precieze tijdstippen voor alles ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    ik lees vaak dat jullie echt exacte tijdstippen kunnen geven voor bijvoorbeeld hoelaat de kleine gaat slapen of eet of tot hoelaat hij slaapt...

    het enige wat bij mijn kleine elke dag terugkomt is dat hij tussen half 6 en half 7 wakker wordt voor z'n eerste flesje.....

    verder gaat alles gewoon op verzoek...
    of nou wil hij eten om 9.30 of om 10.30 dan geef ik hem dat gewoon, ik heb voor niets vaste tijdstippen....

    het lijkt wel of velen van jullie een soort van programmeer baby hebben die exact om dat en dat tijdstip eet/doucht of slaapt

    komen jullie kindjes gewoon echt altijd precies om dezelfde tijden of houden jullie je aan bepaalde tijden?
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Toevallig zijn wij deze 'overgestapt' op wat vastere tijden omdat Justin eindelijk goed wil eten. En een half uur eerder of later maakt hier niet uit hoor! En als meneertje zoals vanavond een uur eerder honger heeft, krijgt ie natuurlijk gewoon eten.. ;)
     
  3. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier hetzelfde als wat jij beschrijft! De eerste fles is tegenwoordig tegen 7 uur en de rest verloopt naar wens van Joris! Soms komt hij eerder soms later dat laat ik van hem afhangen! Wel let ik erop dat er niet meer dan 5 uur tussen de voedingen zit...!

    Maar ik merk wel dat veel dagen hetzelfde verlopen, want ik kom meestal toch om 11 uur 's avonds uit op de laatste fles...!
     
  4. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Wij houden het ongeveer een beetje vaste tijden aan.
    Maar Keano is de ene dag nou eenmaal om 7.00 wakker en de andere dag om 8.00-8.30 en dan krijgt hij gewoon zijn pap, ga dan niet zitten wachten totdat het "zijn tijd" is.
    En naar bed, tja dat verschilt ook wel we proberen hem wel om 7.30 op bed te hebben hij is dan ook eigenlijk altijd wel doodop, maar goed als je op visite bent dan kan het wel eens iets later worden.

    Liefs, misspuma
     
  5. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb tot aan vorige week ook alle voedingen puur op verzoek gedaan.
    Maar de laatste tijd betekende dat voor 2 baby's dat ik eigenlijk alleen nog maar bezig was met om en om voeden, knuffelen spelen etc. etc. Vooral omdat ze ook veel langer wakker zijn.
    Daarom probeer ik nu toch iets meer vaste tijdstippen aan te houden (met een marge van ongeveer een uur).

    Maar het viel mij ook al op hoeveel moeders het hier over vaste tijdstippen hebben.
     
  6. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Elena heeft vanzelf een vast schema gekregen(geef flesvoeding maar soms kan het wel eens met een half uurtje verschillen)
     
  7. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Dat vind ik nou ook! In het begin werd ik daar heel onzeker van, want Tijn heeft helemaal niet zo een strak ritme! Zag al die schema's hier!
    Ik zorg er voor dat er niet meer dan 4 uur tussen de voedingen zit, en verder vind ik het prima! Nu moet ik wel zeggen dat je met FV meer op moet letten en sneller op de klok kijkt, want dan moeten wij zorgen dat hij genoeg krijgt of niet teveel...met BV regelde hij dat zelf he!

    kus miek
     
  8. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier staat alleen vast dat hij rond 19.15 voor het laatst drinkt en dan naar bed gaat en dan tussen 6 en 8 wakker wordt. De rest van de dag let ik gewoon op wat hij wil... globaal zit er wel een schema in. Hij doet sochtends vaak een lange slaap van een uur of 3, smiddags korte van elke keer een uurtje ong. Verder drinkt hij 5 tot 6x per dag sochtends zit daar meet tijd tussen dan smiddags/savonds
     
  9. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Toen ik BV gaf , gaf ik op verzoek.
    Nu doe ik idd op tijden, ik vindt regelmaat erg belangrijk voor een kind.
     
  10. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Ik geef ook bv maar houd me wel een beetje aan een schema, maar dan meer qua tijd tussen de voedingen in. Mocht ze eerder honger hebben dan geef ik wel gewoon hoor, maar dan is het niet veel eerder moet ik zeggen. Mijn dochtertje geeft het zelf aan en zit in hetzelfde ritme.
     
  11. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik vind regelmaat ook belangrijk maar dit heeft niet persé met vaste tijden te maken denk ik. T gaat er méér om dat er t zelfde word herhaald, zoals eten spelen slapen. Eten spelen slapen enz..
     
  12. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hier zijn het ook vaste tijden, maar daar kan ook een uur verschil in zitten.
    Afhankelijk van hoe laat ze wakker wordt, hoe laat ze haar dutjes doet en daar weer wakker van wordt enzovoort.
    De boterham krijgt ze wel eens om half 12, maar ook wel eens om half 1
     
  13. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier staat eigenlijk niets vast. We hebben wel een bepaald ritme maar vaak genoeg ziet de dag er anders uit. Jarissa bepaalt nu nog volledig. Ik vind tijden wat dat betreft echt niet belangrijk.
     
  14. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Wij hebben hier ook een schema, maar dat komt eigenlijk omdat ik ook een beetje rekening moet houden met de schooltijden van mijn oudste en haar pauze.
    Maar ook hier lopen we soms een half uur tot (gebeurt wel weinig) een uur van schema af.
    Ik ga zo'n schema er niet in stampen.
    Gelukkig gaat een schema makkelijk met Jayden...maar had dat niet zo geweest had ik me daar ook wel weer op aangepast.
     
  15. Niet meer actief


    mee eens, en inderdaad wat patroeschka zegt, regelmaat in de zin van dezelfde handelingen keer op keer ipv dezelfde tijdstippen aanhouden
     
  16. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    1 nadeel: Jarissa kon pas 's nachts niet slapen vanwege een verstopte neus. Vanaf half 2 aan het prutsen. Om half 4 wou het helemaal niet meer. Uiteindelijk een halve fles gegeven. En ja, na de fles zit je bij mama uit te buiken. En daarna moet er natuurlijk gespeeld worden! Om vijf uur 's nachts vond ik die regelmaat even helemaal niet fijn! Gelukkig werkte het flesje goed en ging Jarissa, na een half uurtje spelen, om half 6 heerlijk slapen.
     
  17. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hier wisselen de tijden iedere keer weer de ene keer komt ze om de 4 uur voor een fles en de andere keer na 2 uur al. en in bad gebeurd de ene keer s'morgens en de andere keer s'avonds.
     
  18. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Onze regelmaat is zo dat wanneer ze hun pyjama's aanhebben, ze na de fles en knuffelmomentje (meestal) gelijk naar bed gaan. Zowel 's avonds als 's ochtends.
    Dus in die zin hebben we alsnog regelmaat aangezien we dat elke keer weer herhalen.
     
  19. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Mijn zoontje wordt meestal rond 6 a 7 uur wakker voor zijn eerste fles,vanaf die tijd krijgt hij om de 3,5 uur voeding, 2 keer in de week 's middags een fruithapje en 's avonds afhankelijk van de tijd gaat hij eerst in bad, dan zijn flesje en dan gaat hij gelijk naar bed. Ik vind regelmaat erg belangrijk en wil daar gewoon niet van afwijken.
     
  20. imke

    imke Actief lid

    26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    ik zou graag wat meer van mijn vaste schema willen afwijken, maar moet dit aanhouden van het ziekenhuis. Eerst voede ik op verzoek maar Saartje begon steeds kleinde beetjes te drinken, om het uur ongeveer (ook 's nachts...) ik werd er gek van!Maar dat ik niet alleen belangrijk, Saartje begon af te vallen omdat ze uiteindelijk toch te weinig binnen kreeg. Ze is een week opgenomen in het ziekenhuis waar ze een strak schema kreeg. Dit werkte. Ze eet nu om de 3 uur, om 22.00 de laatste fles en om 23.00 gaat ze zonder mokken slapen tot 7.00!Wat een verademing! Ik vind het alleen heel zielig als ze hongerig is en ik haar niets mag geven, vandaar dat ik toch stiekem tussendoor iets geef...maar dan maar 20 cc of zo dat ze even vooruit kan tot de volgende voeding zonder dat die in gevaar komt. Dat werkt goed!
     

Deel Deze Pagina