Goede Avond Iedereen ik ben Nieuw hier.. En Mag gelijk vertellen dat ik zwanger ben ik ben 12weken zwanger en heb vorige week een termijn ego gedaan. Daarop blijkt te zien dat me baby een openbuikje heeft.. heb vandaag weer en ego gedaan om te kijken of het was dichtgegroeid, maar Neee de baby zn darmpjes liggen nog steeds eruit. Ik heb nu 2 keusen of een vlokkentes of een test met 16 weken ( vruchtwater ) Ik twijfel heel erg want het is me eerstje kindje en kan echt niet wachten. Zijn Nekplooi was goed de gyn. zij ook tegen mij dat het gewoon een gezond kindje is alleen het openbuikje is er nog Heb geen flauw ideee wat ik moet doen want de vlokkentest daar is natuurlijk weer kans op een miskraam en die andere test moet je langer wachten op de uitslag.. Help!! wie heeft dit ook Meegemaakt?
Jeetje, moeilijk hoor dat je nu al zo'n lastige beslissing moet nemen. 't is toch een hele zorg zo. Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar heb alleen een vraagje: Waarom zou de vlokkentest meer kans geven op een miskraam dan een vruchtwaterpunctie? Ze moeten bij beide toch in je buik, door het vruchtvlies heen?
Jaa klopt is echt een moeilijke beslissing, want als me baby nauw geen downsyndroom of een andere afwijking heeft en werkelijk gezond is maar toch met dat open buikje blijft komt er dan niet meer bij kijken? ik ben bang dat als er werkelijk niets aan de hand is en alleen me baby zijn buikje open is en ermee wordt geboren.. Dat hij/zij toch eindstand en andere afwijking heeft :S is heel moeilijk dit echt
wow1 das heftig! openbuikje kunnen ze geloof ik na de geboorte wel meteen wat mee doen.heeft wel tijd nodig, maar volgens mij kan je kindje daar later wel heel goed mee leven. snap alleen niet goed waarom meteen alles onderzocht moet worden met alle risicos erop en eraan. nou in ieder geval sterkte ermee, zou niet weten hoe ik ermee om zou gaan, ik heb over 1,5 week mijn eerste echo. ga je toch ervanuit dat alles goed is......echt rot voor jullie.
Jeetje wat lastig! Ik heb hier geen ervaring mee! Wil je wel sterkte wensen met de keuze die je maakt!
Hoi, Welkom op het forum en van harte gefelicteerd met je zwangerschap. Wat ontzettend lastig zeg, die keuzes m.b.t. de onderzoeken. Kan je arts je niet helpen bij het maken van die keuzes? In jouw geval is het,voor de gezondheid van je kleintje, misschien wel verstandig om artsen alle info te geven die ze ook maar een beetje nodig zouden hebben...lastig zeg! Heel veel sterkte. Elmo Ik verplaats je topic naar: Onderzoeken en echo's.
Een nicht van mij heeft een zoontje gekregen, (zit inmiddels al lang en breed op de middelbare school), met ook z'n darmpjes eruit. Was de gedachte bij dat hij vast wel een verstandelijke beperking zou hebben, maar hij doet nu VWO... Na zijn geboorte een aantal operaties gehad: huid op de buikwand gezet zodat alles dicht kon gaan groeien, en sindsdien een gezond joch!
aaaaah meis ten eerste van harte welkom op het forum en wat zou dit schrikken voor jullie zijn geweest zeg!!!!! ik heb er geen ervaring mee maar wat rozemarijke zegt geeft wel weer moed voor jullie wil jullie veel sterkte wensen en ondanks dit wens ik je toch een fijne zwangerschap toe en ik hoopdat je ons op de hoogte houd
Gefeliciteerd met je zwangerschap maar wat een schrik voor je... Ik heb een vriendin die 3 jaar geleden een dochtertje heeft gekregen met ook een open buikje... darmen hingen eruit. Het kindje is daardoor eerder gehaald en met succes geopereerd. Het enige wat je nu nog ziet is een heel erg klein littekentje bij haar navel. Ze blijft onder controle staan maar verder is ze helemaal gezond! Ik denk dat ze bij jou een test adviseren omdat een open buikje kan wijzen op een verdere (mentale) afwijking? En of je nou een vlokkentest of een vruchtwaterpunctie wil doen (of helemaal niks en is het kindje welkom zoals het is)... de voor- en nadelen zou je voor jezelf goed moeten afwegen. Vlokkentest: + eerder in de zwangerschap + eerder uitslag - kans op miskraam groter Vruchtwaterpunctie: + kans op miskraam kleiner + betrouwbaarder dan vlokkentest - later in de zwangerschap De kans op een miskraam kan je zelf verkleinen door na de punctie een paar dagen goed rust te nemen en geen zware dingen te tillen. Succes bij nemen van je beslissing, ik hoop op een goede zwangerschap bij je!
Weet er niet veel vanaf, maar wil je toch wel even ontzettend veel succes wensen met het maken van je keuze!
Ten eerste wil ik je feliciteren met jou zwangerschap. Ik kan me heel goed voorstellen hoe jij nu voelt. Ik heb in dezelfde situatie gezeten als waarin jij je nu bevindt. Langer dan 3 jaar geleden was er bij mijn zoontje dezelfde diagnose gesteld. Ik was toen 20 weken zwanger. Ik heb een vlokkentest en een vruchtwaterpunctie gehad. Het was een behoorlijk heftige tijd en heb niet echt van mijn zwangerschap genoten. Nu achteraf gezien vind ik dat een beetje zonde. Mijn zoontje was geboren met een vrij forse open buikje. Met 31 weken is hij ter wereld gekomen en heeft hij 2 maanden in het ziekenhuis doorgebracht, niet om het open buikje maar omdat hij te vroeg was geboren. Toen hij net een jaar oud was is hij met succes geopereerd. En hij is een sterk gezond kindje die van alles en nog wat doet. Ik wil je als adviseren om je goed te laten voorlichten door de artsen en goed te luisteren naar je lichaam. Neem voldoende rust na alle onderzoeken en vermijd stress. Heel veel sterkte toegewenst.
een kennis van mij had dat ook ik weet niet wat zij heeft gedaan. alleen dat het buikje gewoon dicht gegroeid is en kindje gezond is heel veel sterkte en succes met je keuze!
Ten eerste welkom hier en gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Wat een onzeker nieuws hebben jullie gekregen. Ik herinner me van een poosje terug dat er ook iemand dit nieuws kreeg met de termijnecho en niet heel veel later was dit dichtgegroeid. Misschien dus eerst een echo over 2 weken afwachten? Als 2e zou ik voormezelf beslissen of een kindje met evt down (dat is het risico, begreep ik) welkom is. Als je daarvoor open staat, zou ik geen vlokkentest uit laten voeren maar op de vwp wachten omdat je dan het minste riskeert (ik weet niet hoe groot het verschil is, trouwens?). Misschien helpt dit de keuze iets? De verhalen hier klinken iig hoopvol voor de kleine, hou je daar aan vast hoe moeilijk dat ook is in je eigen situatie! Sterkte!