Hallo, Graag zou ik graag verhalen van andere vrouwen willen lezen. Hier mijn verhaal: Ik heb in 2012 een gezond kind gekregen dmv een keizersnee, ivm de keizersnee een jaar gewacht. Oktober 2013 gestopt met de pil, lange tijd niks. In maart bleek ik zwanger te zijn. Hartstikke fijn. Helaas is dit mis gegaan,in april gecuretteerd, kort daarna weer zwanger helaas weer mis. Augustus opnieuw gecuretteerd. Nu heb ik mij na de keizersnee nog nooit weer de oude gevoeld. Heb moeite met de ontlasting,vaker en sneller moe, prikkelbaarder, vage hoofdpijn bij menstruatie. Gewoon algeheel niet fit. Nu ben ik benieuwd of meer vrouwen dit soort klachten hebben en of er ook vrouwen zijn die na een keizersnee meerdere miskramen hebben gehad. Uit chromosoomonderzoeken en bloedonderzoeken komt niks. En ook het vruchtje dat word onderzocht na curettage vertoond geen afwijkingen.
Ik heb ook een keizersnee gehad, maar ik heb nog nooit gehoord dat er een relatie zou zijn. Jij wel of probeer je hier juist achter te komen? De klachten van na je keizersnede, waarom denk je dat ze daarvan komen? Er is natuurlijk tegelijk met dat veel veranderd.
Hey, Ik had het zelfde curretage mk 2009 Kz 2010 Mk 2013 curr 2014mk weigerde de gync. Curretage omdat ze vond ( en gelijk had ze achteraf ) dat bij elke kz/cur. behandeling van de baarmoeder er "littekens" kunnen ontstaan " Veel sterkte verder meid <3
Hallo mime 28 Zeker weten doe ik het natuurlijk niet, Maar idd ma de keizersnee heb ik deze klachten gehouden. Terwijl ik nu best een makkelijk kindje heb. Geen gebroken nAchten of erg vroeg opstaan en verder is er in mijn dagelijks leven wat dat betreft niet erg veel veranderd. Natuurlijk de zorg die je voor je kind draagt. Dus vandaar.. Misschien herkennen vrouwen zich in mijn verhaal. Het hoeft niet perse zo te zijn. Maar wil wel graag wat zekerheid. 2 miskramen na elkaar doet zowel geestelijk als lichamelijk veel met me merk ik. Terwijl ik anders vrij nuchter ben. Door de keizersnee kan er een "raar" litteken aan de binnenkant van je baarmoeder zitten waardoor innestelen moeizaam gaat. Dat laat ik nog onderzoeken.
Bravowife Heb je al wel een gezond kindje? Of steeds miskramen? Komt er bij jou wat uit onderzoeken? Vervelend hoor! Jij ook veel sterkte!
Bijtje, mijn korte medische geschiedenis: ik heb een dochter °2009, nadien 2*curretage owv achtergebleven placentaresten. dec 2010 mk (eitje kon niet goed nestelen) jan 2011 zwanger van zoon, placenta zal helemaal onderaan in baarmoeder, dus risicozwschap met KS als gevolg placenta was ook nog vergroeid met baarmoeder Nu 2014 van 1e ronde opnieuw zwanger, ondanks de vele littekens in mijn baarmoeder en placenta zit netjes bovenaan! Ik denk inderdaad dat elke ingreep een litteken nalaat, die het innestelen niet bevordert, maar het kan dus toch nog! Ik begrijp wel dat je het emotioneel moeilijk hebt met beide 'tegenslagen' dit jaar... Hopelijk komt er snel goed nieuws voor 2015 voor jullie!!
Yes wij hebben een gezonde dochter (geboren met een keizersnede 2010) Wij werden sep 2014 doorverwezen naar het cvv in het amc, enkele dagen voor onze eerste afspraak voelde ik me niet zo lekker, En werd doorverwezen door mijn ha voor een echo ( bleek al ruim 15/16 weken) zwanger te zijn !!! Happy happy natuurlijk dus De onderzoeken zijn stopgezet enz... elke dag zien we als een overwinning omdat we natuurlijk met angst leven, maar volharden en et komt goed. Jullie ook veel sterkte <3
Hallo dames, Nou wat fijn! Bedankt voor jullie positieve verhalen! Het moet dus mogelijk zijn! Had gisteren een hysterocopie. En de baarmoeder ziet er goed uit, op 2 poliepen na. Maar die zijn verwijderd. Waarschijnlijk dus domme pech! En we gaan er dan ook maar van uit dat het goed komt! Wat grappig dat je nu 15/16 weken zwanger bent! Niks vernomen? En alles goed tot dusver? 1 ding scheelt je hebt de nare 12 weken grens al gehad! Gefeliciteerd en geniet ervan!
April 2013 ks April 2014 opnieuw zwanger-14 juli natuurlijk bevallen met 16wk Dochtertje hartje klopte niet meer 14.5 wk We hebben domme pech gehad want ondanks dat uit onderzoek kwam uit dat ik en beide dochters een genmutatie dragers zijn was dat geen doodsoorzaak en dat mutatie doet dus niets met je op uiterlijk of verstand of ontwikkeling. (Ik heb extra copy modergen). Dus dat bleek uit onderzoek dat het geen rol speelde in ontwikkeling van kindje en gestopte hartje.. Ik heb wel na dat bevallig steeds moe, lage rugpijn, rare pijn aan zijkanten etc actergehouden
Hè bah piccolina, Dat is helemaal verschrikkelijk! Ik heb geen idee wat dat betekend dat modergen. Maar wil je wel veel sterkte wensen! X
Bedankt. Ja het was vrij heftig allemaal maar we gaan met goede hoop weer voor brusje! *Moedergen* bedoelde ik)
Na een zwangerschap kan je menstruatie en cyclus verandert zijn. Maar Google eens op niche, een nis in je baarmoeder die veel vrouwen na een ks hebben. ..