hallo, Als je een miskraam hebt gehad. Moet je dan die ronde erna tellen als ronde 1 of tel je gewoon door? Ik bedoel voor als je aan de bel trekt bij de huisarts. Bijvoorbeeld: stel je hebt in ronde 8 een miskraam. Kun je dan 4 rondes erna aan de bel trekken omdat je een jaar bezig bent of moet je dan weer opnieuw beginnen aan een jaar proberen?
hey meis, Ik zou niet door tellen... vanaf je miskraam, een half jaar (dus aug miskraam-febr aan de bel trekken) vertelde mijn gyn... doe waarbij jij je goed voelt!! heel veel succes!!!
Sterkte met het verwerken van je miskraam! Mijn gynaecoloog vertelde dat ik weer opnieuw moet gaan tellen. Was in ronde 7 zwanger geraakt en begin nu weer in ronde 1 na miskraam. Ze vertelde dat als het vanaf nu binnen een jaar niet gelukt is, ik weer terug mag komen, eerder zullen ze niks ondernemen indien er geen bijzonderheden (nog) zijn. Hopelijk zal dit niet nodig zijn.. Succes en hopelijk heb je gauw weer een positieve test in je handen !!
Ook bij een miskraam is er een zwangerschap tot stand gekomen. Het tellen begin weer van voor af aan eigenlijk. Maar je kunt altijd eerder aan de bel trekken, wij hebben wel wat standaardonderzoekjes laten doen. Daar kwam niets uit gelukkig.
Hoe oneerlijk ook, ze beginnen weer van vooraf aan...."gelukkig" na 4 miskramen niet mee, want word er ook niet jonger op. Sterkte!
Och daar was ik ook bang voor.. heb vorige week mijn Gyn gebeld toen ik pril zwanger was en gevraagd of ik als ik een miskraam zou krijgen ik dan opnieuw moest tellen, maar ze zei dat ik de vmk gewoon mee mocht tellen als een cyclus, en dat onze afspraak voor IUI over 3 rondes gewoon bleef staan.. (1 lange zin srry) Toevoeging: Volgens mij is jouw situatie iets anders excuses, omdat je nog niet aan de bel hebt getrokken denk ik ? Maar zou ik wel oneerlijk vinden, want je trekt aan de bel omdat je nog niet zwanger bent na zolang, vind het persoonlijk niets uitmaken of je dan een miskraam hebt gehad, want een miskraam betekent altijd nog niet zwanger. Denk wel dat het handig is dat ze het weten.