Jullie kennen het misschien wel. Je bent zwanger en dat begin je nu te zien. Je krijgt het wel bekende zwangerschapsbuikje. Niks ergs aan, het hoort erbij. MAAR.... Ik heb een schoonmoeder die het dan nodig vind om de hand van anderen (voor mij wild vreemden) te pakken en op mijn buik te leggen. Woest word ik er van!!!!! Ben er niet van gediend dat mensen aan me zitten. Laat staan wild vreemden!!!! Dat me man dat doet prima, maar wil dat niet van hun hebben. Hoe zeg je zo iets??? Ik ben al zulke goede vriendinnen met me schoonmoeder (NOT). Kennen jullie het probleem???
je kan bij buikbanden.com ook een buikband bestellen met :afblijven!!, don't toutch!!, of iets dergelijks. is de hint gelijk duidelijk.
waarom kan je het niet gewoon tegen haar zeggen. Als ze het de volgende keer weer doet zeg je daarna gewoon tegen haar dat dit de laatste keer was (of voordat ze het doet maar dan voelt die "ander" zich misschien heel "lullig" als die erbij staat) en dat je er niet van gediend bent dat ze het nog een keer doet. Dat alleen je man dat mag. En als zij dan niet blij is, jammer dan!
Ik zou gewoon voorzichtig zeggen dat er niet veel te voelen valt, alleen wat darmen. En dat is nog de waarheid ook. En dat je het daarom (nog) niet prettig vind als mensen aan je buik zitten en al helemaal niet als het onbekenden zijn. Waarom zou je zoiets niet mogen zeggen?
gelukkig valt het hier mee.. alleen mijn nichtje van 3 wil telkens voelen, maar dat vind ik juist leuk, ze heeft nu ook zo'n zwangere barbiepop en de beeb mag er pas uit als die van mij er ook uit is.. ik zou het ook zeggen, kom op zeg, is jouw lichaam en met 12 weken heb je waarschijnlijk ook nog niet zo'n grote buik.. als je straks met 35 weken overal tegenaan stoot, nou ja, maar nu al? en voor jou wildvreemden? nee dat kan echt niet! x
Ik zou dat toch echtzeggen tegen haar (op een rustige manier) zij is waarschijnlijk heel trots en wil dat met iedereen delen. Ik begrijp dat je daar geen behoefte aan hebt. Zou er ook gek van worden. Maar zij heeft dat misschien helemaal niet door. Anders zo'n buikband ja. Dat is toch een grappige maar duidelijke manier om het te zeggen. Ik ben blij dat niet iedereen aan mijn buik zit.
Eh, het is jouw lijf toch? Snap niet dat ze er zomaar van uit gaat dat ze dat mag... En hoe je het ook brengt, rustig bot of dat je degene wiens hand ze pakt compleet afsnauwt, je hebt last van je hormonen toch? En anders is het nog altijd de moeder va je man. Bij ons is het een beetje een ongeschreven regel dat degene wiens ouder het is (en dus degene met de meeste ervaring) het probleem oplost. En dan nog iets, je hoeft echt niet dikke vriendinnen met je trouw-ma te zijn hoor!
Ik zou het gedrag spiegelen om haar te laten ervaren dat het niet prettig. Grijp de hand van een ander en leg die op haar buik... Sorrij, beetje flauw, zou het zeker niet zo doen hoor, maakt je relatie met haar er zeker niet beter op... Ik zou het gewoon benoemen 'ik wil niet dat je dit meer doet, ik vind het niet prettig'. Het zou wel heel bot zijn als zij dit niet accepteert. En als het er bij jou wat florisant uitkomt vind ik het een hele goede optie wat Kimoyra zegt 'je kan je altijd verschuilen achter de hormonen'... hi hi... Succes
Ik heb een t-shirt met de tekst "do not touch", je zou het ook gewoon netjes en rustig kunnen zeggen. Zelf heb ik er niet zo'n moeite mee en ik moet zeggen dat mensen over het algemeen genomen niet ongevraagd aan mijn buik zitten. En van diegenen die het doen kan ik het hebben gelukkig
Meteen zeggen waar de andere persoon bij is; Ik heb liever niet dat je aan mijn buik komt. Dat vind ik nu nog te prive ... Zoiets. Dan later als je alleen met je schoonmoeder uitleggen hoe en wat en dat je het vervelend vindt dat je zonder het aan jou te vragen dit doet. Of, zodra je het in de gaten krijgt dat het gaat gebeuren, een stap naar achteren doen en er een grapje van maken ofzo..
nou ik kan er nu wel tegen de eerste keren schrok ik ook heel erg als mensen dat deden. maar ik ben er aan gewend geraakt. maar ik had heet toppunt ik had een kennis zij dacht dat ik een super goeie vriendin ben maar zie haar nauwelijks. ze wist dat ik zwanger was en was nog maar 8 weken toen scheurde ze mijn trui omhoog en zei ze tegen iedereen in de kamer kijk zij is zwanger! noh ik scheurde gelijjk mijn trui omlaag en lachte wat maar voelde me erg ongemakkelijk dat doe je toch niet? ik ben altijd al zo onzeker qua mijn figuur en dan flikken ze ook nog zo iets. ik schrok mij echt een hoedje hahaha ik zou gewoon zeggen hoe je er over denkt want anders wordt het steeds erger hoor!
Ik herken het, heel irritant dat iedereen maar denkt dat je dat leuk vindt. Mensen lijken te vergeten dat een dikke zwangere buik nog stééds MIJN buik is! Heb dan ook vaak gevraagd hoe zij het zouden vinden als iedereen zomaar aan hun buik zat. "Ja, uh...ja...nou je het zegt...". Ja. Je buik is privé, zwanger of niet [-X De bal op die manier terugkaatsen werkt vaak wel. Als iemand het vraagt doe ik er eigenlijk nooit moeilijk over, mensen vinden het natuurlijk ook mooi om te zien en interessant, maar het zijn vooral de mensen die je niet eens goed kent. Zoals onze inval-gastvrouw op t werk. Legt zonder te vragen allebei haar handen uitgebreid op mijn buik (die toen nog niet veel was) trekt vervolgens gezellig mijn lange wollen vest opzij om mijn heupen ook even te bekijken en bevoelen, en dan te constateren dat het volgens haar een jongen wordt. blijf van me af mens!
Dat is wel heel brutaal! daar zou ik echt boos om worden. Als mensen het vragen mogen ze best even voelen. Maar hier zijn er ook genoeg die uit zichzelf hu handen uitsteken. Toen mijn schoonmoeder het deed zei ik dat ik dat heel vervelend vond. "Maar ik mag dat wel" zei ze toen. Toen stond ik wel even met mijn mond vol tanden. Maar de keer erop heel duidelijk gezegd dat ik dat gewoon niet wil. Er valt niet veel te voelen. Als de baby een keer schopt zal ik het wel zeggen. Dan mag ze wel even voelen. Maar anders niet. Zou er nu al heel duidelijk in zijn, als je het nu toelaat wordt het lastig om het straks nog af te leren.
Zou je het misschien met je schoonmoeder hierover kunnen hebben? Zij is degene die het vooral doet he? Misschien begrijpt ze het wel als je rustig uitlegt dat je liever niet hebt dat iedereen aan je zit! Succes ermee! ps: Heb nog geen buik, maar kan me je gevoel wel voorstellen~!!
Brrrr, ik vond het ook vreselijk. Nu het iets gewoner is geworden wordt het veel minder gedaan hoor, dus ik hoop dat dit voor jou ook zo werkt. Ik heb zelf steeds mijn frustratie geuit in een groepje van mensen waarbij er een paar bij stonden die dit ook steeds deden. "Vreselijk al die buikgrijpers", "ik ben toch geen openbaar bezit?", "Ik zit toch ook niet zomaar aan iemand z'n lijf!" et cetera. Iedereen was het meteen volkomen met me eens en het probleem was gelijk over