Goed dat je het zo gaat uitzoeken - er zit namelijk een vreemd luchtje aan ... Volgens mij heb je namelijk gewoon recht om onder werktijd naar (tand)arts en dus ook VK te gaan! Sterkte en 'go get em' ...
Volgens mij mag dat ook helemaal niet hoor! Het zijn gewoon vrije dagen omdat je teveel uur werkt in de week! Mijn collega werkt 32 uur en zelfs zij mag doktersbezoeken onderwerktijd doen. In onze cao staat indien niet anders mogelijk dan mogen er doktersbezoeken etc. plaatsvinden onder werk tijd.
nou meiden, ik heb het antwoord: 1.1 Vrij in verband met tandarts-/ doktersbezoek[1] Het handboek rechtspositie zegt hier het volgende over: "Meer flexibiliteit en meer vrije tijd betekent dat van de ambtenaar mag worden verwacht dat hij zijn privé-omstandigheden (bijvoorbeeld dokters- of tandartsbezoek) zoveel mogelijk zal plannen op ingeroosterde compensatie-uren dan wel -dagen." Binnen de rechtbank Utrecht geldt het volgende: · Privé-omstandigheden worden zoveel mogelijk gepland op een vrije dag; · Indien dit onmogelijk blijkt wordt gemiste tijd ingehaald; · Of neemt men compensatie-uren op; · Voor onverwachte privé-omstandigheden kan de leidinggevende in bijzondere gevallen buitengewoon verlof verlenen. Zucht........................
Jeetje, is dat effe balen voor je... Jammer dat het zo geregelt is op je werk. Ik ga er dan ook vanuit dat als je 40 uur per week werkt het dan erg moeilijk is om sommige afspraken te maken buiten werktijd. Kan niet niet anders zeggen dan BALEN
Nogmaals Wettelijk is het voor zwangeren anders geregeld. alle onderzoeken vanwege je zwanger schap mogen onder werktijd. Je mag ook extra betaald pauze nemen, en zo zijn er nog wat wettelijkeregels. Echt waar kijk op de site van het ministerie van sociale zaken ( zie al een andere post hier ) voor zwangerschap gelden andere regels. ! link naar de site
hier nog even de tekst van het ministerie geknipt en geplakt. Niet over je heen laten lopen hoor . Mooi bedacht maar ze weten zelf neit waar ze het over hebben, en dat terwijl jouw werkgever zelf een onderdeel van de overheid is ... Andere werktijden Lukt het niet om uw werk volledig uit te voeren? Maak dan met uw werkgever afspraken over aangepaste werk- en rusttijden. Hier hebt u recht op, maar overleg onderstaande zaken altijd met uw werkgever: * regelmatige werk- en rusttijden * extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd) * een geschikte, afsluitbare ruimte om te kunnen rusten (met bed of rustbank) * geen overwerk en nachtdiensten * zwangerschapsonderzoek onder werktijd Ook tot zes maanden na de bevalling gelden deze regels (behalve de onderzoeken).