opname door uitdroging hg

Discussion in 'Zwangerschap' started by Friesland90, Apr 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Gister ben ik weer thuis gekomen na een drie daagse opname. Ik heb aan het infuus gelegen omdat ik niks meer binnen kon houden. Ik heb andere medicatie gekregen: ondansetron, ipv emesafene en omeprazol.

Nu vraag ik me af of hier meer dames zijn die dit hebben en mij kunnen vertellen hoe het na de opname bij hun verder verliep en of ze later toch weer werden opgenomen.
    Ik ben overigens precies een week korter zwanger, moet mijn banner nog aanpassen.

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Hier liep het uit op zofran maar dat geven ze niet snel. Ik ben opgenomen en na 6 dagen ontslagen. Toen ben ik 13 dagen thuis geweest en weer op genomen. Dat is zo 3 keet gebeurt

3. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Zofran!!! Zo noemen ze die tabletjes die ik heb ook... Die naam die ik net typ staat op het folie van de tabletjes.. Dat ze het niet gauw geven klopt idd, maar kreeg het op recept van de gynaecoloog. Ik kreeg al andere medicatie maar bleef maar spugen. Hopelijk zal het nu toch wat beter gaan.
    Als het wel mis gaat, ik heb een telefoon nummer en kon ten alle tijden weer bellen. Maar rustig aan doen.

Heb je er nu nog last van of helemaal niet meer??

4. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

Jul 12, 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Hier ook 10 dagen opgenomen gelegen. Daarna nog 4 weken thuis niks waard geweest. 12 kg afgevallen. Vanaf 14 weken langzaam weer op kunnen bouwen.. Met 16 weken overal vanaf tot op heden gaat het nog goed!:) succes het is vreselijk!

5. Edel

Edel Bekend lid

Feb 23, 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik hoop dat je snel beter mag worden. Ik ben heel misselijk en moet ook overgeven maar ik hou ook dingen binnen. Xxx

6. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    proberen genoeg te drinken bijv roosvice
    of ranja als je dat lust dat je toch vocht binnenhoudt

7. deb27

deb27 Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    2,052
    0
    0
    in het noorden
    Ik heb met 6+3 in het ziekenhuis gelegen, 5 dagen.... ook aan het infuus... uit eindelijk ben ik nog echt ziek geweest tot week 18 en sinds die tijd gaat het rustig aan beter, maar ik werk ook niet meer en doordat die druk eraf is kan ik in de ochtend rustig aan doen... het is bij mij nog een lage drempel en zou zo nog kunnen spugen als ik wat 'moet' in de ochtend of ergens zenuwachtig van ben....

Ik hoop dat je snel opknapt en kan genieten van je zwangerschap. het lukt mij nu steeds meer om te genieten...

8. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Helaas ben ik nog in opleiding en loop stage en heb een zoontje van 1,5. Nu eerst naar even niks en zien hoe het gaat. Gezondheid gaat voor.

Bedankt:)

9. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,143
    0
    0
  10. Laust

Laust Niet meer actief

Ik heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen aan het begin van mijn zwangerschap. Na een week werd het spugen nog niet minder en het eten lukte nog steeds niet en toen heb ik een sonde gekregen. Daar reageerde mijn maag goed op en het spugen werd veel minder. In de daarop volgende week heb ik het eten (drinkvoeding met 400 kcal per 200 ml) op kunnen bouwen tot 400 ml per dag.

Toen mocht de sonde eruit en mocht ik met drinkvoeding naar huis. Het streven was 1200 kcal per dag binnen te krijgen + een halve liter water. Dat lukte aardig. Thuis was het vooral hele dagen in bed liggen en mezelf op gezette tijden dwingen om te proberen te 'eten'. Zolang ik in bed stil bleef liggen ging het goed. Inspanning als douchen of naar het ziekenhuis voor controle was een garantie voor overgeven. Ik ging dan ook nooit zonder emmer buiten een straal van 5 meter van de wc ;)

De tip die ik kreeg toen in naar huis mocht vanuit het zh was: blijf je als patiënt gedragen. Dat hielp me ook echt en heeft een 2e opname kunnen voorkomen.

Veel sterkte en blijf je grenzen aangeven en je rust pakken!

Share This Page