Whahaha, jij bent gevat zeg!! Maar je hebt wel gelijk, als je slank bent krijg je een hoop shit over je heen. In de winkel waar ik werkte werd ik soms boos aangekeken als ik iets aanhad waar zij niet inpasten. En dan keihard roepen: Ze verkopen hier alleen kinderkleding. Dan moest ik mn tong afbijten om niet te zeggen: Misschien moet je eens afvallen. Jaloezie maakt van vrouwen krengen hoor..
Oh ja, dat is altijd zo raar, dat vrouwen het niet kunnen verdragen dat anderen een ander figuur hebben. Er moet dan áltijd een sneer achteraan naar dikke/dunne mensen: "Oh ben je dun? Nou haha, wees blij dat je niet zo'n papzak bent!" "Ben je dik? Je bent in ieder geval geen vormeloze plank" (nog erger als er achter staat: écht vrouwen hebben vormen) Brrrr. Als je dan inderdaad een opmerking terug maakt over hun lichaamsvorm, zijn ze zo op hun teentjes getrapt
Zo herkenbaar! Ik probeer eigenlijk altijd juist een beetje onopvallend te zijn, vooral omdat ik op de 1 of ander manier opmerkingen/commentaar van andere mensen aantrek. Maar dan lijkt het juist of ik meer opmerkingen krijg. Zo breng ik op maandag en donderdag altijd eerst mijn jongste zoontje met de auto naar het kdv en dan moet ik weer terug naar de wijk waar ik woon en waar ook de school is waar mijn oudste zoontje op school zit. Dan zet ik daar ook mijn auto neer. Als ik het andersom doe red ik het niet om rond 09:00uur op mijn werk te zijn. Maar dan vind een overbuurvrouw het weer nodig om te zeggen, ga je dat kleine stukje met de auto??? Om vervolgens heel hard lachend weg te lopen zodat ik het niet eens kan uitleggen terwijl ik haar eigenlijk helemaal geen uitleg verschuldigd ben. Ook heb ik een hele witte huid, en dan vinden mensen (die er vaak niet veel beter uitzien) het nodig om bijvoorbeeld te vragen of mijn huid ooit wel eens de zon heeft gezien! Een tante van mij vriend vond dat ook een keer nodig om te zeggen terwijl ze zelf nogal zwaarlijvig is (geen probleem hoor) maar daar ga ik toch ook geen vervelende opmerkingen over maken. Ik zou niet eens durven... Bemoei je met je eigen leven, ik bemoei me ook niet met die van een ander denk ik dan wel eens.
Ik VIND ook dat jij dat mag maar het helpt dus niet echt, of je moet een grappige gevatte opmerking maken (die werken weer wel) maar gekrengd reageren wakkert deze types alleen maar aan, dat vinden ze leuk want dan ben je duidelijk geraakt.. dus niemand houd je tegen (soms moet je even haha) maar de werkelijkheid is dat het vaak niet werkt en juist alleen maar de mensen die die opmerkingen plaatsen "aanmoedigt"
Mijn ervaring is dat mensen vaak doorgaan zolang je niet van je afbijt.. Mensen lijken vaak te denken dat ze je iets kunnen maken omdat je niet terug snauwt en dat irriteerd ze of daar genieten ze juist van, daar voeden ze zich mee. EW...
Volgende keer een blik op de man werpen die met het schaamrood op zijn kaken naar jouw mooie benen staat te gluren terwijl voor hem de oh zo stoere, strontjaloerse ecco-vrouw staat die jou probeert neer te halen. Gewoon heel lief terug lachen, vooral naar die man, die heeft het al zo zwaar
Denk dat er heel veel jaloezie inzit.. Sommige mensen vinden het moeilijk om een compliment te geven en zijn meteen negatief. Ik wil die hakken van jou wel eens zien Foto!