ik vroeg me af wie jullie als oppas hebben? hb je gewoon een bekende of iemand van internet? hoe oud is die persoon en waar let je dan op als je een onbekende oppas wilt nemen? ik heb nu niet echt een oppas en degene die hier het meest oppast die heeft niet altijd zin enzo...nu wil ik wel een beetje van een oppas op aan kunnen zodat ik ook zeker weet dat ik op die persoon kan bouwen... of is dit raar? hoe doen jullie dit en hoe kan ik dit het beste aanpakken. vind een jong persoon en een onbekende eigenlijk best eng in mijn huis
ik begrijp precies wat je bedoelt. Onze zwager en (schoon)zus hebben een nichtje van 15/16 die bij hen komt oppassen. Ze doet echt heel goed haar werk, ze heeft eerst een paar x proef opgepast zeg maar. En dit ging uitstekend. Wij zelf zouden nooit zo'n jong meisje als oppas willen. Waarom? tja gevoel denk ik, zo jong enzo.. Bij ons past mn zusje dan op (is 1x gebeurt) en over n paar weken n vriendin van mij. Prima vind ik zo.
Wij hebben sinds kort 2 meisjes van 13 en 14. Ik vind het juist een voordeel dat ze nog zo jong zijn. Ze gaan nu toch nog niet uit en ik vond het zo vervelend om altijd de opa's en oma's te vragen. Als mijn schoonouders op kwamen passen voelde ik me sowieso altijd net een klein kind wat op tijd thuis moest zijn. En we hebben heel vertrouwde buren dus als er iets mocht zijn dan zijn die ook altijd nog in de buurt. Als we echt ver weg moeten of tot heel laat zou ik ze nu nog niet vragen. Maar dan kan hij ook altijd een keertje gaan logeren.