mensen met doom-scenario's over zwangerschap.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door princesje83, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    Ik zat laatst op een verjaardag, gezellig met veel mensen, begint er iemand ineens over een meisje wat ze kende die een doodgeboren kindje had gekregen omdat de placenta was losgeraakt tijdens de zwangerschap. Hoe erg het wel niet was, dat ze er kapot van was en dat het kindje nog zo heeel klein was (tussen 26 en 30 weken geloof ik) enzovoorts.... En dat ze de dag er voor nog heeeel veel beweging had gevoeld en dat de arts had gezegd dat dit waarschijnlijk "de laatste stuipen"waren geweest.. Ik probeerde er niet te zorgvuldig naar te luisteren, maar onbewust doe ik dit dus toch... :(

    Als ons kindje nu ff een beetje drukker is als normaal, maak ik me meteen zorgen... :( grrr... had ik maar gezegd dat ze hun mond er over moesten houden, maarja, het waren 2 dames op leeftijd (70) dus ik vond het een beetje misplaatst om hun in de reden te vallen... :oops:

    Anyway, ik snap gewoon niet dat mensen zulke doom-scenario's uitgebreid gaan lopen vertellen als er een zwangere in de kamer zit... ik bedoel, die buik van mij hebben ze echt wel gezien hoor! ;)

    volgende keer als ik zoiets hoor vraag ik dus mooi wel of ze dat verhaal een andere keer kunnen vertellen als ik weg ben.. krijg er steeds de kriebels van als ik er aan terug denk.....
    of stel ik me nu aan? :rolleyes:
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ja, sommige mensen.
    Vaak schieten dat soort dingen mensen ook te binnen als ze een dikke buik zien denk ik.
    Lullig is het zeker!
     
  3. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    vreselijk he meid!
    Ik zeg eerlijk dat ik het per ongeluk ook wel eens doe.
    Toevallig woensdag in de lift van het ziekenhuis, er stond een zwangere in die ongeveer 35 weken zwanger was, en ik had t met mn buuf over mijn miskramen maar had niet aan die mevrouw gedacht :oops: ik schaamde me dood!
     
  4. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    t is idd niet leuk om te horen ,
    n neef van mijn vriend heeft het zelfde meegemaakt als wat jij net schreef , ik ben zelf ook zwanger en moest ook naar de begrafenis van dat kindje en voelde me zoo bezwaard .
    en bang bezorg noem maar op maar laterna dacht ik ,Hey wat hun is overkomen is heel erg en wens je niemand toe maar als het bij HUN gebeurd betekend het niet dat mij t zelfde moet overkomen.
    Ik ben misschien heel nuchter maar geloof wel dat het de juiste instelling is en mocht je bang zijn dat er iets met je kindje is kan je gewoon de vk bellen je verhaal doen en even laten kijken tussendoor toch ?
     
  5. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    zelfs artsen draaien hier hun hand niet voor om ....
    toen ik in het zh lag ovm braken en uitdroging was ik doodsbang dat mijn kindje wat tekort was gekomen ....met alle mogelijk gevolgen van dien ....toen kwam er een dame binnen die een miskraam ging liggen krijgen tegenover mij ....kwam de arts even gezellig langs en ging vrolijk aan die vrouw vertellen : nee hoor mw u heeft alles goed gedaan hoor ..u heeftgoed gedronken en goed gegeten ...u heeft u best gedaan ... :confused: slik ......is gelukkig later wat gezegd tegen die arts ...
     
  6. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Wat maakt het nou uit dat jij over je miskramen praat bij een vrouw die al tegen het einde van haar zwangerschap loopt? Ik snap niet waarom je je hierover zou moeten inhouden hoor.

    Verhaal van TS vind ik wel schokkend :confused: Bah vooral dat over die laatste schokken van het kindje... Tot nu toe heb ik gelukkig weinig horrorverhalen gehoord van mensen uit mijn omgeving.
     
  7. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ik kende al wat 'horrorverhalen' uit mijn omgeving en natuurlijk is dat hartstikke erg. Maar ik vind het niet vervelend als mensen het erover hebben. Ik kijk gewoon de andere kant op, van het is niet aan mij gericht. Als ze het echt tegen mij hebben vragen ze vanzelf wel: luister je? :)

    Het is erg voor die mama's die het is overkomen. Maar het hoort ook bij het leven.
     
  8. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Volgens mij is een zwangere buik juist aanleiding voor veel mensen om erover te beginnen. Ik krijg ook vanalles te horen over miskramen, echt niet normaal af en toe.
     
  9. Deurtje

    Deurtje Fanatiek lid

    8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Mij valt het juist op dat mensen aan me vragen 'kun je er wel tegen'? Een kennis van een vriendin van mij is laatst bevallen en dat kindje is enkele dagen na de geboorte gestorven. Mn vriendin wilde het eerst dus eigenlijk niet tegen me zeggen, omdat ik ervan zou schrikken. Dat doe ik uiteraard ook, heeel erg. Maar het betekent niet dat het ook bij mij ook zo hoeft te gaan. Helaas gaan er ook dingen fout, dat weten we allemaal. Maar leuk om te horen zijn dat soort verhalen natuurlijk nooit.
     
  10. Alita

    Alita Niet meer actief

    Ik vindt dat je je hier niet zo druk over moet maken...
    Het hoort bij het leven en als bij jou toch alles goed gaat?
    Maar ik ben dan ook wel weer erg nuchter.....
     
  11. mychat

    mychat Actief lid

    3 jun 2008
    214
    0
    0
    Ik ben nu voor de 3e keer zwanger en na 2 mk gaat nu met bijna 37 weken alles heel voorpoedig. Maar ik heb de eerste 20 wk gewoon niet van de zwangerschap kunnen genieten zonder me zorgen te maken. Maar zorgen is iets anders dan je druk maken.
    Bovendien heb ik dan nog eens een schoonzusje dat panisch is dat het bij haar mis gaat met kinderen krijgen, die heeft toen ze na maar liefst 8 maanden (ja het is een eeuwigheid :evil:) zwanger werd van d'r gezonde inmiddels 1 jr oude zoontje alleen maar met een sjacherijnig gezicht rondgelopen. Puur omdat ze zo bang was dat er iets mis zou gaan.
    Door 2 mk wist ze dondersgoed hoe moeilijk het voor mijn man en mij is als het gaat om zwanger worden/ zijn. Toch vond ze het nodig om op mijn verjaardag (begin febr.) allerlei horrorverhalen de wereld in te gooien (op zo'n geluidsniveau dat ik het net hoorde) over nog meer miskramen, allerlei doodgeboren kinderen, zware bevallingen en kindjes die gestorven zijn aan wiegedood etc. Ik zie het bij haar zo dat het haar eigen angst is die ze niet kan overwinnen. Dicht bij me heb ik maar al te vaak meegemaakt dat een kind het grootste wonder der natuur is dat er bestaat. Mijn grootmoeder, moeder, stiefzussen en ik hebben zelf genoeg meegemaakt om te weten wat er mis kan gaan, maar bovenal hebben we ook meer dan genoeg meegemaakt om te weten dat het vooral ook goed kan gaan.

    Mij krijgen ze nu niet al te snel meer bang in ieder geval.
     
  12. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ja dit had ik dus ook toen ik net 4 maanden zwanger was belde iemand me er zelfs voor op om te vertellen dat n meisje met de 20 weken echo kreeg te horen dat haar kind van alles miste (zal niet in details treden maar dat deed ze bij mij dus wel) en dat ze de zwangerschap af gingen breken omdat het kindje ook niet levensvatbaar zou zijn buiten de baarmoeder! en toen moest ik zelf nog een 20 weken echo krijgen! nou die weken daarna heb ik mezelf dus compleet gek gemaakt en ben er ook behoorlijk boos over geweest dat ze mij hiervoor opbelde! maar ja sommige mensen kunnen dus niet logisch nadenken dat je dit soort dingen dus beter niet tegen een zwanger iemand kunt zeggen...
     
  13. Sheila82

    Sheila82 Niet meer actief

    Echt vervelend is dat ja..
    Heb het ook wel eens gehad:
    Diegene wist van mijn 2 mk af.
    Zegt ze,( toen ik zo'n 18 weken zwanger was), Ben je nu nog niet bang dat het nog misgaat? Ik heb ook wel eens gehoord dat het de hele zwangerschap goed gaat maar dat een kindje tijdens de bevalling doodgaat......
    en bedankt! Waarom begrijpen sommige mensen niet dat je dit soort verhalen gewoon niet moet vertellen!?

    Liefs
    Syl
     
  14. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    @Silvia, nou idd een fijne opmerking om dan te horen zeg..... Tuurlijk weet je dat het altijd mis kan gaan, maar daar wil je als zwangere gewoon niet al te lang bij stilstaan toch? En als er dan weer zulke opmerkingen gemaakt worden.....

    @female24: ik was al nerveus voor de 20 weken echo zonder zo'n telefoontje... kan me voorstellen dat je jezelf echt gek hebt lopen maken!

    @mychat: logisch dat je na 2 miskramen niet zo gauw kon genieten! gelukkig gaat alles nu wel goed!
    en om nou idd 8 maanden lang chagerijnig te zijn lijkt me ook niks zeg..
    zoals je zegt, dat het haar eigen angst is, is idd ook een goede manier om het te laten bezinken. Het gaat gelukkig nog steeds veeeel vaker goed dan fout!


    @alle reacties ;)

    Ik denk dat een dikke buik idd ook aanleiding geeft! je ziet een zwangere vrouw en denkt dan ineens aan dat ene wat je nog weet over die of diegene die zwanger was en waar iets mee is gebeurd...
    Gelukkig gaat het zoals ik al zei vaker goed dan fout! maar toch....zal ik in elk geval wel mijn mond dicht houden over zulke onderwerpen als er iemand in de buurt is die zwanger is.....
     
  15. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Tja hier ook van die hororverhalen aan moeten horen toen ik tegen het einde liep van mijn vorige zwangerschap.....

    Heb dat grietje ook gelijk goed de waarheid verteld...!
    Achterlijke lui...

    Tja tuurlijk zijn die dingen vreselijke en je weet dat ze gebeuren, maar ach.... zo zijn mensen... en altijd bij zulke dingen...
    zeg maar eens tegen iemand dat je naar de tandarts moet, wat voor verhalen krijg je dan al!

    toen mijn vorige partner een beenmergtransplantatie moest ondergaan was er ook iemand die mij even moest mededelen dat ze iemand kende die dat ook had gehad en bij dat alles goed was gegaan, maar uiteindelijk toch was overleden aan een infectie....! en het lag nog aan mij dat ik het verhaal niet tactisch vond (zeker niet op dat momen!) :confused:

    je hebt gewoon een hoop domme lui, die zich niet kunnen verplaatsen in een ander...!

    xxmona
     
  16. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
     
  17. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    @ Princes83, ik had ook een erg erg druk kindje in de buik, die kon echt urenlang zitten schoppen en doen.
    Echt triest als mensen zulke dingen zeggen! Tja ik ken ook iemand, die ging gewoon onverwacht dood in haar slaap :evil:

    Echt niet druk over maken hoor! Lekker laten kletsen, vermoedelijk kent zo iemand een kennis van de dochter van de buurman van de groenteboer van de buurman van de collega en die diens dochter en haar vriendin haar moeder die haar nichtje...

    Totaal irrelevante informatie toch? Luister maar lekker hier naar de mensen op dit forum die zeggen dat je je totaal geen zorgen hoeft te maken en je kindje zich heerlijk voelt bij jou!

    Heb zelf ook eens de vk gebeld omdat ik dacht dat het kind gezien de hoeveelheid beweging misschien spastisch was, maar die zei: hoe beter ze zich voelen, hoe meer ze bewegen! Het eerste waar een kindje op bezuinigd dat zich niet goed voelt, is juist beweging!

    Kom op lekker laten kletsen die mafkezen!
     
  18. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Sorry hoor! :rolleyes:

    Maargoed, ik weet niet waarom die vrouw in t ziekenhuis lag natuurlijk, voor t zelfde geld vanwege vroegtijdige weeën oid. ;)
     
  19. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Toen ik zwanger was, wilde m'n schoonzus ook weer beginnen over allerlei nare verhalen over miskramen en moeilijke bevallingen.
    Ik heb daar toen meteen een stokje voor gestoken en gezegd: dat wil ik nu niet horen hoor, daar word ik zenuwachtig van, dat vertel je maar nádat de baby er is.
    Ze werd rood als een biet en heeft er niet meer over gehad.
     
  20. Selv

    Selv Lid

    19 jan 2008
    63
    0
    0
    Ik snap die mensen niet, dat zijn toch juist verhalen die je NIET wil horen tijdens je zwangerschap!

    ik zeg het dan ook gewoon, als mensen beginnen met doom-verhalen, dat ik er geen behoefte aan heb om die te horen...
     

Deel Deze Pagina