borstvoeding en flesje in de avond.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door amy2015, 22 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Een vraagje voor de mama's die mij misschien beter kunnen helpen dan op het cb. Mijn zoontje krijgt bv op verzoek alleen krijgt hij sinds hij drie maanden is in de avond twee kleine flesjes van 100 ml kv hypoalleergeen erbij. Ik heb geprobeerd dit met bv te compenseren maar helaas niet gelukt. Nu is hij bijna 7 maanden en 'moet' hij over op opvolgmelk. Bij het cb zei de arts vervang de flesjes gewoon door nr twee. Maar nu las ik op de verpakking dat hij van nr twee veel minder mag. Zijn er mama's met ervaring? Alvast bedankt

2. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Geen ervaring met flesjes naast bv, maar volgens mij hoeft hij helemaal niet over op opvolgmelk. Als dit voor jullie goed werkt, zou ik gewoon nummer 1 blijven geven.

3. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Ik heb zelf geen ervaring met kunstvoeding. Maar ik heb wel gelezen dat je opvolgmelk helemaal niet hoeft te gebruiken. Er zijn zelfs moeders die het hele eerste jaar nr. 1 geven. Je zou gewoon door kunnen gaan met nr.1 voeding volgens mij. En helemaal omdat het maar 1 moment op een dag is.
    In opvolgmelk zitten ook meer suikers, in nr. 1 zitten ook wel wat suikers maar in opvolgmelk dus meer.
    En wat heb ik het afgelopen half jaar heb geleerd. Je 'moet' niets van het cb, zij hebben een adviserende rol.

4. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik denk dat dat meer geldt voor kindjes die volledig kv krijgen en daarmee in de buurt van het maximum komen. Van Nr 1 mag je maximaal 30 schepjes geven, van Nr 2 maximaal 24 geloof ik. Met 2 kleine flesjes per dag zou dat niets moeten uitmaken.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je hoeft niet per definitie over.. Maar van nr 1 mag je 30 schepjes gebruiken en van nr 2 24...
    Jij geeft er 6..... Dus het maakt echt niks uit welke je neemt want je hebt meer dan genoeg ruimte

6. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Onzin om over te gaan op nummer twee. De wereldgezondheidsorganisatie raadt dat zelfs af. Opvolgmelk bevat meer (te veel) eiwitten dan wordt geadviseerd en vaak ook suiker in een bepaalde vorm. Allemaal niet nodig.
    Opvolgmelk is alleen bedacht omdat er geen reclame mag worden gemaakt voor flesvoeding onder de 6 maanden.

Gewoon nummer 1 blijven geven tot ze over gaan op koemelk of een andere vervanger daarvan. Of borstvoeding blijven geven. Kan natuurlijk ook.

7. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Thnx voor tips. blijven we lekker op nr 1. Soms even fijn als andere met je meedenken. Borstvoeding wil ik zeker blijven geven helaas kwam ons zoontje niet genoeg aan en moest hij bijvoeding. Ik heb er alles aangedaan maar heb helaas te weinig voor hem.

Deel Deze Pagina