opname?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mary12, 31 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar hoe zien ze die opname dan? Strak ritme en verder gewoon laten huilen? Want dat is toch het verhaal dat ik hier al wel vaker gelezen heb van ziekenhuisopnames, en dat zou ik echt niet pikken. Baby's huilen niet om hun ouders te pesten, maar omdat er iets mis is. Maar dat hebben sommige dokters blijkbaar nog steeds niet door.

Ik vind het jammer dat je KA zo negatief is. Wij hadden gelukkig meteen een toparts, die direct zag dat mijn dochter echt pijn had en dus medicatie voorgeschreven heeft. En dat heeft echt alles veranderd (behalve het slechte slapen, dat doet ze nu op 15 maand nog steeds, maar nu is het gewoon omdat ze koppig is, dat verschil merk ik meteen).

2. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke,

Nou, geeft melk op, hoofdje naar achteren gooien(strekken), protest bij plat leggen kreunen en steunen direct huilen, veel hikken, plat leggen komt gelijk melk omhoog ook twee uur later, hoest en rochel en niest veel, smaken, lijkt misselijk af en toe, terug slikken, nou moeilijk slapen maar wel willen, ruikt zuur, drink redelijk veel al vanaf het begin, jammeren en huilen.

Dat zijn de klachten ongeveer en vooral het vele onrust, op zich is het niet erg als ze niet slaap maar wel als ze gaat huilen en jammeren.Ze heef t vaak rode oogjes en als je haar vastpakt vallen die dicht maar op een of andere manier lijkt ze er moeilijk aan toe te kunnen geven, huilen als ik haar plat leg en eerst dacht ik ze wil niet slapen maar je ziet echt het ongemak, kreunen en draaien alsof er wat dwarszit wat ze wil duidelijk wel maar kan niet volgens mij, maar dat is mij interpretatie, blijft moeilijk inschatten.

3. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is er bij jullie dan veranderd door medicatie? Ze hebben hier niks over laten janken gezegd!! Dat zou ik wel erg vinden als ze dat niet van te voren melden, ze hebben het over observeren dan zie dat bijna alle huilbaby of onrustige baby's in een keer wel 24 uur bij hun slapen. Tja ik vind dat echt een wonder als dat zo zou zijn. En waar ligt dat dan aan die cirkel? Snap er geen hout van. Maar dat is hun ervaring over de jaren, bizar vind ik het, dus ze komen daar mankeren eigenlijk niks en pitten heerlijk verder. Zo is de strekking een beetje. Ik heb nu de zantac gehaald maar ik twijfel wel als ik zo het van 2 verschillende artsen hoor. En niks over huilen gehoord hoor.

4. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    onze dochter had ook last van een vorm van Reflux en krijgt er medicatie voor. wij zijn hiervoor in het Radboud geweest. goede fijne dokter en sinds het indikken met jbpm en de medicatie tegen reflux gaat het een stuk beter.

5. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Bleh, wat een vervelende reactie van je zkh!
    Mijn zoontje had ook reflux, de huisarts stuurde me een paar keer weg met het verhaal "alle kindjes hebben dit", met het gevoel een overbezorgde jonge moeder te zijn. Maar na een paar weken was ik het toch echt spuugzat. Mijn zoontje had duidelijk pijn, voelde zich duidelijk rot. Heb gestaan op een verwijzing naar het zkh. Daar werd meteen wel reflux geconstateerd, en ook dat hij er last van had. Arts vond wel dat we eerst met bedje omhoog en jbpm moesten proberen, maar gaf al wel het recept voor Zantac mee zodat we dat konden halen als we het nodig achtten. Na drie dagen ben ik de Zantac gaan halen, en eerlijk: na nog eens een paar dagen had ik een ander kind! We zijn de medicijnen bij zes maanden gaan afbouwen en dat ging prima.
    Wat betreft het doorslapen: ik wil je hoop niet de grond in boren, maar mijn zoontje is nu nog steeds een slechte slaper. Het gaat nu wel een stuk beter dan in het begin, maar sowieso moest ik er tot het jaar iedere nacht uit, vaak zelfs twee of drie keer. Nu is hij 1 jaar en 9 maanden, en het gaat langzaam beter. Er zijn nu nachten bij dat hij doorslaapt, en als ik er wel naartoe moet ben ik binnen tien minuten terug in mijn eigen bed (zonder kind:cool: die ligt dan weer in zn eigen bedje). Maar dat duurde LANG!

6. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slaapt hij/zij beter, huilt minder? Wat voor medicatie had jij?

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Alles is veranderd door de medicatie. Geen krijsen zonder ophouden meer, minder hik, minder onrust, eindelijk de eerste lachjes, haar kunnen neerleggen zonder huilen,... Het spugen ging niets weg, dat is pas rond een jaar gestopt. Maar ze had er gewoon geen pijn meer van, dankzij de medicatie.

Ik ben zelf ook geen fan van medicatie zo jong, en ik zit er best vaak mee dat mijn dochter al op enkele weken oud zware medicatie gekregen heeft, tot ze meer dan een jaar oud was. En de hele tijd zat ze op de maximale dosis omdat de onrust anders terug kwam. Leuk is dat niet, en ik hoop dat ze er niks aan overhoudt. Maar je kan zo'n jonge baby toch ook niet gewoon laten krijsen in de verwachting dat het na een jaar wel beter zal gaan, want dat ze er overheen groeien?

8. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    hier kreeg ze eerst zantac maximale dosis. Hoe ouder ze werd hoe minder de werking werd kon niet meer opgehoogd worden omdat ze al de hoogste dosis kreeg. met als gevolg weer krijsend de avond en nacht door tot ze zelfs haar adem begon i te houden van de pijn en blauw aanliep. Niet leuk!

ziekenhuisopname tot gevolg en weer een flinke ontstoken slokdarm en toen moest de nexium gaan werken maar dat duurt dus even.. nu doet ze het goed. Behalve de onrust en slapen dat is er nog steeds helaas moet er minimaal 6 tot 8 x uit snachts en in de avond.

Dus met medicatie minder pijn en klachten.

9. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind het echt een moeilijk keus vooral omdat mij dochter niet krijst van de pijn. Maar vooral onrustig is en niet slaap overdag en bij op arm houden kan ze zich redelijk rustig houden. Ze blijft alleen wel heel onrustig en is moe en ziet vermoeid uit. Het draait dus vooral om de rust die ze overdag moet pakken en s nacht. En nee ik bedoel niet dat ze gelijk weet ik veel wat moet slappen maar nu in totaal slaap ze dus weinig en lijkt ongemakkelijk bij het liggen. Soms krijst ze wel maar dat is niet dagelijks maar goed volgens de kinderarts was alle onrust niet goed. De ene krijst en de andere jammert heb ik begrepen.

10. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Oorspronkelijk geplaatst door wensdroom [​IMG]
    onze dochter had ook last van een vorm van Reflux en krijgt er medicatie voor. wij zijn hiervoor in het Radboud geweest. goede fijne dokter en sinds het indikken met jbpm en de medicatie tegen reflux gaat het een stuk beter.

ze krijgt zantac hoogste dosis 2x per dag.bij haar mekte je vooral dat ze heel veel slikte omdat het terug omhoog kwam, huilen, overstrekken, protest bij plat liggen kreunen en steunen,veel hikken, soms ineens melk terug na bv 2 uur plat liggen enz..
    dit is allemaal weg sinds ik jbpm in combi met zantac gebruik. en de regels voor reflux toepas.
    ze is nu bijna 7 maanden en we hebben het al proberen af te bouwen/minderen, maar dan begon het slikken, huilen overstrekken enz.. weer dus we blijven voorlopig nog even zo doorgaan. onze kinderarts zei ook dat het geen kwaad kon om de zantac een hele poos achter elkaar te blijven gebruiken.

11. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Hier zo,,n uitzondering 19 maanden en 6 van de 7 nachten niet doorslapen.
    En toen hij zo klein was ook echt bagger slapen overdag( niet slapen dus)
    Maar ook wel reflu en KMA dus.

12. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ook mijn dochter heeft refkux gehad waarvoor Zantac en heeft echt geen bijwerkingen gehad en is alleen maar opgeknapt.
    Zelfde verhaal bij andere babies die dit gehad hebben.
    Ik zou het maar snel gaan uitproberen, ik vind dit zo ook erg zielig voor je dochter.
    Sterkte en hopelijk helpt Zantac de klachten te verminderen!

Oh, en mijn dochter sliep met Zantac en voeding voor KMA vanaf 6 weken van 19,30 tot 6 uur met voeding om 23 uur en met 10 weken van 19,30 tot 19,30 uur.
    Nooit 's nachts wakker, eerste jaar na de 6 weken max 5 keer door oorpijn waarvoor nu buisjes.

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Stel hier een poll op, voor kindjes met reflux en of ze medicatie hebben. Ik denk dat ruim de helft medicatie heeft van de reflux kindjes. En ik denk bijna alle kindjes waarbij rust en regelmaat niet voldoende was.

Maagzuur in je slokdarm doet pijn!

14. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook wel eens gehoord van kinderen die een trauma kregen van een opname..
    Ik zou het zelf nooit doen.. je weet niet wat ze daar doen of juist niet doen.. dan zou ik eerder voor je eigen rust je moeder of iemand anders naast je in schakelen.
    Heb ik ook gedaan toen ik met een oververmoeide baby zat.. alleen.. want man weg voor werk .. zoontje sliep/slaapt ook erg slecht overdag.. na 3 maanden werd het idd beter.. niet precies 3 maanden.. dus miss nog even geduld.. en met 6 maanden weer een verbetering gemerkt.

15. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Wij hebben vanaf 5 weken Nexium en het werkt fantastisch! Wat voor bijwerkingen heeft ze het over dan? Merk hier niks.

16. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier ook. Overigens niet bij een kinderarts gelopen, maar alles is via de huisarts gegaan (in overleg met een kinderarts).
    Tjah, ik had in jullie geval de medicijnen al meteen in huis gehaald. Ik snap niet zo goed wat jullie tegenhoudt deze medicijnen te geven. Zou voor mij de eerste stap zijn, voor een opname. Jullie kindje is niet blij en heeft inderdaad alle kenmerken van (verborgen) reflux. Er zijn genoeg verhalen te vinden over kindjes met deze klachten, die met medicijnen behoorlijk opgeknapt zijn..

Edit; hoe slaapt ze trouwens op haar buik. Voor reflux-kindjes is het meestal prettiger (en veiliger) om op de buik te liggen.

17. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Om je even uit de droom te helpen, de meeste kinderen slapen niet persé door tussen de 3 en 5 maanden, dát is eerder uitzondering dan regel... ;)
    Hier een mannetje van ruim 2 jaar dat met vlagen soms doorslaapt, maar vaker niet dan wel, er zijn zoveel redenen voor een kind om niet door te slapen, pijn, ongemak, sprongetje, honger, onrust, tanden enz., daar zal je aan moeten wennen, het is echt nog teveel gevraagd voor zo'n kleintje!
    En natuurlijk zijn er jubelverhalen van kinderen die direct doorslapen, of idd vanaf 3 maanden, maar er zijn nog meer verhalen van kinderen die dat op deze leeftijd niet doen.

Ik zou me, voordat je aan een opname denkt, richten op medicatie voor de reflux (waarvan de bijwerkingen echt niet zo heftig zijn), zoals ik je verhaal lees heeft je kindje er alle symptomen van.
    Een opname zoals nu voorgesteld wordt is vaak bedoeld om de cirkel te doorbreken idd, en om ouders te ontlasten, maar dit wordt meestal pas ingezet nadat er goed is uitgezocht waar het kind last van heeft.
    Eerst alle mogelijke oorzaken aanpakken voordat je een kind probeert te 'resetten'

Je zegt ook niet voor een second opinion te willen gaan, maar ik zou het je echt aanraden, want dit klinkt niet als een arts die jullie serieus neemt en goed kijkt naar de klachten van jullie kindje!

18. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de buik durf ik haar niet alleen te laten, maar als ik haar op haar buik lig blijft ze met haar hoofdje omhoog kijken en jammeren omdat het zwaar is ha ha. Maar ze laat haar hoofdje niet zakken, dus draai ik haar maar om. Hoe doen jullie dat dan op de buik liggen, gaan ze zelf klaar liggen om te slapen.

Ik heb de medicatie in huis en de bijwerkingen van raditine zijn best heftig hoor. Dat is wat ze bedoeld. Dus; duizelig, evenwichstoornissen, misselijk, hoofdpijn, maagklachten etc
    Vind dat best eng hoor. En hoe weet je dat een baby dat heeft.

19. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Je hebt medicatie in huis maar je gebruikt het niet????
    Heb je dit op voorschrift van een arts of ben je er zelf mee aan het dokteren?
    Als het op voorschrift van een arts is snap ik echt niet dat je er niet allang mee gestart bent!

Je merkt snel genoeg (paar dagen tot een week) of hij / zij goed reageert op de medicatie of niet, als de onrust toe- of afneemt, als hij / zij beter of slechter gaat slapen enz.
    Misschien reageert je kindje er niet op en moet je zelfs over naar sterkere medicatie, het is niet zomaar opgelost, maar een proces van het een kans geven en uitproberen!

20. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn dochter sliep na opname wel beter. We hadden toen al voeding geprovoceerd om kma uit te sluiten. Mijn zoon had dat nl wel, samen verborgen reflux. Maar daarna ging het nog niet denderend. Het heeft een jaar geduurd voordat ze wat rustiger werd en nog steeds is ze geen grote slaper. Een opname zie ik niet persé als negatief. Observatie door anderen kan heel nuttig zijn. Wie weet zien ze met eigen ogen Hoe je kindje reageert op voeding.

Deel Deze Pagina