Opmerkingen over je kindje...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door WenT, 22 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja maar dat vind ik wel moeilijk hoor! Mijn dochter is ook best snel, maar ik kan voor mn gevoel bijna niet zeggen dat ze al kruipt en staat, want dan ben ik meteen weer die opschepperige moeder die met haar kind loopt te pochen! Mensen zijn wel snel onzeker door mijn dochter, en dat vind ik wel vervelend. Ik kan er ook niks aan doen dat ze dit allemaal doet, en ik vind eigenlijk dat ik dat wel gewoon mag zeggen en daar trots op mag zijn. Maar idd, bij andere mensen met baby's in deze leeftijd kijk ik toch eerst even naar wat zij al kunnen, voordat ik over mijn knappe dochter begin :D

2. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    bij die vriendin van mij was het zoontje ook veel sneller. vanaf het begin al met alles. ik zei ook steeds tegen haar: wedden dat hij voor zijn eerste verjaardag loopt (had nog gelijk ook;)) dat vind ik niet erg, omdat ze er ook niet over opschept. het is wel vergelijken, maar niet lullig bedoelt.
    mijn schoonfam. kan dat wel erg goed. die kan dat al en dat al. kan leah dat nog niet. ik zei dan altijd: nee maar leah wordt niet elke ochtend om 6uur wakker haha:D dan waren ze gelijk stil;)
    vind vergelijken niet erg, maar inderdaad echt opscheppen.
    (en een moeder die gewoon vertelt dat haar kindje al 'vroeg' kan kruipen enzo vind ik alleen maar leuk:D)

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hihi.. sommige antwoorden terug vind ik briljant.. Zou ik zelf dus niet zo snel opkomen.

Hier niet zoveel last van opmerkingen of ik hoor zeniet.. kan ook;).
    Enige wat ik vaak hoor en ook altijd beaam is goh, je kan goed zien wie de papa is.. ja hij lijkt onwijs op mijn man.
    Eigenlijk komt er dan gelijk achter aan hij heeft wel jouw ogen hoor.. klopt ook, maar het klinkt altijd alsof ze zich verontschuldigen omdat hij op papa lijkt.. haha..

even over de speldjes over een kdv ik weet dat het bijv. op het kdv in het dorp expleciet gevraagd word om meisjes geen speldjes e.d. in te doen vanwege verticale groepen en het gevaar van inslikken bij de kleintjes.dus het is niet altijd een keuze.;)

4. doenja

doenja Actief lid

3 feb 2009
    115
    0
    0
    naar al die opmerkingen van vreemde luister ik eigenlijk niet, maar mijn schoonzus is 2 maanden eerder bevallen van een zoontje, eerst kreeg ik te horen dat ik wel wat gemist heb hoor door de keizersnee, natuurlijk bevallen is het helemaal. (tuurlijk had ik dat gewild, maar het zat er niet in)
    Toen ging bij mij de borstvoeding niet(ik had niet genoeg) ja dat moest ik toch wat beter proberen want bij haar ging het wel dus waarom bij mij niet?!
    al een jaar word alles vergeleken, doet Jack dat nog niet?? N wel hoor. en nu loopt meneer bijna los zegt mijn schoonmoeder : joh dat komt bij jack ook wel hoor. en dan antwoord ik ja over 2 maanden denk ik en dat antwoord geef ik dus al het hele jaar door.
    ik word er niet onzeker van, maar vind het wel jammer want niks is voor mijn schoonfamilie meer "speciaal" want N dot dat dan al maanden.

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Er is niks mis mee met trots vertellen wat je dochter al kan!
    Tuurlijk ben je trots. Zou ik ook zijn.
    Maar het gaat dan meer om de manier waarop dingen gezegd worden.

Buuf heeft een zoontje van 2,5 maand ouder (sowieso al een wereld van verschil), maar als ik dan vertel dat Aaron al weken bezig is met proberen te rollen en super gefrustreerd is en zij doodleuk zegt: Ooooww....J. kon het na 3 dagen al....dan vind ik dat echt niet leuk.

Als zij me vertelt wat hij kan vind ik dat super leuk voor haar en dat steekt ook niet of wat dan ook, maar als ik zo'n reacties krijg, kan ik me daar echt boos over maken :).

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Wat rot zeg! Alsof jouw mannetje niet speciaal is :(

7. Janneke G

Janneke G Actief lid

31 okt 2008
    204
    0
    0
    Front office medewerker
    Venlo
    toevallig zei ik laatst nog tegen een vriedin van mij: het krijgen van een kleintje is heerlijk maar het meest irritante/grote nadeel eraan vind ik nog de opmerkingen/bemoeienissen van anderen...

8. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    ik vind het ook lastig dat als je zelf niet wil vergelijken, andere mensen dat wel doen. ik merk dat ik steeds stiller word en niet meer zeg wat hij allemaal al kan en doet. vind dat soms wel lastig, want ben natuurlijk ook wel erg trots! Ik heb wel eens opmerkingen andersom gekregen:

loopt hij al.... tss dan gaat hij laat praten... ze kunnen echt niet alles tegelijk.

dan gaat het ook nog op de manier waarop dat gezegd wordt. ik denk dan maar... oud zeer omdat dochterlief laat ging lopen...

ik vind dat soort situaties wel lastig... zeker als andere collega's dan vragen wat mijn zoontje allemaal al doet.

9. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

toevallig gister weer een topper van de maand naar mijn hoofd geslingerd gekregen, mijn dochtertje is chronisch ziek (niertjes) en daardoor is ze veel moe, nu heeft ze 1 nachtje bij schoonouders geslapen en krijgen we te horen " er is niks met haar aan de hand hoor, ze is echt niet ziek "

nee tuurlijk! de artsen hebben het fout na alle bloedonderzoeken en jullie hebben het goed na 1 nachtje, zucht............

10. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @voske, ik had dat ook met een collega, haar dochter scheelt een jaar en een paar dagen met mijn dochter. (zelfde maand geboren) en ze vroeg een tijdje geleden wanneer bij ons de laatste fles eraf ging. dus ik vrolijk vertellen dat dat was zo ongeveer dat ik weer ging werken. rond 15-16weken dat als ze dan wakker werd voor een fles rond 11uur ze hem kreeg, maar ik haar niet wakker maakte (ze sliep meestal door)
    dat gezicht:$ dat mocht toch nog helemaal niet, want daar zijn ze nog te klein voor en een heel verhaal. ik moest er om lachen en zei: ik ga haar niet wakker maken voor een fles (deden we vanaf het begin al niet snachts) ze drinkt dan toch niet.
    maar nu let ik wel meer op met wat ik zeg.

hier is dat vooral ook met slapen, dat ik er altijd heel vreemd op aangekeken wordt dat dochter tot 9uur slaapt. maar ze gaat er ook pas rond 8uur half9 in. dus zo laat wordt ze in principe niet wakker.
    tijdje geleden open dag op mijn werk en er is wel 4keer gezegd dat ik zo vroeg was (half11) dus ik: ja heb mijn wekker ervoor gezet. (ggrr;))
    en de opmerkingen die ik nu al krijg (van veel mensen) dat ik maar moet oppassen, want de volgende kan nog wel eens heel anders worden met slapen.
    tsja dat weet ik ook wel, maar zei een tijd geleden tegen mijn ma: ik dank god op mijn blote knietjes als de volgende baby net zo goed (of lang) slaapt als leah:D;)

gister een familiefeestje (in totaal 42mensen, waarvan 17kinderen onder de 15) en we hebben niks vergeleken:D ik stiekem voor mezelf wel dat leah haar nichtje groter en zwaarder is, maar dat is vanaf het begin al zo (ze schelen maar 10dagen)

11. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    :$:x daar zou ik ook niet tegen kunnen. ggrr. alsof jullie het leuk vinden dat ze ziek is. :(

12. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

nou inderdaad! dat zei ik ook, we gaan voor de lol zkh in en zkh uit, omdat we ons vervelen :(

13. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Klopt ook wel...
    Heb even op mijn gemak alle berichtjes gelezen (en deed het bijna in mijn broek van het lachen), maar veel berichtjes zijn ook wel goed om over na te denken...

Is idd goed om je niet te veel aan te trekken van wat anderen denken en zeggen. Bedankt voor de herinnering...
    Ik vergeet dat wel eens...
    Ben gewoon onzeker of ik het allemaal wel goed doe enzo... Daar komt dat van. Voel me dus vaak een beetje verloren als mensen de indruk geven dat ze kritiek hebben op hoe mijn meisje eruit ziet of hoe ik haar verzorg...

Verder niet negatief bedoeld hoor !
    Wilde dat nog even kwijt dus.

Ben natuurlijk supertrots op mijn meisje, wat andere mensen ook zeggen.

En ze krijgt gelukkig ook veel leuke opmerkingen. Mooi lang haar, mooi gezichtje, lang en slank meisje, superlief lachje enzo.
    Om ook maar even wat positieve opmerkingen toe te voegen :D

14. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Yo !... dat is wel een beetje kortzichtig...
    Terwijl jullie haar elke nacht meemaken vanaf haar geboorte.
    Achja, sommige mensen hebben wel erg snel een oordeel of een mening klaar. (Betrpa mezelf daar ook wel eens op... :)).

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    leuk topic:D

hier veel positieve opmerkingen. maarja, ik heb dan ook de liefste knapste etc baby van de wereld:D

kreeg pas wel te horen dat ik onverantwoordelijk bezig was door het water voor zn flesje niet te koken (krijgt hij als ik echt leeg ben en hij meer wil, vooral savonds) maar hij heeft er geen last van en als ik erst water moet koken w=raakt hij zo overstuur dat hij niet meer drinkt:(

en mn opa (boer geweest) zag dat ik hem flesje gaf (afgekolfde melk omdat we heel erg spruw hadden en elkaar bleven besmetten + megapijn bij mij) gaf preek waaromfles en geen borst en of ik droog wilde staan op zo'n manier of hij het over een koe had:(

16. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

wat ik hier veel voorbij ziet komen is dat mensen het verkeerde geslacht op noemen, daarbij heb ik die zelfde fout wel eens gemaakt. ik was overtuigd dat het een jongen was, dus niet het was een meisje. bij elk kindje die ik nu ziet (zeker van mij zaak of niet) ik zeg nu altijd wat een leuke baby/kind

17. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    mijn zoontje heeft eczeem.
    iedereen vindt het zoooooooooo zielig. Ik vind het ook wel eens zielig als hij weer knal rood is. Maar als ze 1 vlekje schilfer zien dan is het al zielig. Nou heeft ons jochie er weinig last van. Oke het staat niet altijd even mooi maar om het nou direct heeel zielig en jammer te vinden. Het gaat me soms de pet te boven.

18. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja alsof hij daardoor meteen ongelukkig is ofzo ;)

Ik merk vooral dat ik het gevoel heb dat mensen iets zouden zeggen over ons. Als ik loop te stressen met Julia op m'n arm bij de winkel ofzo, dan voel ik me soms zo'n stereotype tienermoeder zonder tijd/aandacht voor d'r kind ofzo ;) Dat ben ik niet (getrouwd, bewust fulltime mama tot voor kort), maar als mensen dan naar ons kijken voelt het alsof ze dat denken! Maar ja, wie stoort zich aan gedachten he, alleen ik zelf! Puur onzekerheid...

19. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik was vanmiddag met Julie naar de supermarkt. Ik sta bij de kassa te wachten en zing een beetje met haar van "hi-hi-hi, ha-ha-ha" (ik zag twee beren broodjes smeren :)), omdat ze mij dan heeeel lief nadoet en met zo'n smurfenstemmetje ook "ha-ha-ha" zegt. Zegt die kassiere, ooooh, dat liedje heeft ze zeker op school geleerd, dat zong mijn buurmeisje gisteren ook al. Euhm, ja leuk, maar mijn kind is 9,5 maand :(:(:(. Dat soort opmerkingen vind ik alleen maar lachen eigenlijk.

We hadden ook een vliegenmepper gekocht. Julie mocht 'm vasthouden op weg naar huis. Kom ik een vrouw tegen die tegen Julie zegt "BAH, mag jij met de vliegenmepper spelen van mama?"
    "Ja mevrouw, ik heb er eerst een kudde vliegen mee doodgemept en dan mag m'n dochter 'm in haar mondje steken. Is goed voor de weerstand". 8)

20. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Af en toe krijg je stomme opmerkingen:x. Waar bemoeien mensen zich mee? Laat mensen lekker op zichzelf letten (is voor de meesten al lastig).

Vorige week was ik in de supermarkt. Thijs zat in het winkelwagentje en kreeg een driftbui (mocht niet aan het slotje likken). Komt er een vrouw naar me toe en die zegt: "Je moet hem gewoon laten lopen!" Ik was boos. Waar bemoeit ze zich mee? Ik heb boos terug gezegd: "Hij is nog geen eens 1, hij kan nog helemaal niet lopen!" Hierna droop ze af. Wat een &*^$#*wijf.

Deel Deze Pagina