Mijn dochter van 8 maanden wil na haar laatste flesje van 19:30 uur niet in bed. Als ik haar in de ochtend om 10:00 uur en in de middag rond 14:30 uur in bed doe is het geen probleem. Dan huilt ze niet en doet ze netjes haar dutjes. Maar zodra ik haar in de avond in bed doe begint ze te huilen en moet ik bij haar blijven om haar handje vast houden of over haar rugje aaien tot ze in slaap valt. Hoe kan het dat ze alleen in de avond niet wil dat ik wegga? Komt iemand dit bekend voor?
Ja hoor is hier ook bij beide kinderen geweest. Een fase waarin ze het s avonds eng vinden ofzo. Wij hebben er nooit een probleem van gemaakt en bleven bij hen tot ze sliepen. Dat ging ook weer vanzelf over.
Rond de 8 maanden heb je inderdaad de verlatingsangst fase. Gewoon doen wat je eigenlijk al doet. Er lekker bij blijven zitten, handje vasthouden. Hier werkte zachtes een liedje hummen ook heel goed.
Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te horen dat het normaal kan zijn.. Ik merk aan haar dat als we een druk dagje hebben gehad, (bv speeltuin, zwemmen) ze heel onrustig slaapt. Ik hoop dat dit ook minder wordt.