Hier zijn vast wel crecheleidsters die dit mysterie kunnen oplossen Hoe krijgt het KDV het voor elkaar te vingerverven zonder dat je daar als ouder iets van merkt!!! Geen spatje terug te vinden. Dat betekent dus dat kindjes elkaar niet onderverven, maar ook zichzelf niet. Is er een truuk voor? Lijkt me namelijk best leuk om te vingerverven met Thijmen, maar de enige keer dat ik dat deed zal werkelijk ALLES onder.... Ben benieuwd...haha... Groet Rosa
Ik denk dat het ook daar een kwestie is van schort om en na afloop handjes wassen en tafel schoonmaken. Zo doe ik het thuis ook en mijn man merkt daar ook niks van
Ik heb het een keer gevraagd op het kdv en de tips die ze gaven (maar dit was wel voor een wat kleiner kindje dan die van jou): - neem je kindje op schoot en doe de verf aan je eigen vinger in wrijf die zo in het handje van je kindje (dan heb je niet van die grote klodders nodig) - zorg dat het pakje met billendoekjes of snoetenpoetsers binnen handbereik staan zodat je snel het handje of voetje kan afvegen - trek het kindje een oud t-shirt van je zelf aan maar dan het hoofd door een van de mouwsgaten (deze heb ik niet uitgeprobeerd, vaak is de vingerverf goed uitwasbaar dus alleen in een romper vond ik goed genoeg) Verder zie ik het vaak wel als ze geverfd hebben bij ons op het kdv, de nagelriempjes of onder de nagels zijn dan vaak nog gekleurd en heb ook wel eens een romper met verf terug gekregen.
Ik heb vingerverf van de hema, maar die gaat er echt niet uit. Waar heb jij de vingerverf gehaald? Wel goeie tips trouwens
ik heb van die plastic slabbers met mouwen van de ikea die krijgt ze aan en doe een klein beetje verf op een schoteltje
Inderdaad kinderen maar kleine beetjes verf geven,schortjes aan en rollen met keukenpapier en een bakje water bijm de hand houden om de vingers in te doen en schoon te maken tussen door. Verder deden wij altijd maar een kind of 3 tegelijk laten verven en daar dan 1 leidster bij zetten zodat het niet te druk word bij het verf gebeuren en je ze mooi kan helpen/begeleiden en ze niet alles onder kunnen gaan smeren.
Ik verf op mijn werk ook met de kinderen en gewoon een kliederschort aan met lange mouw en dan gaan met die banaan haha ik heb altijd een nat washandje ernaast liggen en verder niet. Als ze klaar zijn maak ik de handen schoon schort uit en klaar. Ik maak dan de tafel schoon en eventueel stoel en dan is alles weer schoon. Ik zit gezellig naast de kinderen en begeleidt ze waar nodig, vaak helpt het ook om zelf mee te doen dan zien ze waar de verf moet op het papier! haha en wel zo gezellig en ja anders in de zomer lekker buiten in de luier rolbehang en feesten maar!
uhmm..... en hoe krijg je dan een mooie handafdruk? van het kdv zijn ze mooi, thuis is het huilen en vegende handafdrukken...
De hand insmeren met verf en dan pols vasthouden en wachten tot je kindje zijn/haar handje open doet en dan op het papier en zelf je hand eroverheen en dan beetje duwen en recht omhoog eraf halen. Zo iets denk ik haha is lastiger op te schrijven dan te doen en soms gaat het bij ons ook mis hoor maar gelukkig hebben we veel verf en papier
Op het kinderdagverblijf waar Jelle zit verven ze met alleen een luier aan, volgens mij. Tenminste, ik kreeg pas een foto van Jelle mee waarop ie staat met alleen een luier aan, en een klodder/veeg oranje verf op zijn buik Daarna dus even een washand of doekje en niks aan de hand. Dat maken van handafdrukjes heb ik ook wel eens geprobeerd toen Jelle een maand of 6 was, maar daar is weinig duidelijks uit gekomen. Hij maakte altijd vuistjes, dat was echt niet te doen... voetjes gingen wel beter.