Vochtophoping (ascites) in buikje baby bij 20weken echo....

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Watervlinder, 6 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Watervlinder

1 nov 2008
    89
    0
    0
    Goedemorgen,

Vorige week hebben wij de 20-weken echo gehad. Ik was toen 21 weken zwanger. Alles leek goed te zijn, uitgebreide controle en volgens VK zag het er vooralsnog goed uit.
    Totdat ze een dag later belde. Ze had de beelden op de PC opgeslagen en nog eens goed bekeken. In de buikholte bevond zich een minimale hoeveelheid vocht. Het was weinig weliswaar, maar ze vond het toch goed om contact te leggen met het WKZ. Dit is vervolgens gedaan, de arts wilde het zelf ook even zien.
    Artsen in het WKZ hebben het gecontroleerd en zagen ook die minimale hoeveelheid vocht (afmeting zo'n 3 mm in het buikje). Verder weer alles gescreend, hersentjes, hartje etc. Alles leek er keurig uit te zien. Wel was de baby aan de kleine kant, zo'n 335 gram. Er leek een groeiachterstand van 1 week.

Nu moeten we maandag weer terugkomen in het WKZ maar soms maken wij ons toch wel een beetje zorgen. Vandaar dat ik het even van me afschrijf.

Wie heeft hier vaker van gehoord?

Thanks,
    Watervlinder

2. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Ik heb hier nog nooit van gehoord. Maar hebben ze wel verteld wat dit betekent vocht in de buikholte?

Mijn dochter had ook wat groeiachterstand maar uiteindelijk is ze gezond ter wereld gekomen en zit nu op de boven lijn qua gewicht en lengte.

Succes meid kan me voorstellen dat het je een beetje ongerust maakt.

3. Watervlinder

1 nov 2008
    89
    0
    0
    Dank voor je bericht! Laten we hopen dat het goedkomt ja....

En nee, ze hebben niet gezegd wat het zou kunnen betekenen. Dit omdat men ook de oorzaak niet weet. Zoiets kan te maken hebben met bijv. hartfalen, maar hartje lijkt prima in orde (hebben daar gigantisch lang op ingezoomd).

Spannend is zoiets wel, laten we hopen dat het net zo gaat als bij jou. Misschien ligt het wel aan de groeiachterstand. Ben benieuwd of die maandag is ingelopen...heb wel het idee dattie (hij/zij) goed groeit.

Groet!

Deel Deze Pagina