@Ann 80, geef het nummer van je moeder maar aan mij. Kan ik haar uitleggen hoe het is om in het ziekenhuis te belanden met 10 kg ondergewicht en uitdrogingsverschijnsen
Ha schoonmoeders! Altijd boeiend onderwerp! Ik heb opzich een lieve schoonmoeder, waar ik het goed mee kan vinden. Alleen ze is zo'n tutje hihi. En ze praat alles tegen, dat is heel irritant! Ik vertelde bv eens dat een baby'tje in het begin niet elke dag in bad mag, nou daar had ze nog nooit van gehoord hoor. Dat moet juist!!! Ik moet alles in het wit kopen, want dat is rustiger voor de baby. Dat doe ik dus niet! We moeten ons kind 2 namen geven, want dan ken die later zelf kiezen!! Doen we dus ook niet! Ik zit vaak aan mijn buik. Nou dat deed zij vroeger nooit!! Ik mag geen boxkleed kopen van de zeeman of de hema, dat is te goedkoop! Je wast toch wel alle kleertjes eerst he?? *zucht* Ja natuurlijk! Alsof ik zo'n viezerik ben! *schud hoofd* enz enz enz. Maar ach ze bedoelt het goed! haha
hahaha oww schoonmoeders grrrr Ik had een lekker dun dekentje te leen gekregen en daar bleek de volgende dag gelijk al een vlieg op gepoept te hebben (van die zwarte stipjes) Dus dat vertelde ik aan schoonma en zei dat ik het dekentje dus direct maar in de was heb gegooid, in plaats van vlak voor die tijd. Krijg ik een preek dat ik niet zo schoon moet zijn omdat mijn kind anders geen weerstand opbouwt. En dat ik haar niet beschermd moet gaan opvoeden, want dan durft ze later niets meer WAT? Dus jij legt dekentjes met vliegenstront in de kast?? LEKKER! Ik kan er een boekwerk over schrijven hoor, helemaal met de gierende hormonen.
Jee er zijn er echt velen die dat meemaken he van die vervelende opmerkingen. Gelukkig is mijn moeder dus echt niet zo. Ze stuurd me zo naar bed als ze merkt dat ik moe ben en blijft dan op de kinderen passen. Ze neemt gauw iets van mij over... en is erg bezorgd. En ja die opmerking van mijn schoonmoeder over de kilo's was niet leuk maar ja denk niet dat ze er toen overna dacht. Vandaag waren we nog even met haar weg en dan zegt ze ook vaak geef mij die kleine maar want dat is te zwaar voor jou (ik droeg op dat moment de kleine op de arm)..
Hahahaha ja zal dr goed doen als je dr ff belt Heb dr vanmorgen weer gesproken en vertelde wat ik hier idd las vrouwen met 10 tot zelfs 16 KG gewichtsverlies en moet eerlijk zeggen ze draaide bij... Geloof dat ze wel in de gaten heeft dat ze een beetje apart deed gisteren en dat het heel serieus kan zijn in sommige situaties...
Ik heb weinig te klagen qua opmerkingen van mijn eigen moeder, ik zie en spreek ze niet zo veel.(ze heeft het te druk met haar eigen wereldje geloof ik...) Maar wanneer ik mijn zorgen over een bevalling uitsprak, omdat ik toch best wel bang ervoor ben zei ze altijd "ach joh, dat doet helemaal geen pijn!" Dat doet ze dan om mij gerust te stellen..(??) Ik heb ze uitgelegd, dat dit soort opmerkingen niet echt helpen. En mijn schoonmoeder is erg beschermend tegen over mij, altijd zorgen dat ik niet te veel hooi op mijn vork neem, maar moet ondertussen wel mijn huis op en top schoonhouden van haar....van het ene uiterste naar het andere uiterste......
Pipeloentje hahaha, Mijn schoonmoeder zit ook zo te zeuren over de Ikea. Alles moet 'degelijk' zijn.... En als ik vertel dat ze bij de Zeeman zulke lieve rompertjes hebben, krijg ik alleen een glimlach te zien. Vrij irritant En ik maak mij zeker nu veeeel te druk over zulke dingen, want de hormonen zitten op zjn top. Maar blijkbaar begrijpen ze dat niet. Nee, want vroeger was alles beter ja. Grrr... wordt hier weer geirriteerd van haha.