niet eens de tijd hebt om om je heen te kijken haha. Dus gewoon lekker gaan! En geniet er van
Pffieuwww, niet de enige dus die het de 1e keer eng vind, haha! Ik denk dan ook; mens, je gaat helemaal niet alleen!! je gaat toch samen met je dochter?! haha! (reacties zijn nog steeds welkom hoor!!).
Zo doordeweeks is het waarschijnlijker dat er maar enkele mensen samen. Met een peuter heb jij genoeg te dien, schoenen uit en samen spelen. Mijn Kids zijn zo groot dat ze zelf hun gang gaan ondertussen dus ga ik meestal met een vriendin.
ik ga ook altijd alleen met mijn peuter hoor ... en ik ben echt neit de enige Ik loop lekker met haar mee, samen op de trampoline of de grote legoblokken bouwen ... of gewoon aan tafel zitten terwijl ze zich vermaakt in het peuterparadijs of in de ballenbak. En soms heeft ze mazzel dat de moeder of opa/oma van een ander kindje de draaimolen aanzet en dan mag ze soms wel eens mee op de draaimolen (dat moet ze trouwens wel altijd netjes vragen). Veel plezier, ik weet zeker dat je kindje het reuze leuk vind
De meeste indoorspeeltuinen hebben een peutergedeelte of peuterochtend, en dan zie ik echt vooral moeders die alleen met hun kind komen. Ik ga zelf ook altijd alleen, daar kijkt niemand raar van op hoor. Ik neem wel eens een boek mee, maar aan lezen kom je niet toe Je bent toch de hele tijd bezig met achter je kind aan hobbelen en klimmen.
Deze situatie vind ik zelf niet vervelend. Ik ga met mijn kinderen overal naartoe. Ik ben ook gepest en herken je onzekerheid wel. Ik heb het vooral als ik mensen hoor fluisteren, dan denk ik al gauw dat het om mij gaat
Dat het spannend is om ergens alleen met je kindje(s) heen te gaan herken ik wel, maar ik zou me er niet door laten beperken. wij gaan regelmatig op stap, gewoon op mijn vrije dag, je ziet vaak andere moeders of vaders ook alleen, soms maak ik een praatje met een andere moeder, andere keren niet. De eerste keer is het misschien spannend, daarna weet je dat het prima is, dus gewoon gaan!!! voor je kind is het onwijs leuk!
Ik deed het ook wel (ze gaan nu naar school). In het begin vond ik het ook wel even wennen. Maar al heel snel zag ik dat mijn zoontje het naar zijn zin had. We hebben hele tochten afgelegd door het klimgedeelte, of samen gesprongen op de trampoline. Maar ik heb ook even lekker een tijdschrift kunnen lezen terwijl hij zelf rond stuiterde. Ik was ook even angstig voor "wat zullen ze wel niet denken".. Maar de lol die ik had was groot genoeg. Dan lachen ze maar; mijn kind heeft plezier, ik heb plezier, dat laat ik niet verpesten.. En in praktijk lachen mensen je niet zomaar uit. Toen ik dat eenmaal doorhad werd mijn leven een stuk lichter
Ik ga ook altijd alleen met zoontje. Liefst wel buiten de schoolvakanties anders heb ik kans op drukte.
Ik ben ook wel eens alleen geweest, idd lekker mee klimmen maar ook lekker een kop koffie kunnen drinken toen S alleen aan het spelen was. Als het vakantie tijd is ga ik liever wel met zijn tweeën want dan is het zo druk. En hier zijn er ook peuterochtenden dus daar wil ik ook nog een keer naar toe gaan. Ik denk dat als je eenmaal bent geweest je vaker alleen durft te gaan. En mensen praat niet zo snel over een ander, zeker niet als ze je niet kennen. Heel veel plezier!
Ik hoop dat je inmiddels al gegaan bent! WIj zijn vorige maand voor het eerst naar zo druktemakersparadijs geweest en er zaten vele papas en mamas alleen. Ik zou het ook eng vinden hoor om alleen te gaan, absoluut. Maar wellicht sluit er een andere mama aan die ook alleen is of jij kunt gaan zitten bij iemand die ook alleen zit. Achteraf ben je vast en zeker heel trots op jezelf dat je gegaan bent. DOEN EN VEEL PLEZIER
Ik ga heel vaak alleen met 1 of beiden kinderen naar speeltuintjes of andere dingen. Ik vind het juist heerlijk, lekker alleen met je kindje. Super gezellig, die momentjes! Het is zo zonde om je zorgen te maken over wat andere onbekenden wel of niet zouden vinden (waarschijnlijk vinden ze helemaal niets). Mn oudste zit nu op school en ik mis het ontzettend dat ik doordeweeks niet zomaar meer met haar op stap kan. Je kindje en die quality time momentjes zijn in the long run zooooo ontzettend veel belangrijker. Ik zou echt proberen me over mn zorgen heen te zetten!
Niet onzeker voelen, is zo zonde! Ik ga ook altijd alleen met m'n drie dochters. Is juist hartstikke gezellig. Even samen spelen en daarna ga ik heerlijk met een kop koffie en een tijdschrift zitten. Veel plezier vandaag!
Ik vind het juist heerlijk om alleen met de kinderen te gaan! Daar kan ik in alle rust tijdschriften lezen, hoef ik thuis niet te proberen hahah..
Ik ga zo vaak alleen met de kinderen weg, heb niet altijd zin om iemand mee te vragen en vaak is het zo last minute dat dat ook niet gaat lukken. Ik vermaak me wel met een tijdschrift of mijn telefoon. Hier in de buurt is ook een speeltuin met binnen en buiten gedeelte, met mooi lekker op het terras zitten, heerlijk!
Wat vervelend dat je zo'n angst hebt. Probeer jouw problemen en verleden geen belemmering te laten zijn voor je dochter. Het zou heel erg jammer zijn als je jouw angsten op haar over gaat brengen. En dat jij je daardoor zou moeten beperken om leuke dingen met haar te doen! Bij die indoorspeeltuinen letten mensen weinig op elkaar. En er zijn heel veel mensen die alleen gaan. Je bent daar samen met je kind. En zeker een kind van 2,5 moet je iedere keer in de gaten houden. Je hebt dus niet eens tijd om rustig te gaan zitten en te staren naar anderen.
Nou hier niet hoor. Ik hou m'n kinderen wel in de gaten, maar kan ook heerlijk m'n tijdschriften bijlezen.