Hier had Nexium echt 5 dagen de tijd nodig en online las ik zelfs verhalen van 7 dagen. Dus niet te snel weer willen overstappen.... 48 uur is vrij kort, vooral omdat je een level van medicatie moet opbouwen voordat het goed werkt.
Hier hebben we met de jongste ook veel gedoe gehad. Ze bleef huilen en geen fles willen en ophikken en wegslikken. Ik wist gewoon dat het reflux was! Via huisarts naar ziekenhuis gestuurd. Daar werd ik afgedaan als zeikouder. Volgens hun niets met mn kind aan de hand. Zo wat was ik boos! Op de terugweg in de auto uitgehuild en dokter gebeld ik wilde een second opinion. Dus naar t amc gegaan. Daar konden we twee weken later terecht. Bleek inderdaad dat ze verborgen reflux had maar ze wilden er niets aan doen want t gaat wel over als ze ongeveer 14 maanden zijn... Pardon?????? Ze was amper zeven weken! Ik daarna naar de huisarts. De huisarts heeft naar me geluisterd en kent me ondertussen goed. Hij zei: we gaan nexium proberen want ik denk dat je weleens gelijk kan hebben. Jij bent haar moeder. De nexium sloeg meteen aan! We hadden een heel ander kind! Ze had een ontzettend ontstoken slokdarm bleek achteraf. Melk heeft ze nooit fijn gevonden. Er zijn periodes dat we alles met een spuitje moesten geven. Nu krijgt ze brood, groente en fruit en kwark. En proberen we er nog een fles per dag in te krijgen. Nu ook gestopt met de medicijnen en het gaat erg goed met haar! Luister naar je gevoel en kijk goed naar je kind is mijn advies. Ik hoop dat het komende dagen steeds beter gaat. Waren jullie ook al bij een manuele therapeut geweest? Of ostheopatie? Dat kan ook wel helpen, dat had ik ook gelijk laten uitzoeken. Sterkte!
Inmiddels lijkt het eindelijk wat beter te gaan. Af en toe hoor je de maaginhoud nog naar boven klotesen en wegslikken. Ze hikt ook nog best vaak maar het lijkt erop dat ze er allemaal wat minder last van heeft. Ik heb het idee dat de lokdarm aan het herstellen is. Vandaag de draagdoek maar weer geprobeerd en ze ligt er nu inte slapen. Zo heerlijk!! In bed plat liggen vindt ze heel vervelend en daar wordt ze nog erg onrustig van. Wij waren al met haar naar een osteopaat geweest maar dat heeft bij haar eigenlijk niks geholpen. Hopelijk gaat ze zo door, als het vandaag goed blijft gaan wil ik haar morgen weer lekker mee naar huis nemen
Wat fijn dat het beter gaat! En dat de slokdarm zich lijkt te herstellen. Het kan zijn dat het 'omhoog komen' nog maanden doorgaat... Dit omdat de anatomie van een baby nog niet helemaal 'af' is. Als je googeled kan je daar wel het een en ander over vinden en de kinderarts heeft het je waarschijnlijk ook wel verteld. Dan blijf je medicatie nodig houden om ervoor te zorgen dat de slokdarm niet weer gaat ontsteken. En wat fijn die draagdoek! Ik vond het bij mijn eerste niks, maar bij nummer twee en drie met reflux heb ik het wel geleerd . En, als het lastig blijft met slapen, wil ik je toch nog het anti reflux bedje aanraden. Wij hebben het bij de middelste een aantal maanden gebruikt en heel veel baat bij gehad, want plat liggen ging gewoon echt niet. Geniet van je kleintje.
Nog een ps; bij verkoudheid wordt de reflux vaak weer erger, iets om te onthouden. Ik vond het heel fijn dat de logopediste in het ziekenhuis ons dat verteld had, want een terugval kon ik vaak daardoor verklaren.
Dit plaatje van het anti reflux bedje heeft iemand neergezet onder het subforum 'veilig slapen'. Ik heb het maar even gekopieerd, wil het je niet onthouden. Heel veel sterkte met alles!
Wat fijn dat het wat beter gaat. Onze uk heeft ook verborgen reflux.hij kon niet plat en sliep of was aan het krijsen. Wij sliepen ongeveer 4 uur per nacht we weten hoe zwaar het is.Als eerste kreeg hij ranitidine en dat was een verbetering maar nog niet geweldig.nu andere medicatie en gaat het wel goed. Eind van de maand horen we of we af mogen bouwen. (Dan 6 maanden) . Er is een verschil in medicatie je hebt maagzuurremmers en binders.voor ons was dat een groot verschil. Verder houden we ons aan de leefregels en overdag slaapt hij bij ons in de armen. Hopelijk over een tijdje ook smorgens en smiddags in bed.
@owly; zo was het bij ons ook. Het brak ons echt op. Wij hebben ons moppie vandaag mee naar huis genomen vanmiddag heeft ze zelfs een aantal uren in haar eigen bed goed geslapen. Het in slaap komen is nog wel moeilijk. Maar na goed een halfuur sliep ze! Die tijd blijf ik ook echt naadt haar bed staan om haar te helpen. We gaan zo door met de nutriton en ranitidine. Volgende week belt de ka om te vragen hoe het gaat en de week daarop hebben we een poli-afspraak. Ook gaan we een tijdje door met fysio daar. Begeleiding genoeg dus. Wij kunnen er weer tegen!! Andere ouders met refluxbaby heel veel sterkte. Het is erg zwaar en een 'aanslag' op het gezin.
Fijn dat je weer thuis bent en dat het nu beter gaat, hopelijk blijft dit door zetten en kun je straks genieten van een tevreden baby.
Dames, helaas gaat het hier weer minder. Het is na thuiskomst uit het ziekenhuis 6 dagen redelijk goed gegaan. Nu vanaf donderdag zitten we weer hard op de weg naar beneden. We hebben niks veranderd maar ze is weer ontzettend onrustig, huilt weer een stuk meer en eigenlijk is niks goed en is ze nergens meer tevreden mee. Overstrekken doet ze weer zodra ze de kans krijgt. Wat baal ik hier toch van.. Had weer vertrouwen dat we de goede kant op gingen en nu dit...Het enige is dat ze 's nachts nog wel steeds goed slaapt. Is dit voor iemand herkenbaar? Wat was bij jouw baby de oorzaak en is het daarna weer de goede kant op gegaan. Misschien iemand tips? ben weer tamelijk moedeloos. Maandag hebben we een controle afspraak bij de kinderarts dus ga ik het maar aangeven dat het zo gaat (hopelijk is een nieuwe opname niet nodig )
Het lastige is is dat het veel kan zijn. Zoals Rozemarijke zegt ook een simpel virus. Aangezien je maandag al een afspraak hebt staan zou ik even tot dan afwachten.
Bedankt voor jullie reacties! Net toch even de kinderarts gebeld. Ze bleef maar krijsen en was weer behoorlijk aan het hikken en slikken. Nu is de medicatie iets opgehoogd en mogen we haar als ze zo veel last heeft een paracetamol geven in de hoop dat ze daar wat rustiger van wordt en kan slapen. Nu slaapt ze, hopelijk voor een aantal uren!
Ja, heel herkenbaar hoor. Begin september zijn we met onze meid ook naar het ziekenhuis gegaan voor observatie en toen werd verborgen reflux vastgesteld. Na drie dagen weer naar huis, voorlopig toen zonder medicatie maar we moesten rust en regelmaat aanhouden zoals in het ziekenhuis. Vrijdagavond kwamen we terug thuis en zondag heb ik de kinderarts woedend aan de telefoon gezegd dat mijn kind medicatie nodig had en mochten we met Zantac starten. We waren welgeteld drie dagen thuis en het was zo erg dat mijn man en ik maandagavond het beiden niet meer zagen zitten en weer naar het ziekenhuis gegaan zijn. De medicatie moest natuurlijk toen nog aanslaan, maar we waren beide echt gewoon steendood.. In het ziekenhuis kwamen we tot de vaststelling dat ik niet genoeg melk meer had door de stress en spanning van de zware dagen en toen zijn we overgestapt naar flesjes. Mede omdat ik gewoon ook echt helemaal aan het einde van mijn latijn was en ik twee weken later sowieso gestopt zou zijn. Vanaf toen ging het beter en ben ik eindelijk van ons schatje echt kunnen beginnen genieten. Ongeveer twee weken terug hadden we weer meer problemen dat ons dochtertje de fles weigerde en huilde en krijste bij het drinken. Toen zijn we van flesvoeding veranderd en ook van medicatie (omeprazole ipv zantac) en nu gaat het weer de goede kan op. Maar het blijft met vallen en opstaan. Ik denk dat ik dat gewoon zoveel mogelijk moet aanvaarden dat er ook gewoon moeilijke momenten zullen zijn en dat het uiteindelijk allemaal wel goedkomt.. Veel sterkte..
Mijn zoontje is opgenomen met klachten als Veel huilen, onrustig, slecht slapen. Bij de ha een verwijzing gevraagd voor de ka en de week erop Zaten we er al. Hij is toen een week opgenomen geweest en daar kwam Dus verborgen reflux uit. Geen medicijnen maar langer omhoog houden Na een voeding, bedje schuin en matras omhoog. In de eerste dagen dat hij er lag zag ik ook nog geen verschil Hij huide net zoveel als thuis. Ik denk pas na twee weken dat we echt verschil zagen. En een vrolijk mannetje terug hebben. Sterkte. Ik weet hoe zwaar het is/kan zijn.
Hier een meisje met verborgen reflux en de mededeling "ze is prikkelbaar". Slaapt nauwelijks overdag, huilt alleen maar of ze moet bij mij liggen. In combinatie met een peuter is dit zo zwaar! Elke dag staan de tranen jn mijn ogen te prikken, heb geen sec rust omdat of de peuter of de baby om aandacht vraagt. Zeggen ze zo mooi "slaap als je baby slaapt overdag", ja leuk gezegd maar hoe??? Nexium heeft ze vandaag voor de 3e keer gehad maar wat een geknoei zeg en smerig dat ze het vindt! Ik leef dus met je mee! *knuffel*
Hier ook verborgen reflux. Sinds vrijdagavond aan de nexium via de huisarts. Daarvoor al twee weken met de leefregels van het zkh aan de slag. Keek even te helpen maar werd al gauw weer erger. De eerste keer nexium leek wel een wonder. Meteen rust, goed slapen en het eerste deel van de zaterdag een vrolijke baby. Daarna weer drama. Bleek minder dan de aanbevolen hoeveelheid te geven. Nu sinds gisteravond naar half zakje in avond en morgen en vannacht was weer prima. Vanmorgen half zakje gegeven en nu na de middag weer onrust. Ook hier af en toe wanhopig. Ze giert dit al vanaf haar geboorte. Ben aardig stuk. Ook geen moeder of schoonmoeder of zussen die kunnen bijspringen helaas. Hoe doe jullie het met de hoeveelheid voeding? Vaak valt ze pas na twee uur in slaap en slaapt dan echt wel even. Als ik vaker kleinere flesjes moet geven (6-7 X 90cc ipv 5x 120) moet ik haar wakker maken, wat ook weer voor onrust zorgt. Is 120/4 of 150/5 echt teveel en schadelijk bij reflux? Dame is 5 kg dus mag volgens CB 5x150/5 hebben, maar ik durf niet.. Hoop dat TS inmiddels rust heeft met de juiste medicatie en de juiste doseringen.. Opname is heftig