Uiteraard bedoelde de portier het goed. Je hebt neem ik aan ook al boekjes gelezen en daar staat in ( en dat kan iedereen beaamen ) dat wanneer een baby gaat horen , het kan schrikken van harde geluiden en dat hij/zij heel goed de bassen kan horen. Dat is met 34 weken niet anders. Ondanks dat de portier het misschien niet had moeten zeggen, vind ik wel dat ie gelijk had. Wat nou als je het rookverbod er niet was geweest? Zou je dan nog steeds die bar/cafe /disco ingaan?
ik was met een vriendin bij de phantom of the opera.. kleine van haar was toch aan het schoppen (30wk) kon ie niet waarderen en zij kon er niet echt van genieten! Ik vind dat je hier gewoon je mening moet kunnen geven, zolang je de mening van een ander maar respecteerd. Je bent trouwens wel een beetje gemeengoed, ik hoor van mijn leerlingen nu al "juf u moet rustig aan doen, ik zet die stoel wel op tafel" dus ze denken op jonge leeftijd al zwanger = fragiel.. ach ja.. maak er maar misbruik van haha..
Ik vind de opmerking van die bewaker erg bot en dat had niet gehoeven, maar ik vind ook dat je als (hoog)zwangere niet echt in een club thuishoort. En of je nou 16, 26 of 36 bent maakt in dat geval niet uit.
Eerst even wat recht zetten @ Sjors82 een uitsmijter is geen bewaker, ze hebben toevallig dat diploma maar bewaken doen ze niet. Bewaken is op een object zitten en afsluiten of in een auto rondrijden en gebouwen afsluiten. (ben zelf bewaker) En ik kan die uitsmijter best begrijpen alleen hij moet geen onzin uitkraaien. Hij zal er de beste bedoelingen mee hebben gehad. Persoonlijk zal ik niet meer uitgaan maar ieder moet dat voorzichzelf weten. Ik zal niet zeggen dat je een slechte moeder bent, want ieder heeft wel wat je als slecht kan beoordelen. Maar das nou hoe je erzelf tegenover staat.
De topicstarter noemde het een bewaker, vandaar dat ik het ook zo noemde.. Maar uitsmijter is inderdaad een beter woord
nou ja wat een man zeg. maar daar moet je lekker schijt aan hebben als je een keertje uit gaat is dat echt niet erg hoor! maar dat weet je vast zelf ook wel. en dan een vrouw mag zichzelf ook wel eens verwennen. en de een doet dat met massage en de ander met een avondje stappen niet dan
Heb de eerste pagina van discussie gelezen ... Lekker gaan stappen. What's the big deal?! Ik had er zelf niet meer zo veel zin in, maar heb mezelf en mn dikke buik wel nog naar gezellig kroegje gesleept en ben ook naar concerten geweest. Hield het niet lang vol (moe, vieze rook etc). Maar nu (nietrookbeleid) lijkt het me geen enkel probleem. Tenzij het een een of andere aso-tent is, waar iedereen staat te pogo-en oid. Maar dat lijkt me vanzelfsprekend?!
Ik ben vorige maand voor het laatst uit geweest, met 2de kerstdag.. eerlijk gezegd werd er toen niks gezegd en werd ik ook niet raar aangekeken.. khad wel iets aan wat me buik verborg eigenlijk.. maar 2 dagen dervoor, op kerstavond ben ik ook uitgeweest, ik kreeg wel een hele leuke reactie van iemand die et opmerkte dat ik zwanger ben.. Het was een groepje bodybuilderstype, waarvan 1 aan mij vroeg: Hey, jij bent zwanger of niet? Waarop ik zei: Jah dat klopt! Toen zei hij: Wat leuk! Mag ik jou bodyguard zijn ? Hahaha, heel grappig, was niet mijn type waarop ik maar gelijk zei: Neej hoeft niet, mijn vriend staat daar verderop (wat ook het geval was haha) Voor de rest geen rare gezichten nog gehad of iets, alleen ga ik nu ook niet meer uit, vanwege het feit dat ik snel last van me voeten krijg en veel last heb van me rug..
Ik denk dat het ook een beetje de verantwoordelijkheid van de uitsmijter is om de mensen te beschermen. Mocht er iets gebeuren heeft hij je tenminste gewaarschuwd. Niet dat ik vind dat je niet moet uitgaan. Als je het niet te wild doet... waarom niet.
Tja... Als ik portier was bij een danscafé en er stond een hoogzwangere tiener voor me, dan zou ik daar ook zo mijn vraagtekens bij hebben. Maar ik zou het sowieso heel anders zeggen dan deze uitsmijter. Het is zijn taak om het voor iedereen veilig en gezellig te houden en niet om topicstartster al bij de deur voor een slechte moeder uit te maken. Dat is gewoon onbeschoft. Ik kan me aan de andere kant ook heel goed voorstellen dat topicstartster nog effe uit wil nu het nog kan. Na de bevalling zal er best een tijdje niet van komen, en als ze zich verder goed voelt... Ze kan natuurlijk ook tegen zo'n lompe uitsmijter zeggen dat haar verloskundige het prima vindt dat ze uitgaat, en dat ze net iets mee vertrouwen heeft in haar verloskundige dan in een uitsmijter op dat gebied.
Ik ben ook nog wel uit geweest toen ik al zwanger was, snap niet wat daar mis mee is eigenlijk. Mijn kindje geeft geen kick, dus zoveel last zal hij er niet van hebben denk ik dan... Gewoon lekker blijven stappen als je je daar fijn bij voelt. Zoals ik eerder al eens gezegd hebt: je bent zwanger, je bent niet invalide ofzo.
Eerlijk gezegd vind ik het zo gek nog niet dat de uitsmijter er over begint. Kijk mocht er onverhoopt wel iets gebeuren met moeder en kind in die kroeg, dan kan hij er wel op worden aangekeken omdat hij haar binnenlaat. Nu is mijn persoonlijke mening dat je als je wat verder in de zwangerschap bent, sowieso niks in een kroeg te zoeken hebt. Maar dat is mijn opinie....
Ik vind het persoonlijk niet vreemd dat die uitsmijter er wat van gezegd heeft, maaarrrr het geen ik raar vind is dat hij zo uitgebreid zijn mening geeft. Hij heeft niet het recht jouw voor slechte moeder uit te maken of je te zeggen dat je niet thuis hoort in een club. Ik zelf zou het nooit doen ongeacht leeftijd, ik heb over niet al te lange tijd een vrijgezellenfeest maar ik heb al gezegd dat ik niet wil stappen, omdat ik me daar niet prettig bij voel. Maar meid als jij nog wilt stappen of naar de kroeg/bardancing wilt gaan en je voelt je goed gewoon doen hoor!
ik snap niet wat je nog in een diskotheek moet als je zover zwanger bent! ben je niet bang dat er mensen zijn met een borrel teveel op die lomp zijn en tegen je aan staan te duwen/dansen enz. nee ik zou het zelf persoonlijk niet gauw doen. ik vind wel dat die uitsmijter niet had mogen zeggen dat je gelijk een slechte moeder bent.
10x harder? Weet die man wel dat het geluid zon 2x zachter wordt door je placenta,je buikwand en het water.
nou sorry hoor, maar met 35 weken ging ik ook gezellig een colaatje drinken in de kroeg met mn vrienden. 1. je kan er gewoon zitten, desnoods aan de bar 2. er wordt niet meer gerookt binnen 3. niet iedereen in een kroeg is gelijk straalbezopen 4. je kan zelf kiezen om weg te gaan Moet je dan 6 weken lang binnen gaan zitten, want o jeej, stel dat iemand tegen je aan loopt, nou dan ga ik ook maar niet meer de HEMA in want daar lopen ook vrouwen tegen je aan, en dan ga ik ook maar geen boodschappen meer doen want o jee, direct rijdt iemand met een karretje tegen je aan, komop zeg. Als je bevallen bent heb je het al druk zat, mag je de laatste weken dan nog ff genieten, je bent niet gelijk invalide. Maar dat is mijn opnie...
@ Devilschase; Nou kom op zeg! Je weet best wat ze bedoelen he...Daar bij de Hema lopen geen dronkenlappen rond he! Sommige mensen hebben zichzelf niet in de hand als ze dronken zijn..Wat ze allemaal uitspoken nee hoor...Mischien ga je vaak naar suffe kroegen, waar er bijna niemand te bekennen zijn, maar de kroegen waar ik heen ging, niet normaal... En jah wat ik ook al eerder zei..Ik vind ook hoogzwangere vrouwen horen niet in een kroeg thuis...Ieder zijn mening toch...Ik heb voor dit kindje gekozen, dus kan ik wel eventjes wachten met uitgaan toch. Je gaat toch niet dood gelijk na die 9 maanden..Je kan toch uitgaan even uitstellen? Na de bevalling, ga je gewoon lekker uit, als je een goede oppas hebt.. Enne colaatje kan je ook in een Bios lekker drinken met je vrienden..
En daarbij zijn de kroegen in Adam in het weekend bastensvol. Iedereen buiten Adam komt op die dagen ook. Iedereen staat te duwen enz. Er worden vaak genoeg mensen uitgegooid en dat gaat ook al niet zachtjes. Ze gaan echt niet uitkijken hoor of jij zwanger bent of niet. Dat je niet invalide bent enzo snap ik, maar je bent wel verantwoordelijk.