opmerkingen van anderen

Discussie in 'De lounge' gestart door mommy12, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Vind ik niet eens zo'n gekke vraag hoor... De vrouw van mijn schoonbroer iis Turks en die heeft bij mijn man flink ingewreven dat hij 2 dochters heeft en geen zoon. Zo zei ze bijvoorbeeld dat alleen echte mannen zonen krijgen, mannen die hard werken zonen krijgen, en dat als je geen zoon hebt in hun cultuur dat je er dan echt niet 'bijhoort'. Zelfs bij onze schoonouders en vrienden van mijn man maakte ze mijn man 'zwart'. Ik hoef je vast niet te vertellen dat mijn man toen flinke ruzie heeft gemaakt met haar...

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dan is ze gewoon debiel. Ik vond het wel een hele rare vraag, en sowieso een vraag waarbij ik me afvraag wat ik daar in hemelsnaam op zou moeten antwoorden. Mijn man is gek op al zijn kinderen maar zijn dochters zijn zijn prinsessen. Vond het echt een hele vreemde vraag en wat jij beschrijft heb ik nog nooit meegemaakt gelukkig.

3. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    wat ik je nu ga zeggen bedoel ik absoluut niet gemeen!

Lieve meid, serieus?!
    Is dit het voorbeeld dat jij je zoontje mee wil geven?? dat je nooit goed genoeg bent? Dat je je hele gezicht dicht schildert omdat je onzeker bent, dat je je alles aantrekt wat anderen over je denken/zeggen?
    Echt dat kan niet... Hoe moet jij je zoontje leren dat hij goed is zoals hij is, en dat hij er mag zijn, als je dat niet eens over jezelf kunt zeggen?

Misschien een idee om er toch hulp voor te gaan zoeken, ga eens met iemand praten.. want dit is voor jou en je ventje, in mijn ogen, niet heel erg gezond...

Liefs

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

RSL : jij zegt precies wat in mij ook opkomt.

Als jij niet zeker denkt te kunnen zijn zou ik eens gaan kijken hoe je dat kan verbeteren. een assertiviteitscursus volgen, psycholoog, boeken lezen over dat je echt goed genoeg bent. Relax mama bijv. voor jezelf cadeau geven.

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Gelukkig maar inderdaad! Maar er zijn dus echt Turken die dit soort dingen zeggen, misschien had je buurvrouw ook een keer zo'n Turk getroffen.. Misschien ligt het er ook aan dat ze nog niet zolang in Nederland woont, wij snappen het ook niet :)

6. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ze stelt een vraag over opmerkingen van anderen en jij vindt dat ze hulp nodig heeft? Is dat niet een beetje overdreven? Voor hetzelfde geldt is ze zeker genoeg van zichzelf (aan de foto's van haar te zien wel :D) en vroeg ze zichzelf dit gewoon af.. Even OT, ja heel herkenbaar :) laatst ook: of ik het ook zwaar had als tienermoeder.. ahum :) ik ben 31!! Echt hilarisch, maar ook echt bizar dat iedereen je maar in hokjes probeert te duwen.. haha ik kan er nog niet over uit.. :)

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ze zegt zelf verderop in topic dat ze onzeker is en nooit zeker over haar zelf zou kunnen zijn .

Vandaar rsl en mijn reactie

8. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    dit dus...

9. Nedyse

Nedyse Actief lid

29 apr 2014
    237
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit vroegen ze mij ook na de geboorte van mijn dochter op het consultatiebureau. En wij zijn beiden Nederlanders, dus daar kon het niet mee te maken hebben. ik vond het toen ook een heel rare vraag. :(

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Toen ik 26 weken zwanger was en alle moed had verzamelt om naar een feestje te gaan waar ik allemaal bekenden en vage bekenden zou zien:

We hadden 2 weken daarvoor te horen gekregen dat onze dochter met diversen afwijkingen zou worden geboren. Ik heb onze (beste/naaste) vrienden een mail gestuurd met daarin wat er speelde en de vraag om het verhaal op een "juiste" manier te vertellen aan anderen. omdat ik geen zin had ik rare verhalen etc. en om daar mee te worden geconfronteerd. En ik weet dat je toch niet kan vragen van mensen of ze hun mond willen houden. Er zijn er maar weinig die dat echt kunnen.

Ik was nog geen 5 minuten op dat feestje komt er een "vage" kennis naar me toe:
    Wat hoor ik! Krijg je een doodgeboren kind!
    Ik kon hem wel op z'n muil rammen.

Mijn man komt uit een dorp. Dit is een van de redenen dat we niet in dit dorp willen wonen. Je hebt dit gelul natuurlijk overal, maar omdat hij hier is opgegroeid ben je altijd wel een keer onderwerp van een roddel.

11. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ik ben erg slank van postuur,komt uit de familie hebben een snelle stofwisseling kan veel eten maar kom geen gram aan. Vroeger in de klas kreeg ik altijd gelijk de stempel ''anorexia patient'' ;):x
    Nu met de zwangerschap wel paar kilo's aangekomen maar ook niet ontzettend veel,maar alles gaat super.:D

Maar Kkijg dan steeds opmerkingen of persoonlijk of via berichtjes,ja J bent wel erg slank:
    ''Eet je wel genoeg''
    ''Groeit de baby wel goed''
    ''waar laat je de baby,je hebt haast geen buik,want toen ik zwanger was blablabla!''

Begin me er goed pissig van te worden langzamerhand,de kleine is een bol knulletje en loopt een week voor op groei,en dan altijd nog die k.u.t opmerkingen.:x

12. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wat ontzettend vervelend. Ik was vroeger erg mager.. Volgens velen ook een anorexia patiënt. Nu een "normaal" BMI en absoluut niet meer mager. Toch worden er nog steeds wel eens opmerkingen over gemaakt.

Je zegt toch ook niet tegen iemand die dik is hey dikzak eet je niet teveel!
    Echt belachelijk..

13. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Nu ik het terug lees het staat er beetje verkeerd naar bedoel dat niet zo. Ik heb niks tegen tienermoeders was meer dat ik dat sowieso al niet was was geschokt van die opmerking dat tienermoeders niet kunnen opvoeden en dat ik dat dus ook niet mijn zoontje goed deed opvoeden.

14. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ja nou echt! Eigelijk zouden we dat moeten doen!
    Ben nou ook niet mager maar gewoon slank,maar dan nog het gesprek van de dag meestal hier in het dorp. En owee ik ga naar de winkel dan staan de vrouwen in de bakkerij al naar me te wijzen en te roddelen ;):xEn dan denken dat ik het niet hoor,uhu uhu ;)

laast de buurvrouw ook nog:
    ''Ja moet veel salade eten dat is gezond voor de baby''
    Ik eet zelf dat waar ik zin aan heb,of steeds als ze me ziet vraagt ze
    ''gaat het wel goed''
    Ik geef nou steeds het antwoord, ik leef nog.
    Houd ze gelijk der klep dicht :D

15. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Even snel me koffie opdrinken en zoontje teletubbies opzetten ken ik lange reactie plaatsen haha

16. Roz

Roz Niet meer actief

Heel herkenbaar! Hier precies zelfde! Liep een tijdje stage bij een huisartsenpraktijk, daar moest ik het zelfs allemaal van medisch opgeleiden aanhoren. Ze vonden het zelfs nodig om me bij een patiënt te roepen die op bijna dezelfde dag was uitgerekend om het verschil te aanschouwen. Heel irritant! Een paar maanden later kon ik ze een geboortekaartje sturen met gewicht 4300 gram!! Kreeg wel een kaartje terug met 'wat een mooi geboortegewicht...'

17. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0

Ja maar uiterlijk zegt heel weinig hoe je als mens bent.als ik mezelf verzorg . Verzorg ik me zoontje ook op en top haha. Hij heeft merk kleding en schoenen die duurder zijn dan 50 euro.ze zeggen wel wow kijk die moeder maar nooit he kijk die zoonthe ziet e leuk uit! Omdat veel blikken op mij gericht zijn. Ik douche of verzorg als eerst me kind daarna me eigen of hij gaat in bad ik onder de douche maar zoiezo moet mujn kind als eerst verzorgt uitzien

18. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Dat is wel heel erg! :$Ik zou uitgeflipt zijn tegen die lui,een andere patient er bij roepen,pff ! :(
    Eigelijk had je dan het geboortegewicht met dikke vette koeienletters met uitroeptekens speciaal voor hun erop moeten schrijven

19. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    En tienermoeder zijn is niet meer zo erg im over te praten. Ik zie der elke dag wel 1 vooral.Rotterdam. ben zelf 17 geweest toen ik zwanger raakte hier ook 1 tienermoeders zijn ook moeders

20. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Oooow consultatiebureau kijken ze me altijd raar aan. Ik zag een keer bij consult zelfde type als ik . Ik merkte dat zij ook vreselijk aangestaard werd. Toen gingen die moeders stiekem wat over mij en die vrouw iets zeggen. Moet je die ordi moeders zien achter de kinderwagen!. Omg kon ze wel klap verkopen

Deel Deze Pagina