dat je kindje erg prikkelgevoelig is, goede en strakke ritme nodig heeft, medische zorg etc...? Ik twijfel heel erg.........
Lastig te zeggen, zit niet in die situatie.. Maar als het financieel haalbaar is (wat voor ons wel zou kunnen) dan zou ik thuis blijven, denk ik. Het is dat ik een vast contract heb en het gewoon enorm naar mijn zin heb op mijn werk (en een leuk clubje collega's), anders zou ik zeker (tijdelijk) gestopt zijn met werken om full time te moederen.. Ik denk dat je moet doen wat je zelf het beste lijkt. Of eerst uitproberen, gaat het goed, dan gaat het goed.. Gaat het niet goed, stoppen kan dan altijd nog, lijkt me. En ik weet niet wat je met je kindje wilt doen als je weer werkt (kdv, gastouder, opa/oma, vaste oppas aan huis etc) Zijn allemaal factoren die mee zullen spelen Succes met het maken van de juiste keuze
dank je wel jorietje (komen we elkaar elke keer tegen hihihi) Financieel is het gewoon haalbaar, alleen nu zit ik ziek thuis en binnenkort moet ik toch weer aan het werk en voel me dan schuldig als ik mijn ontslag in zou dienen snap je.. Het is erg lastig maar het beste voor mijn dochtertje is als ik bij haar thuis blijf...maar ja lastig en wat het werk betreft vind er eerlijk gezegd niets aan
Voor ons zou het geen mogelijkheid zijn dat ik kan stoppen met werken. (daar bovenop krijg ik mijn ontslag na mijn verlof) en moet ik dus volgend jaar op zoek naar iets anders. Ik heb wel gezegd, stel dat om wat voor reden dan ook buitenshuis niet werken niet mogelijk zou zijn ivm evt complicaties met de baby (wat ik niet verwacht) dan zou gastouder ook altijd een optie kunnen zijn. Gelukkig voor jou zijn de financieen geen probleem, dus zou ik (vooral in het begin) even stoppen met je werk. Ik weet, werken naast het moederschap is wel fijn, maar thuisblijf moeder is misschien beter voor jullie kindje. In ieder geval, veel succes met het maken van jullie keuze en met jullie kindje
Waarom neem je geen ouderschapsverlof op? Tot het beter gaat met jullie dochter. Dan hoef je geen ontslag te nemen en toch ( zo veel mogelijk) bij je kindje zijn.
Dit klinkt eigenlijk wel als een heel goede oplossing, zeker als het financieel haalbaar is. Ik weet niet hoe leuk je je werk vindt maar je hebt het zwaar gehad na de bevalling, en hebt het nog steeds wel zwaar met je dochtertje. Maar ik zou denk ik niet direct zoiets radicaals doen als mijn baan opzeggen. Voor mezelf kan ik alleen aangeven dat ik na 16 weken weer aan de slag ben gegaan, en dat dat op zich wel goed ging en dat ze op de opvang ook braaf meededen aan het RRR-en van L.
Vind ik ook een goede oplossing! Zelf zou ik het zeker zo doen. Mijn oudste was een prikkelgevoelig kindje met diverse medische klachten als allergieen en een heupdysplasie. Met 4 maanden ben ik weer aan het werk gegaan, maar stond regelmatig stijf van de stress voor wéér een ziekenhuisbezoek en wéer vrij vragen. Ik voelde me op veel fronten tekort schieten. Probeer dat alsjeblieft te voorkomen en kijk goed naar je kindje en naar jezelf! Veel succes met het nemen van een beslissing.