Opmerkingen over je kindje...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door WenT, 22 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh hij is echt te erg maar ik moet hier ook heel erg om lachen! :D

Wat moet die vrouw wel niet denken over kindjes van 2 jaar in een buggy.... maar die zal voortaan wel uitkijken wat ze zegt :)

Ik vind de haartjes van jouw meisje trouwens wel erg leuk staan zo los! Maar die hele dunne elastiekjes zijn inderdaad ideaal. Ik gebruik ze nog altijd omdat ze gewoon erg goed blijven zitten, ook tijdens het slapen, anders kan je een paar keer per dag het haar gaan doen.

2. Leliana

Leliana Niet meer actief

Hahaha, ja inderdaad! :D
    Ik zeg dan ook heel vaak, het zijn gewoon 2 baby's hoor!
    OK, toevallig wilde ze geen van beide de strijd verliezen en zijn ze allebei als winnaar uit de bus gekomen (dan heb ik het over het moment van conceptie :D ) en daardoor dus ook op dezelfde dag geboren! Maar ze zijn nou niet specialer/bijzonderder dan een 'eenling' !

Maar de realiteit is toch echt anders .. ik kan niet meer rustig en anoniem in de stad lopen zonder dat er iemand weer een opmerking maakt over mijn jongens!!
    Best vermoeiend! :)

3. Nou, mijn dochtertje is nogal groot..
    Vandaag gewogen: 10.700 gram en 75.5 cm! (7m+2d)
    Enne, sommige mensen zeggen: Wat is ze weer groot joh..
    Hoe zwaar is ze nu.. Ik vertellen hoe zwaar ze is..
    Dan hoor ik regelmatig: Zo, maar je moet dat kind ook niet helemaal vol stoppen.
    Of mijn s-moeder, die zegt telkens: Je geeft haar teveel en je voert haar helemaal rond..
    Soms zeggen ze ook dat ik het allemaal niet toe moet staan. Pfff simpele mensen!

4. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Ik hoor regelmatig..van "zoo ze komt niks te kort!" of "Ze ziet er goed uit" Met andere woorden die is niet een van de magerste..
    Terwijl mijn dochtertje niks niet te zwaar is..:( of als ze mijn dochtertje pakken"oef! wat ben jij zwaar!" wat ik ook weleens heb gehoord van "Pak haar maar weer aan, ik hou haar niet meer" :$ (Chanell woog toen 8.5 kilo)

Mensen moeten echt overal wat over te zeuren hebben..wordt er niet goed van soms..

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heerlijk topic trouwens!

Laatst kreeg mijn vriend een mailtje van iemand en die vond dat Lisa op mij lijkt :D. Dat is echt de meest lachwekkende opmerking ooit, ze lijkt echt absoluut niet op mij (ik: blond haar, blauwe ogen, lichte huid. Lisa: donkerbruin haar, donkerbruine ogen en beetje getint. Papa: zelfde als Lisa ;))

Zeg dan maar helemaal niets denk ik dan ;)

De opmerkingen in de kraamweek: wat is ze groot! Nee, ze is mijn kleine baby! Eva is pas groot! En tuurlijk was/is Lisa groot, maar die opmerking kwam wel een beetje mijn neus uit op een gegeven moment, was zo standaard.

Ik krijg vaak de opmerking: wat kijkt ze boos! Klopt wel hoor, ik zie het zelf ook, die donkere blik, maar ik heb er zelf wat moeite mee. Ze is nog maar zo klein, maar dat besef ik soms niet zo goed (klinkt een beetje raar...) doordat ze altijd zo kijkt en dan al dat haar, ze lijkt al zo oud! En ik kan me niet voorstellen dat ze ooit gaat lachen, ze kijkt zo serieus! Dus daar kijk ik wel naar uit ;). Maar die opmerkingen over hoe ze kijkt vind ik soms dus wel wat vervelend omdat ik er zelf wel wat moeite mee heb. Hierbij een fotootje van de 'boze' blik (zo kijkt ze dus eigenlijk altijd). Ik mis een beetje het schattige zeg maar ;), al vind ik haar wel heel lief :)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja je kan niet vroeg genoeg beginnen met dieten hoor :p

Andersom krijg je het niet te horen, dat vind ik dan weer gek. Eva is ruim anderhalf jaar ouder en 12 cm groter en ruim 1 kilo zwaarder. Die zou dan toch veel te weinig eten? Maar daar hoor je dan niemand over... Die drukdoenerij tegenwoordig over te dik/groot/zwaar zijn.... en dat bij baby's!

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wat een schatje! Ik vind haar helemaal niet "bozig" kijken hoor, juist heel (eigen)wijs. En wacht maar totdat ze over een paar weken gaat lachen....harstikke expressief koppie gewoon. :):):)

8. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Die opmerkingen maken me af en toe zó onzeker ! :(
    Onze zoon heeft vanaf zijn geboorte al een flinke voorkeurshouding gehad, en dat gaat éindelijk een beetje goedkomen nu. Hij heeft fysio gehad, en gelukkig geen helmpje nodig. Maar toch krijg je héel vaak de opmerking "ow hij heeft wel een plat hoofdje he?"... Logisch dat mensen dat zeggen, maar na een x of 10 heb je dat ook wel gehad.

Onze zoon is ook heel laat met ontwikkelen (laat-laat, hij valt binnen de norm), zo leert hij momenteel pas hoe hij moet zitten, en kruipen doet hij nog niet. Op zijn buik liggen vindt hij vrfeselijk, dus ik denk dat het kruipen nog even op zich laat wachten. Opzich vindt ik dat nog wel prettig, hoef ik 'm nog niet achterna te hobbelen. Maar mensen gaan dan opmerkingen maken a la "bne je niet bang dat hij niet gaat kruipen?" of "hij is wel laat he?"

Mijn buurvrouw heeft er ook een handje van, om kutopmerkingen te maken. Ze bedoeld 't goed, maar komt zo hard aan... Onze zoon gaat om acht uur naar bed. De éne keer gaat dat heel makkelijk, de andere keer huilt hij 15 minuten. Als ik dan de volgende ochtend aan de wandel ga, en ik kom haar buiten tegen, dan zegt ze rustig tegen me dat ze de hele avond onze zoon gehoord heeft. (en dan heb ik al een schuldgevoel opgebouwt van hier tot yesterday.)

Verder zijn de opmerkingen dat hij te zwaar is ook erg vervelend. Zoon weegt nu 8,8kg en is 74cm lang. Opzich is het helemaal geen dikkertje. De vraag wat we 'm "voeren" krijgen we ook regelmatig...... Ik zeg altijd dat we hem POKON geven, ijn we ook meteen van het gezeur af.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dank je :)

Ik zal over een week (hoop ik) wel een foto plaatsen van een lachende Lisa ;). Kan me er nog niets bij voorstellen en ben zó benieuwd hoe dat eruit ziet!

10. Tennes

Tennes Niet meer actief

Guus was een week of 8 toen ik zijn luier verschoonde in het bijzijn van schoonmoeders.
    Het enige wat ze zei:"Ach, het komt wel goed als hij gaat lopen"

Op het moment was ik sprakeloos. Momenteel is het bij ons thuis de vaste uitspraak bij alles :)

11. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Haar pony wordt gratis geknipt door de kapper , ze gaat dan met mij mee :D.
    Kirsten haar haar is ook nog kort in haar nek maar het begint nu wel wat te groeien, ff kijken hoe het er uit gaat zien aangezien ze wel slag in haar haar heeft ;)

12. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ snoopy1979: wat een ontzettend mooi kindje! Vind het eigenlijk wel een wijs koppie :D ik hou daar wel van! En dan wordt dat eerste lachje alleen maar mooier, dan straalt ineens zo'n gezichtje helemaal!

Ik kan er nu al zin in hebben om dat te zien, hoewel het niet eens mijn kindje is :D;)

Liefs!

13. happymama

happymama Niet meer actief

ik heb ook iets .
    een goede vriendin was laatst bij mij en ik had britt op schoot .
    natuurlijk vind iedere moeder haar kind de knapste en liefste van de wereld . mar goed .
    ik had ze op schoot en ik zeg van oooohhh wat is ze toch een lekker ding en zo knap !! vind je ze nou niet knap ? vroeg ik aan haar , ze zei mwah nee niet echt vind baby's nooit knap.
    nou dat zal nog wat worden ze is zelf ook bezig om kinderen te krijgen als ze die dan ook lelijk vind dan is er iets mis met haar .

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dank je wel, doet me echt goed..... :)

Ik probeer sinds gister wat meer naar Lisa te lachen, want door haar blik ben ik er niet snel toe geneigd :). Voel me daar best een beetje schuldig over. Sinds een paar dagen zit ze me echt te bestuderen dus ik vind dat ik best wat liever mag kijken naar haar, misschien gaat ze het dan snel doorhebben hoe het moet ;).

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is ook wel een gevaarlijke vraag hoor ;), maar de meeste mensen zullen niet op die manier antwoorden, ook al zouden ze het wel vinden :). Wees blij dat ze alle baby's lelijk vindt, dan ligt het dus aan haar ;).

Maar ik snap haar op zich wel hoor, ik vind ook maar weinig baby's mooi. Zelfs als ik nu foto's van de eerste 1,5 maand van Eva bekijk, vind ik haar, achteraf gezien, echt niet mooi, maar toen wel! (mensen die toen tegen me gezegd hebben dat ze zo mooi is, zouden zich moeten schamen :D). En nu met Lisa, ik weet eigenlijk niet echt of ik haar nou echt mooi vind. Maakt me ook niet zoveel uit. Ze is mijn eigen kind en ik vind haar geweldig en geniet van haar, maar ik ben vooral heel erg benieuwd hoe mooi ze over een jaar of anderhalf is ;) (dat was de leeftijd waarop Eva eruit begon te zien zoals ze er nu steeds ongeveer uitziet). En in de tussentijd gaan we uiteraard ook lekker genieten, ze leren en veranderen echt zo veel en snel!

16. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad

Probeer het toch meer naast je neer te leggen meid.
    Jongens zijn vaak wat minder snel dan meiden al zijn er genoeg uitzonderingen.
    Bepaalde dingen kun je stimuleren maar ze gaan het toch pas doen als ze zelf willen.

Enne die buurvrouw kun je als antwoord ook geven......ja lang he die 15 minuten dat hij lag te mopperen, is ook echt de hele avond.
    Gewoon doorlopen en laten koken in haar eigen sop.

17. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik vind haar anders een heerlijk droppie hoor! En voor je het weet breekt die prachtige babylach van haar door. Ik zat er een paar weken geleden bij mijn zoontje ook met smart op te wachten (hij was iets later dan mijn dochter met lachen en dacht dat hij het nooit zou gaan doen..!) En ineens was daar die lach. Nu zit hij vaak stiekem naar me te lachebekken en zie je hem ook bijna grinniken als ik gekke gezichten naar hem trek. Geweldig! (hoewel hij nu net zijn eerste prikjes heeft gehad, en er valt al ruim een dag weinig te lachen, volgens hem...)

18. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Heerlijk koppie hoor! Prachtig meisje!
    Overigens herken ik het hoor!
    Zoë is net als ik, even de kat uit de boom kijken. Ze lacht niet naar iedereen die ze tegenkomt. Ze bedenkt eerst of ze er wel zin in heeft, waar helemaal niks mis mee is! Maar dan krijg je dus van die opmerkingen:
    "Meisje, kun je wel lachen?" "Wat kijk je serieus!" Of aan mij: "Is ze wel een blij meisje?"
    WTF, ja hoor! Misschien ligt het aan je eigen hoofd?! ;)

En ach, verder de standaard opmerkingen
    - "Wat een bloemkool, met die bolle wangen!!" :(
    - "Ze is echt tonnetje rond!"
    - "Och wat een heerlijk jonkie" (ïk: het is een meisje!) "ja maar dat is pas te zien als ze haar heeft" (ik: onzin, ze heeft een typisch meisjes-koppie, dat zie je als je goed in haar mooie bruine ogen kijkt!)
    - "Nou, de haartjes willen nog niet echt groeien, hé?!" (Nee, en? Wat is het probleem precies?)
    - "Het wordt nu ECHT tijd dat je stopt met borstvoeding hoor! Straks heeft ze een mond vol tanden en zit ze nog aan de borst!" (Zal ik dat zelf even uitmaken, zijn toch niet jouw boobies?!)

Maar gelukkig zijn er ook veel lieve opmerkingen dat ze zo mooi en schattig is. Dat ze een heerlijk meisje is die helemaal niet moeilijk is!
    En op CB zeiden ze dat ze een heerlijk kindje is en dat het helemaal niet erg is dat ze boven de curve zit, dan heeft ze gewoon wat reserves heeft waar niks mis mee is. En dat ze vinden dat we het heel erg goed doen.
    Daar concentreer ik me dan maar op! :D

19. mroos

mroos Niet meer actief

Ik had Boaz laatst in de draagdoek. Dus ik metro in, komt er een vrouw echt 'kijken', nou prima, gebeurt vaker, kijk maar raak.
    Zegt ze 'ahh kijk nou hij heeft een hele striem van die tas op zijn hoofd' dus ik zeg 'dat kan niet hoor, want die tas haal ik nu pas naar voren om er wat uit te pakken en raakte toevallig even zijn gezicht'(niks ergs).
    Zegt ze 'ahh, je kwam net de metro in en toen dacht ik echt wat zielig..' dus ik zei 'nou mevrouw, dat is niet zielig hoor'
    Dus zij mompelt nog wat en loopt weg en toen dacht ik echt waar bemoeit dat wijf zich in hemelsnaam mee.
    maarja, om dan boos te worden in de metro met mensen om me heen vind ik ook zo sjonnie eruit zien..

20. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier de standaard opmerking/vraag.
    Ze is wel erg ondeugend zeker?!
    Superirritant vind ik maar goed, mijn dochter heeft best een pittig wijs gezichtje maar ze is zooooo lief.
    Vorige week waren we op een verjaardag en toen werd het meteen bij binnenkomst gezegd, uiteindelijk naarmate de dag hervatte diegene zich even heel gauw van ''och, je hebt eigenlijk geen kind aan der.''
    Ook altijd in winkels door kassieres, ''ze is zeker best ondeugend.............''

Deel Deze Pagina