Opmerkingen die je krijgt als je zwanger bent

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mirella28, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Ik word gek van de opmerkingen 'drink je niet? maar 1 glaasje kan toch wel?' en 'ik hoorde laatst dat zwangere vrouwen wel mogen drinken'.

    Ja uuh het zal allemaal wel, maar mij is echt verteld dat het niet mag. Wie moet ik nou geloven?
     
  2. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Ik heb juist het tegenover gestelde, als mensen DENKEN dat ik wijn drink, terwijl het druivensap is, of als ik een maltbiertje drink, krijg ik meteen allerlei opmerkingen naar mn hoofd.
     
  3. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Na 3 miskramen weer zwanger te zijn (eentje zelfs met bijna 16 weken dus iedereen wist dat ik zwanger was) ging mijn relatie over met mijn nu exvriend.
    Krijg ik (voornamelijk van collega's) te horen: had je niet beter voor abortus kunnen gaan!

    Ik vind dit nogal een respectloze reactie!


    En het zomaar aan mijn buik zitten.... Daar heb ik helemaal een schurft hekel aan! Dan heb ik nog een klein bescheiden buikje, ben "bang" voor hoe erg het is als ik verder ben!
     
  4. Wiete

    Wiete Lid

    2 dec 2007
    20
    0
    0
    Heiloo
    Ik word inderdaad ook wel eens moe van alle goedbedoelde opmerkingen, maar wat ik wel heel leuk vind van vrouwelijke collega's die al kinderen hebben is de opmerking:

    Wel goed van genieten van je zwangerschap hoor! Dit maak je maar 1 keer mee. :D
     
  5. Nadesy

    Nadesy VIP lid

    27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Wat 1 keer meemaken?misschie wel meerdere keren :D:D:D:D:p:p:p
     
  6. Nadesy

    Nadesy VIP lid

    27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Ik kreeg in het begin wel eens te horen,nu is het net van is ze dik of is ze zwanger
     
  7. Wiete

    Wiete Lid

    2 dec 2007
    20
    0
    0
    Heiloo
    @ Derona: Tuurlijk hoop ik ook dat ik dit zeker nog een keer mee mag maken. Maar ze vonden allemaal hun 1e zwangerschap veel bijzonderder dan de tweede, alles voor het eerst meemaken. Je hebt dan nog geen kleine om je druk om te maken en je zit nog zo in het leven zonder kinderen.
     
  8. Michelle04

    Michelle04 Fanatiek lid

    6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Sjjeeej dames, ook ik ben nog niet zwanger en schrik hier ook wel een beetje van sommige "vervelende opmerkingen". Sommige opmerkingen heb ik ook wel eens gemaakt. Gemene of kwetsende dingen over erg dik worden zal ik nooit maken want ik snap heus wel dat niemand daar op zit te wachten en ik zal ook nooit zomaar ongevraagd bij iemand aan zijn buik zitten (zit toch ook niet zomaar aan billen om te kijken of ze gegroeid zijn) Maar het meeste is gewoon oprechte interesse in de persoon en de zwangerschap. Maar aan iemand vragen of het zwaar is voor haar of dat iemand het zat is (wat naar mijn mening en volgens zwangere vriendinnen en familie van mij ook heel normaal is, hoor de klacht vaak zat van hun zelf) wordt door sommige al als irritant ervaren :( 100x hetzelfde grapje horen is natuurlijk ook bloedirritant en daar doel ik ook niet op hoor. Maar probeer wel te begrijpen dat mensen het heel bijzonder vinden dat je een kindje op de wereld gaan zetten en hierin erg geinteresseerd zijn. You're special! En als niemand wat zou zeggen zou het ook niet leuk zijn lijkt mij.

    Liefs Michelle
     
  9. Hypnose

    Hypnose Bekend lid

    26 dec 2007
    737
    0
    0
    Ieeeeeeeh :(
     
  10. Selv

    Selv Lid

    19 jan 2008
    63
    0
    0
    inderdaad...bah! :(
     
  11. Mirella28

    Mirella28 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ik heb nog een ergere: Mijn schoonvader heeft ze wel eens vastgepakt in een dronken bui.
    Toen werd ik kwaad en daarna ging hij het ontkennen en zij ie dat ik gek was. Mijn schoonmoeder vond dat ik me niet moest aanstellen.

    Je begrijpt: ik heb geen contact meer met die mensen...
     

Deel Deze Pagina