Ok, dit klinkt een beetje vreemd. Afgelopen weekend keek ik naar mezelf en dacht; Het kan aan mij liggen, maar volgensmij ben ik afgevallen. Deze week lijkt ook opeens mijn kleding heel erg te slobberen. En gisteren kreeg ik van 3 mensen te horen dat ik steeds dunner wordt. Ik dus op de weegschaal, want hier ben ik niet blij mee, maar nee hoor, 1 kg zwaarder t.o.v. 2 weken daarvoor. Ik wil de baby niet tekort doen, dus vraag me af wat ik nou moet. Ik eet overigens hetzelfde als toen ik niet zwanger was en ben nu al wel 7 kg aangekomen.
Het kan natuurlijk heel goed dat je te weinig calorien binnenkrijgt. Als.je nu precies hetzelfde eet als voorheen ?? Zwangere vrouw mag/moet geloof ik 2500 kcal binnen krijgen. Dat je gewicht wel omhoog gaat zal liggen aan de groei van je kindje,buik borsten denk ik dan.
Ik zou het gewoon even voorleggen aan je vk. En als je denkt dat je idd toch afvalt: iets meer eten dus of ipv halfvolle producten de volle variant nemen etc. Al vult dat wel meer, dus heb je vaak weer minder trek. Maar overleg gewoon even met de vk.
Ik heb in het begin gehad dat ik vlug aan gekomen ben, daarna na mijn vakantie (beejte afgevallen door ziekte) is er een stop op gekomen, ik meet me alleen bij de VK en laatste 2 keren is er alleen 1 kilo aangekomen (per maand?) Ik eet genoeg ik denk dat het gewoon op eengegeven moment niet meer zo vlot hoeft te gaan en je puur het gewicht van de baby + water ed aankomt. Je weet natuurlijk niet hoeveel je nog op het eind aankan komen. Maar ik zit nu op de 33 weken dus ik hoop dat ik nog maar alleen de baby kilo's aan. Bespreek het met de vk, als je te de baby tekort zou doen zou je dat al horen. maar beter even bespreken!
Ik zou me echt geen zorgen maken als je met bijna 29 weken toch al 7 kg bent aangekomen, dat is meer dan het gewicht van je kindje met vruchtwater. Dus lijkt mij dat je kindje echt niets te kort komt. Ikzelf heb een normale lichaamsbouw (gewoon gezond BMI) en ben bij mijn vorige zwangerschap in totaal maar 4 kg bijgekomen. Dat was exact het egwicht van het kindje met vruchtwater etc. En een super gezond kindje Zolang jij gezond eet en drinkt en je kindje groeit is er niets aan de hand.
Ik merk zelf wel dat mijn benen slanker zijn dan voorheen. Ik ben nu 6,5-7 kilo aangekomen, maar dat gaat rechtstreeks naar de baby. Ik zou me eerder druk maken als je ineens gaat afvallen zonder reden. Maar je kunt het altijd even bij je vk aangeven.