Klopt, voor ziekenhuisopnames krijg je geen zorgverlof. Overigens is in veel cao's - sec.arbeidsvoorwaarden het zorgverlof niet benoemd als bijzonder verlof. Veel mensen denken dat je er dan aanspraak op hebt volgens landelijke regeling, maar dat klopt niet. Cao is in deze leidend, als die geen zorgverlof toekent heb je er geen recht op. Ik heb er overigens nooit gebruik van gemaakt, altijd vrije dagen opgenomen.
Ik ben hierover nog in discussie met mijn baas (of beter: HR, want baas weet het ook niet). Voor een ziekenhuisbezoek kun je van een kind nl niet verwachten dat die alleen gaat. Wettelijke regelingen zeggen hier niets over. Maar als je in het ziekenhuis bent en het personeel neemt de zorg over, dan is dit geen zorgverlof meer.
wat een achterlijke regeling.. zou een mooie bak zijn wanneer je je kind voor een operatie brengt en vervolgens naar je werk gaat.
Ja daarom neem je dan vrije uren op. Is jouw (terechte) keuze om in het ziekenhuis te blijven wachten. Oma kan daar ook wachten(even advocaat van de duivel spelen). Ik snap het wel, maar vind dat de werkgever ook niet voor alles hoeft op te draaien.
Dan denk jij het verkeerd. In de regeling staat duidelijk dat deze geldt tenzij er aanvullende regelingen zijn in de cao. Aks daar niks jn staat is de officiële regeling wel degelijk leidend. Er zijn dit jaar of er komen dit jaar wel wijzigingen in deze regeling. In het voordeel van de werknemer.