opmerkingen, ik kan er helemaal niet tegen

Discussie in 'Prematuur' gestart door Ons Kleintje, 31 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Dan kies je inderdaad niet voor je kindje... Wat erg zeg!! Ik heb ook een hele zware zwangerschap gehad!!(o.a.ook verschrikkelijke hoofdpijn) Ik was ook ontzettend dik. Ik had een buik van iemand die bijna moest bevallen en dan nog een flinke buik had ook (27+2). Maar ik heb geen moment gewilt dat mijn kindje kwam. Zelfs een hele lange tijd constante rug-weeen en gewoon bij de weeen wilde ik niet dat ze eruit kwam om van de pijn af te zijn.
    @ jipper,
    Je heb gelijk dat het waarschijnlijk niet zo bedoeld is, maar het is een zeer ondoordachte domme opmerking. Het lijkt mij dat iedereen wel snapt dat het beter is om zo'n opmerking in dit onderwerp erg ongepast is. En vrij logisch dat het hier zoveel reaties uitlokt.

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dit was dus een klassiek voorbeeld van een opmerking waar we niet tegen kunnen. Bedankt Linda. Ik neem aan dat je wel terug komt op het prematuren forum wanneer je wens is uitgekomen.

Edit: Ik weet nog niet of ik dit laat staan....ben gewoon best wel boos over de opmerking en de ondoordachtheid ervan....maar hoop natuurlijk voor haar kindje dat die gewoon lekker blijft zitten

3. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik heb 'n beetje hetzelfde als anno niem: als ik 't zo lees vraag ik me af wat ik dan zou moeten zeggen... Ik denk dat ik ook gewoon zou vragen hoe 't gaat...
    Natuurlijk zitten er echt k*topmerkingen tussen die ik zo lees, maar sommige dingen zou ik ook, puur goed bedoeld, kunnen zeggen. Dus altijd goed zo'n topic door te lezen. :)

Kijk, ik was met 42 weken m'n eerste zwangerschap ook goed zat en ik had bij Hanne op een gegeven moment ook wel zoiets van 'ik heb er wel enigszins de pullen van nu', maar absoluut niet met de wens eerder te bevallen! Dat moet je gewoon niet willen, lijkt me... Natuurlijk is een zware zwangerschap verre van 'n pretje, maar je kind te moeten zien vechten voor zijn of haar leven lijkt me wel even behoorlijk wat erger!

4. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Sorry hoor snap echt niet dat je dat hier post.
    Wij zouden willen dat we onze kindjes langer in onze buik hadden gehad.
    En sommige van ons hebben weken in het ziekenhuis gelegen om de kleine zo lang mogelijk in de buik te houden.

Sja en zijn wel meer die hoofdpijn hebben of kots en kots misselijk.
    En wat dacht je van bekkenpijn.
    Dat is zwanger zijn... dat soort dingen horen er nu eenmaal bij.

Ik heb ben bij m'n dochtertje weken opgenomen geweest met extreem overgeven, zelfs sonde, zware medicijnen.
    Bekkenpijn dat ik niet eens meer van bed af kon en mega dik.
    Maar heb nooit geroepen laat haar maar komen.
    En bij ons zoontje ben ik ook opgenomen geweest met zelfs een lijn (lang infuus) in m'n arm om het beste er nog van te maken.
    En kon ik ook amper lopen van m'n bekken en dat ik zo dik was.

DENK NA VOOR JE IETS WENST/ZEGT

5. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Even geheel off topic, maar ik wil jouw even heel veel sterkte wensen de komende tijd. Hopenlijk wordt het een hele 'saaie' tijd met veel tv kijken en zo ;). Dat je kindje nog maar lang veilig in jouw buik mag blijven.

Tijd heelt hier gelukkig veel wonden. Een redelijk ondoordachte opmerking dat iemand het zat is, kan ik wel begrijpen; dat iemand wel prematuur wil bevallen om niet-dwingende medische redenen, kan ik inmiddels nauwelijks meer serieus nemen. Maar ik ben soms wel jaloers op de enorme onwetendheid over wat het kan betekenen als je kind (zeer) prematuur geboren wordt. Dat wil ik best terug hebben.

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Meiden, laten we de opmerking laten voor wat het was. In dit deel van het forum zeker is het een ongepaste reactie, maar laten we proberen het te laten voor wat het is.

@Linda, ik hoop dat je de volgende keer na wilt denken voordat je een dergelijke opmerking plaatst in dit deel van het forum. Vanzelfsprekend verzucht iedere zwangere vrouw wel eens dat het wat haar betreft wel eens tijd zou mogen zijn (ik mag erover meepraten, want Sam liet ook twee weken langer op zich wachten) om welke reden dan ook (omdat je bijvoorbeeld last hebt van lichamelijke kwalen of juist omdat je niet kan wachten om je kleintje eindelijk in je armen te mogen houden). Maar meer dan ooit willen we toch allemaal dat ons kleintje gezond ter wereld komt? Zeker in dit forumgedeelte kunnen we daarover meepraten. Ik hoop dat de reacties hier je tot inzicht hebben gebracht.

@All, laten we terug ontopic gaan, goed?

7. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Maar ik ben soms wel jaloers op de enorme onwetendheid over wat het kan betekenen als je kind (zeer) prematuur geboren wordt. Dat wil ik best terug hebben.[/QUOTE]

Dat heb je mooi gesproken. Was dat soms idd maar zo...

8. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik kan me heel erg voorstellen dat als je baby heel prenatuur geboren is en heeeeel lang in het ziekenhuis heeft gelegen sommige opmerkingen kwetsend zijn

Maar ook kan ik me voorstellen dat je een zwangerschap mega zat kan zijn dat had ik namelijk ook en natuurlijk hoop je dat ze blijft zitten maar toen me meisje geboren was voelde ik me zo veel beter. En ik had gewoon echt mazzel dat ze zo snel met ons mee mocht en dat het nu mega goed met dr gaat.
    Dus ondanks dat ze met 34 weken kwam ben ik een gezegende mama die nu een gezonde dochter in dr armen kan hebben ipv allerlei compicaties te hebben om het einde vol te brengen
    Dus ik heb tot nu toe geen nadelen onder vonden aan het prenatuur geboren worden van ons meisje.
    Bekijk bijlage 73929
    Dit is me meisje gisteren ze was toen 2 weken en 1 dag jong

9. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ melanina

Ah wat een schatje *smelt*

10. miffy11

miffy11 Niet meer actief

@ maja: heel veel sterkte, ik (en ws ook veel anderen) hier weten hoe je je voelt. iedere dag telt, en hopelijk duurt het nog heel lang voordat je je kleintje vast mag houden!

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

@ maja
    Zet hem op meid!
    je omschrijft precies hoe het voor mij is geweest, die laatste weken.

12. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Heel mooi beschreven!! Dit is ook mijn gevoel bij het bericht van Linda. Hopelijk komt deze 'berusting' (kun je het zo noemen?) ook bij de andere meiden.

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Bedankt meiden!;) Lief!

Ik merk dat nu ik meer rust neem mijn buik ook rustiger wordt, dus ik heb goede hoop. Maar ik ben elke ochtend weer blij dat ik wakker word met nog een baby in mijn buik.

En idd Peetje, mooi omschreven! Die onwetendheid lijkt me heerlijk!
    Is een stuk relaxter zwanger zijn..

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Melanina, wat een plaatje! Gefeliciteerd!

15. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dank je ben ook erg blij dat ze er is hoor

16. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ maja

Het is ook al een stuk moeilijker rust te nemen met een kleine in huis.
    Tenminste dat vond ik.
    Doe je toch al snel meer.
    Maar fijn dat je buik rustiger voelt nu je meer rust.

17. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    enne ik denk niet dat ik nog meer had kunnen rusten om haar langer te laten zitten want ik sliep al om 7 uur savonds dus ik werkte en ging slapen en op vrije dagen en in het weekend bleef ik ook dagen op bed liggen.
    En nu slaapt me meisje ook veel haha

18. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hi meiden, mag ik af en toe meekletsen hier?

Mijn eerste is met 31w en 5d geboren en is nu bijna 2,5 jaar. Het is een gezond, lief en vrolijk mannetje! Wel flink achter in spraak en grove motoriek, maar de rest (en vooral in z'n koppie) zit het allemaal wel op leeftijdniveau.
    Ben nu 26 weken zwanger van de tweede en vind het allemaal heel erg spannend. Tot nog toe gaat alles redelijk goed. Ik ben wel al met 13 weken halve dagen gaan werken en dat bevalt heel goed!
    verder lijkt de placenta wat laag te liggen en zit de navelstreng een beetje aan de zijkant van de placenta vast; dat zou problemen op kunnen leveren, maar vooralsnog is er geen reden tot zorg volgens de gyn. Mijn beebje groeit goed!
    Toch ben ik bloednerveus en als de dood dat het weer zo vroeg komt... Hoop hier een beetje te kunnen spuien en met 'lotgenoten' te kletsen ;)

19. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi Marywoods, welkom hier! ik heb je volgens mij wel vaker hier gezien maar dan alweer een tijdje geleden.
    wauw je bent dus al 26 weken zwanger!
    gefeliciteerd zeg,

ik hoor morgen mijn kansberekening vanuit het academisch ziekenhuis voor risico op een 2e vroeggeboorte. Het is allemaal zo spannend he, als je eerste zo vroeg geboren is.

20. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @Mary: natuurlijk mag je hier komen kletsen!Gefeliciteerd met je zwangerschap en wat is het toch weer spannend he!

@Onskleintje: ok een spannend moment dus ook voor jou!

Deel Deze Pagina