Blauwe lippen en blauwe handjes bij dreumes van 13 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by pamela1203, Mar 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

Jan 29, 2008
    2,615
    24
    38
    Female
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ik ging gistermorgen Liene ophalen bij mijn schoonouders. Toen ik daar kwam had ze koude en blauwe handjes, ook rond haar mondje was ze blauwig (niet haar tong of binnenkant van de lippen). Ik vond het niet koud bij mijn schoonouders en ze hadden de verwarming ook nog eens extra aangezet. Eenmaal thuis verdween het gelukkig weer en hier was het wel koud omdat de verwarming nog niet aan was.

Vanmorgen boodschappen gedaan en niks. Thuis is ze even aan het spelen en toen ik haar pakte om te verschonen had ze weer blauwe lippen, temp was 36.6.

Ze is verder goed te pas. Ze heeft als baby ook last gehad van blauwe lipjes en een andere ademhaling als ze sliep (nu niet), bij de kinderarts geweest maar was niks om ongerust over te zijn. Pas als de binnenkant van de lippen blauw waren en/of de tong.
    Nu dus een hele poos niet meer gezien en nu 2 dagen achtereen.
    Wat moet ik hiermee?

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Is haar temp altijd rond de 36.6 of is dat nornaal hoger?
    Ik zou toch voor de zekerheid even de ha bellen en in de tussentijd in de gaten houden. Misschien komt er een virusje aan en is haar ademhaling anders dan anders, of heeft ze het toch koud ondanks dat jullie het niet koud vinden. Mijn jongste 2 hebben het ook als ze het koud hebben. (Ziet er best zielig uit als mijn middelste gezwommen heeft)

3. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    ik zou gewoon de ha bellen hoor, wie weet is er wel iets.

Je kan het maar beter gewoon uitsluiten.

4. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

Jan 29, 2008
    2,615
    24
    38
    Female
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ze schommelt altijd tussen de 37.0 en 37.9 en dit kan echt per uur verschillen.
    Ze lijkt er zelf geen last van te hebben want ze was gewoon aan het spelen en tijdens het verschonen was ze ook aan het kraaien!
    Ze was wel moe maar goed andere dagen is dat nooit geweest bij vermoeidheid. Ze is nu 2 weken beter na een weekend met koorts en reactie op koemelk. Ze ligt lekker te slapen nu.
    Ik kijk het vandaag nog even aan en als het nog eens voorkomt vandaag of morgen ga ik toch even de huisarts contacteren.
    Voor mijn eigen rust.

5. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Laat het inderdaad even nakijken voor de zekerheid, maar het hoeft niks bijzonders te zijn.
    Ik heb het zelf ook, altijd gehad. Blauwe nagels/vingers en vaak blauwe lippen erbij. Ik heb het dan niet echt koud, hooguit een beetje, maar het ziet er akelig uit.

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,767
    18,912
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik ben geen arts en daarom geef ik je het advies om een arts te raadplegen.

Blauwe vingers en nagels kunnen heel onschuldig wijzen op kou, vermoeidheid, Raynaud. Maar ook op ernstiger problemen met hart & bloedvaten of longen.
    Ik zou dat zeker willen weten...

Als je nou schreef dat je kind blauwe lippen had na een uur in de sneeuw spelen, zou ik dit advies niet geven. Dan is het logisch om de conclusie te trekke dat het van de kou komt. Maar als het meerdere keren voorkomt terwijl het niet bijzonder koud is, zou ik andere oorzaken willen uitsluiten. Zelfs als je eerder al eens bij een kinderarts bent geweest. Of misschien soms juist wel daarom: het is dus blijkbaar iets wat vaker voorkomt en waar nog niet echt een verklaring voor is.

7. loirinha

loirinha Bekend lid

Feb 12, 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd huisarts bellen, mijn zoontje van 5 en dochter van 13 maanden hebben dit ook voor m'n zoontje ben ik destijds doorgestuurd naar de kinderarts om te controleren of hij genoeg zuurstof in z'n bloed had. Di't was gewoon zo dus verder niks aan gedaan e'n hij is eroverheen gegroeid met m'n dochter moet ik volgende week naar de KA.

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,767
    18,912
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Hoe is het nu Pamela?

9. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

Jan 29, 2008
    2,615
    24
    38
    Female
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Na die ochtend niet meer voorgekomen gelukkig.Ik blijf het wel in de gate houden en mocht het zich weer voordoen wil ik het toch even checken bij de ha.
    Mijn vader is gestorven aan hart en vaatziekten dus ben wel een beetje op mijn hoede.

10. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn dochter kan ook helemaal blauw weg trekken. Bij haar is het een teken van vermoeidheid. Mijn dochter is hartpatiënt maar bij haar heeft het dus niks met dr hart te maken

11. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Mijn zoontje had dit vorige week 2 dagen achter elkaar, toevallig. De 1e dag dacht mijn schoonmoeder dat het door de kou kwam, ze zocht er niks achter. De 2e dag had hij het tot 3 keer aan toe dus ben ik langs de huisarts gegaan. Alles was goed, niks aan de hand en daarna heeft ie het niet meer gehad!

Share This Page