Ons zoontje van 2 jaar oud slaapt vanaf dat hij ongeveer een jaar is zo vreselijk slecht (lees: vanaf uur of 23:30 wakker worden en tot onze wekker gaat hysterisch huilen, gillen, bonken etc.) We hebben alles geprobeerd, er is eigenlijk niets dat we niet geprobeerd hebben. Dus nee, ik vraag hier niet om tips. Sinds een aantal maanden geleden zag en hoorde (geluidsopnames) onze huisarts dat het wel heel ernstig was. Schreef ons Nedeltran voor Maurin voor en THANK God! Dit werkte meteen! We konden weer slapen met z'n allen. Na 10 maanden ellende was dat waar we allemaal zo hard naar verlangden. Ook doorverwijzing voor kinderarts gekregen en inmiddels ook bij de kinderpsycholoog geweest. Kinderpsycholoog vind onze zoon een normaal, gezond mannetje en dat is ie ook dus daar hoeven we gelukkig niet mee verder. Het gaat echt puur om een "slaapstoornis". We zijn nu in de kerstvakantie een week gestopt met de Nedeltran. Na een week waren we weer terug bij af en ik wist niet hoe snel ik weer de Nedeltran door zijn laatste fles moest gooien. In die week heeft ie zee bovenkant van zijn schedeltje weer helemaal kaal gebonkt (van de spijlen, en ja, daar zit zelfs een beschermer voor). Dit doet ie,met de medicatie ook maar veeeeeeel minder. Nu ben ik vandaag weer met Maurin bij de kinderarts geweest. Alles was prima, groeit goed, praat, lacht, daagt uit en speelt. Kinderarts was ook tevreden over zijn ontwikkeling en groei. Nu wil ik zelf toch nog 1 keer proberen te stoppen met de medicatie in de krokusvakantie. Mocht het wederom hetzelfde gaan als in de kerstvakantie dan wil de kinderarts hem laten opnemen in een slaapcentrum. Ik had er wel eens van gehoord maar wat moet ik me erbij voorstellen? Hoe gaat dat in z'n werk? Heeft er iemand ervaring mee? En zijn er meer moeders met kinderen die een slaapstoornis hebben?
Jeetje meid, jij (en de rest) zullen gesloopt zijn onderhand of niet? Wat vervelend zeg (ook voor je zoontje) ik weet eerlijk gezegd niet wat het precies in houdt, maar ik denk dat ze gaan kijken naar zijn REM slaap etc via een ecg oid. Sterkte!
Ja het "was" voor die Nedeltran echt slopend. Op den duur was het zo erg dat ik alleen maar kon huilen van vermoeidheid (net zwanger), onze oudste (heeft zijn slaapkamer naast die van de jongste) sliep met zijn matras in m'n salon, onze dochter sliep door (hoort niks als ze slaapt), ik sliep op den duur met iPod op en mijn man met oordoppen. Ik kon gewoon niet meer helder denken met nachten van 1,5 uur en maakte me zorgen om m'n man. Bang dat ie in slaap zou vallen als ie naar zijn werk reed. Blegh! Als ik weer aan die tijd denk.... Dat was echt de hel. Ik hoop dat er nog meer mensen komen posten hier. Als ik meer weet zal ik het posten. Mischien dat er nog meer moeders komen die dit traject een keer in gaan met hun kindje. In ieder geval bedankt voor je berichtje.
Wat lijkt e dat een ontzettend zware tijd voor jullie! Ik hoop dat je snel terecht kunt bij de slaappoli, zodat er naar een oorzaak gezocht kanworden!