Wat een slappe zak is hij dan, dat hij daarin zou trappen. En wat uitermate slim van jou. (lieve TO: dit is een sarcastische reactie! Ik zet het er maar even bij, want ik kan me goed voorstellen dat je dit even niet kunt inzien nu.) Ga bij hem weg. Ga voor jezelf opkomen! Want hij is je enkel en alleen aan het afbreken.... Kies voor je eigen geluk en dat van je kinderen!
Zet je telefoon uit. Huisarts laat je echt niet zo maar acuut opnemen. Hopelijk schrijft hij wat voor om wat rustiger te worden. Ga weer eten, dwingt jezelf daar toe. Maak een plannetje voor iedere dag. Nu zwelg je helemaal in de slachtoffer rol En dat kan hij heel goed tegen je gebruiken ( zie je wel dat je zonder mij niets kan!) Echt raap jezelf bij elkaar en neem je verantwoordelijkheid als moeder voor je kinderen
Heb jij zelf geen adres waar je nu met je kinderen naartoe kan? Gsm uit, even met je kinderen het huis uit, géén contact met hem, en alles op een rijtje zetten plus starten met stappen voor jullie toekomst te zetten. Hij is 3x vreemd gegaan, gedraagt zich nu zeer onvolwassen, sluit dit zsm af en op een volwassen manier. Hou die eer aan jezelf! Ga dus niet in op zijn verwijten. Het is over en uit! Neem die verantwoordelijkheid voor jezelf en je kinderen!
TS, ik heb net ook je vorige topic (van 2 jaar geleden) na de 2e keer bedrogen doorgelezen. Nu gaat het weer exact hetzelfde als de vorige keer, jij zit helemaal in je verdriet, bent helemaal kapot, dat snap ik, je houd van je man. maar kom op, heb wat meer zelf respect, en laat hem gaan! je verdient een veel beter en gelukkiger leven, ook voor je kindjes. De vorige keer heeft hij je ook van alles genoemd, hij verwijt je nu weer vanalles, precies zoals toen! deze man is niet goed voor je hij houdt niet van je, anders zou hij je niet op deze manier behandelen. Zoek een goede oplossing voor jezelf, blijf hier niet in hangen! raap jezelf bij elkaar, en ga op zoek naar een nieuwe plek voor jezelf en je kinderen. Laat hem los. (ik weet het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, zeker vanaf een zijlijn, maar je bent te goed voor hem)
Bewaar al die berichtjes. Hij is echt belachelijk. Als jij weer je hoofd fris en je voeten op de vloer hebt, lees je ze nog eens door, slappe lach verzekerd! Raap jezelf op. Ga voor de spiegel staan. Zeg: "ik ben een sterke vrouw, hij is de verliezer, ik ga mijn zaakjes regelen en weer gelukkig worden!" En dan verder met het lijstje hierboven. En bedenk vooral dat deze man je nooit, nooit meer een veilige respectvolle relatie zal kunnen geven. Dus als je enig moment denkt asn hem terugnemen, denk dan aan alles wat hij je nu aandoet. Hij verdient jou niet! Hij zoekt het maar uit met zijn sletjes. Hij zal nog wel ontdekken wat hij had als hij het kwijt is.
Wil me nergens mee bemoeien en als het allemaal echt is, je héél veel sterkte wensen in alles. Ik hoop van harte dat je je vermant, je kinderen hebben je nu ook heel erg nodig en met bij dde pakken neerzitten bereik je niets. Maar als ik bovenstaande quotes lees, heb ik ook het idee dat er iets niet klopt... De onderste schrijf je ongeveer een dag na de bovenste.
Marihi ik vroeg me dat ook af hoe dat kan, maar wellicht gebruikt TS de telefoon van haar dochter ofzo? In het verleden heb ik regelmatig geappt met TS en ik weet daardoor eigenlijk wel zeker dat dit echt is.
Ik heb er ook een hekel aan om iemand te wantrouwen, maar dit viel me gewoon op, vandaar... Ik kan me ook niet voorstellen dat je dit verzint, met al die details, maar het is in dit forum wel vaker gebleken dat sommige mensen een rijke fantasie hebben als het daar op aankomt. (TS, dat bedoel ik absoluut niet naar jou hoor, echt in algemene zin!!!) En o ja, Namoli, ik bedacht me nog, je dochter is van 2003, dus 12, 13 jaar nu. Ze heeft alles natuurlijk heel goed door en let alsjeblieft heel goed ook op haar! Ik heb hier ook iets traumatisch meegemaakt toen mijn dochter ook bijna dertien was, en het deed heel veel met haar. Vooral ook om het verdriet van ons als ouders te zien. Ze zit aan het begin van de puberteit en heeft echt echt echt je steun nodig nu! Dus verman je asjeblieft ook voor haar! Laat je svp helpen door wie dan ook de helpende hand toesteekt (als ik in de buurt woonde of iemand daar kende wist ik het wel, maar je moet het dan zelf wel accepteren!)
Ben je soms bang voor je man dat je zo wegkruipt in de slachtofferrol. En dan heb ik het niet over nu want nu is het vers maar vooral je vorige topic. Ik heb echt met je te doen maar vanaf een afstandje ziet dit er echt niet positief uit voor de toekomst. Deze man zal je blijven stofferen tot elk restje zelfrespect weg is. En wie weet doet hij wel even zn best en dan gaat hij weer over de schreef. Inmiddels denk hij toch dat hij je alle kan maken. Je mag best verdrietig en boos zijn maar je hebt ook kinderen en die kan je niet aldoor opzadelen met een moeder die zwelgt in verdriet. Echt je kan best verdrietig zijn maar je moet ook doorpakken.
Of eentje geleend. Of een nieuwe. Niet onwaarschijnlijk. Toen de mijne stuk was, had ik een dag later een nieuw goedkoop toestel
Misschien een idee om even lekker op pad te gaan met je dochter? Even lekker zwemmen, uit eten, filmpje bijv. Als daar tijd en geld voor is?
Namoli.... je bent geen antwoorden schuldig dus ga er niet op in. Gewoon NIETS meer van je laten horen, het enige waar je over moet overleggen is over de zorg an jullie kinderen. Over de rest zwijg je als het graf. Je hebt geen schuld, dus probeer de situatie (scheiding) te accepteren als zijnde het beste voor jou en je kinderen. Er komen positieve dingen uit voort als dadelijk alles achter de rug is. je kunt hem evt. waarschuwen dat je aangifte doet van laster als hi je zo blijft beschuldigen. Maar dat strijk je hem tegen de haren in. gaat het niet over de kinderen, niets meer lezen, maar direct weggooien.
TS, hoe ging het bij de huisarts? Mocht je behoefte hebben aan iemand die je kan steunen. Ik ben zelf gescheiden, en ondertussen een aantal vriendinnen door de scheiding geholpen. Stuur maar een pb.
Neem de tijd om het van je af te schrijven in een soort van dagboek, ik heb dat ook gedaan soms schreef ik meerdere malen het zelfde verhaal dezelfde frustraties dezelfde gevoelens. Tot er een paar dagen tussen zaten dat ik weer de behoefte had om te schrijven en uiteindelijk helemaal geen behoefte meer had. Ik heb ook een speciaal dagboek destijds voor een vriendin gekocht en die heeft er ook veel aan gehad bij haar verwerking.
Hier ben ik het wel mee eens om eerlijk te zijn. Ze reageert niet op tips en sterker nog. Ze schrijft op 6 maart om 18.23 uur dat ze "voorlopig" niet bereikbaar zal zijn op haar gsm (wat heeft dat te maken met een PB ontvangen op ZP?) en vervolgens nog geen 4 uurtjes later om 22.16 krijgt ze alweer berichten van hem binnen? TS, als het echt is wens ik je ontzettend veel sterkte en kracht om hier uit te komen. Denk vooral aan je kinderen. Hoe moeilijk het ook voor jou is, je kinderen wil je hier niet de dupe van laten worden.
Misschien zit ze alleen mobiel op Zwangerschapspagina? En niet via tablet of laptop of iets dergelijks? Misschien had ze nog ergens een oude telefoon liggen, wist ze dat niet meer, maar schoot dat haar plots weer te binnen???? Kwestie van Sim-kaart overzetten en voila...Je bent weer bereikbaar. (Ik heb ook een aantal oude mobieltjes op zolder liggen. Altijd handig als je telefoon kuren heeft, stuk gaat of iets dergelijks). Sommigen zijn wel heel erg achterdochtig. Al kan ik me ook wel indenken waarom. Afgelopen jaren meerdere malen verhalen voorbij gekomen waar niks van waar bleek. In dit geval geloof ik het verhaal van TS wel. Hoop dan ook dat ze gauw weer iets van zich laat horen.
Daar heb je helemaal gelijk in hoor. Door de neppe berichten tegenwoordig durf je een verhaal bijna niet meer te geloven totdat je feiten hebt. Al moet ik zeggen dat ik TS zeker wel geloof. Alleen vond ik die paar dingetjes "apart" te noemen. En mocht het toch nep zijn dan is TS heel goed in details verzinnen
Het heeft wel degelijk met een pb ontvangen te maken, aangezien ik in de pb had aangegeven dat ik haar nummer kwijt was geraakt en daarom opnieuw haar nummer vroeg.