Hoi meiden, Na de positieve testen dit weekend heb ik elke dag bloedverlies. Dinsdag en donderdag is mijn HCG gemeten en dit ging van 49 naar 48. Volgens het ziekenhuis is dit een miskraam en mag ik stoppen met Utrogestan. Dit durfde ik gisteren nog niet, omdat ik veel bloed en pijn verwacht, en ik sta voor de klas, dus ik weet niet of ik het dan goed 'op kan vangen'. Dus ik wilde vanmorgen voor het laatst utrogestan gebruiken, in de hoop dat het dit weekend allemaal eruit zou komen. Maar nu had ik vanmorgen Dusseldorf aan de lijn en de arts wil dat ik nog even doorga met de utrogestan, tot er en duidelijk dalende hcg waarde is: 'hij heeft wel eens gekker meegemaakt'. Op zich fijn natuurlijk dat hij het zekere voor het onzekere neemt, maar nu zit ik straks alsnog op werkdagen met de ellende. Waar ik vooral benieuwd naar ben: wat kan ik straks verwachten? Hoeveel bloed en pijn? Kan ik gewoon op dinsdag stoppen en dit op mijn werkdagen laten doorzetten? Want ik heb nu al dagen buikpijn, omdat ik het gevoel heb dat mijn lijf er vanaf wil, maar de utrogestan het tegenhoudt. En ik weet niet of mijn lijf het leuk vindt om het dit volgend weekend uit te stellen...
Het is niet te zeggen hoe je lichaam reageert. Het kan zijn dat de miskraam door de Utrogestan heen op gang komt. Het kan ook zijn dat het bloedverlies meteen op gang komt als je stopt. Maar soms duurt het een aantal dagen na het stoppen, voordat je bloedverlies krijgt. Het is dus eigenlijk niet te plannen. Wat je qua en bloedverlies kunt verwachten, is ook moeilijk te voorspellen. Waarschijnlijk heviger bloedverlies met misschien wat meer krampen. Sterkte & succes!
Hoe lang ben je zwanger? Tot een week of 8 is een miskraam als een heftige menstruatie. Gezien je hcg waarde denk ik dat je pas net weet dat je zwanger bent? Als dat idd zo is dan zal het niet anders zijn dan een flinke menstruatie.
Hoi meiden, Bedankt voor de reacties. Inmiddels is bij mij het bloeden volledig gestopt. Ik ben heel benieuwd wat er gebeurt als ik stop met de utrogestan. Of ik dan alsnog opnieuw ga bloeden, of dat dit het was. Wat wel gek zou zijn, want dit is veel te weinig geweest voor een menstruatie. Wat een gekke rommel, die Utrogestan! Zijn er meer vrouwen die dit hebben meegemaakt?
Mijn ervaring is dat een miskraam dwars door de Utrogestan heen komt. Het wordt hoogstens wat uitgesteld. Mocht het nu mis zijn, dan is het inderdaad vergelijkbaar met een menstruatie. Mijn miskramen na 6 weken waren wel heel heftig. Sterkte.
Utrogestan kan wel alles tegen houden. Hier geen ervaring met een miskraam in combinatie met Utrogestan. Wij hadden een missed abortion met 11 weken en toen zat ik allang niet meer aan de Utrogestan. En drie vroege miskramen gehad, toen ik geen Utrogestan gebruikte. Maar ik heb het wel gebruikt tijdens de ICSI-behandelingen. Toen meegemaakt dat ik niet zwanger was en dat mijn lichaam ongesteld wilde worden. Het bleef bij alleen wat bruinverlies en een heel klein beetje rood, totdat ik stopte met de Utrogestan. Pas toen ik stopte, brak het door. Ook meegemaakt dat het pas op gang kwam als ik al een dag of 3-5 met de bolletjes gestopt was. En ook een keer gehad dat het er dwars doorheen kwam. Geen peil op te trekken, helaas. Moet je nog een keer je HCG laten nakijken of is het definitief foute boel?
Oke, ik kan het niet inplannen dus, begrijp ik. Ik laat morgen nog een keer bloed prikken, maar ging er al vanuit dat het definitief foute boel is. Hcg hoort hard te stijgen, en in ieder geval niet van 49 naar 48 te dalen. Dus verwacht dinsdag geen wonderen te horen.