Goedeavond dames, Is het gangbaar of protocol om een baby 24 uur op te nemen ter observatie als er meconium in het vruchtwater zat? Wie weet dit en kan mij verder helpen? Liefs Paula
Hier bij de oudste meconium. Het was vers zeg maar, waarschijnlijk tijdens de geboorte pas gebeurd. Ze is snachts geboren, moesten wachten tot de kinderarts 's ochtends was geweest en daarna mochten we naar huis. Volgens mij dus omdat het vers was.
We moesten wat langer blijven en mochten na de controle van de kinderarts naar huis (om kwart voor vijf bevallen, half twee naar huis). Denk dat het er ook mee te maken heeft hoe de kleine reageert/is na de bevalling
Bij de oudste wusten ze het niet zeker. Ik ben om 22.40 uur bevallen en moest een nachtje blijven. Mocht fe volgende dag, nadat de kinderarts geen had gezien, maar huis.
's nachts geboren, even op de ochtend wachten voor controle door kinderarts. Daarna gelijk naar huis.
Hier een nachtje moeten blijven, zoon is om 15.44 geboren. De volgende dag mochten we pas weg nadat hij gecontroleerd was door de kinderarts.
ik heb de poll niet voor mijn eigen kinderen ingevuld, zij hadden niet gepoept in het vruchtwater. Mijn neefje het wel gepoept in het vruchtwater. Dit is helaas slecht afgelopen, hij heeft dat vruchtwater met meconium in zn longen gekregen. 9 uur na zijn geboorte is hij overleden.
Thuis geboren met vieze meconium overal. Maar ze had een hele goede start, hoefde dus ook niet voor controle naar het ziekenhuis toe.
Anders namelijk: hij is om 9.55 geboren en na 18.00 mochten wij weg. Maar hij had ook moeite om zichzelf warm te houden en dat speelde ook mee.
Bij mijn oudste moesten we 'iets' langer blijven. Hij werd om 02:06 geboren en we mochten rond negen of tien uur naar huis. Maar ik vond het wel even lekker stiekem; kon ik eventjes een uurtje of drie bijslapen.
Snelle thuisbevalling gehad, toen vruchtwater brak bleek het meconium te bevatten. Ben niet naar het ziekenhuis geweest.
Niet elk ziekenhuis hoeft daar perse hetzelfde protocol voor te hebben. Van belang is hoe vers of oud de meconium is en de duur van de bevalling.