frustratie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sheba84, 9 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Hoi Meiden,

Ik moet ff mijn frustratie kwijt..

Ik hoorde weer dat me oud buurmeisje weer zwanger is.
    De eerste van haar was al niet geplant, ze was 16 (nu 24) en ze deed het voor de eerste keer en meteen zwanger (slikte de pil onregelmatig).
    En nou heeft ze weer een nieuw vriendje en is ze weer zwanger...
    Terwijl ik 8 maanden gestopt ben en nog niet zwanger ben...Soms is het gewoon niet eerlijk.. zucht

2. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zijn irritante berichten om te horen -knuff.
    Bij jou komt het vast binnenkort!! :)
    Je hebt in ieder geval wel een beetje gelijke cyclus steeds. Ik zit in de eerste ronde, maar al cd 72. Vermoeiend!

3. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Dankje..:)
    Het zal bij mij ook wel ooit lukken, maar als ik zo hoor dat het bij sommige zo gemakkelijk gaat en bij andere (wij) zo lang moeten wachten is soms niet leuk :(

Maar jeetje, jij moet ook lang wachten.. was je voor je pil ook onregelmatig?

4. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik kan er zelf niet echt over meepraten, omdat ik bij al mijn kindjes binnen 3 maanden zwanger werd...
    Maar ik kan me zo voorstellen dat het er wel even inhakt..
    Soms voelen dingen idd niet eerlijk...dikke knuffel van mijn kant..:)

5. Manine

Manine Actief lid

6 jun 2013
    122
    1
    18
    NULL
    Noord Holland
    Ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Al jaren is hier de kinderwens maar ook de wil dat de basis goed is. Ik ben niet van het type " een kind heeft alleen liefde nodig" al is dat uiteraard wel het aller belangrijkste. Bij ons was het dan ook de periode/situatie waarin we besloten hebben nog even te wachten.

Dat maakte de frustratie niet minder, vooral als op alle (bij a alle) verjaardagen van vrienden bestaan uit een hok vol kinderen in alle soorten en maten. De vrienden die geen kinderen hebben willen het er ook niet over hebben en de vrienden die ze wel hebben stellen zich bescheiden op naar de nog kinderloze relaties. Ok dit was een ruwe zwart wit schets maar dat snapten jullie al.

Ik kan ook behoorlijk gefrustreerd raken als ik dan weer hoor dat iemand zwanger raakt of weer zwanger raakt terwijl ze bij wijze van spreken hun eigen kont nog niet kunnen af vegen.
    Mij eigen principes met zijn normen en waarden werken mij dan erg tegen als ik dat soort 'nieuws ' weer hoor!

Sterkte ermee.

6. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Dankje :) Ach de ene heeft meer geluk dan een andere.

Voor de rest ben ik wel heel gelukkig hoor. Heb een 6 jaar een relatie en woon 5 jaar samen en vorig jaar samen een huis gekocht. Op me werk gaat het goed. :D

Hoeveel kindjes heb je en hoe oud zijn ze?

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik zou zo graag willen dat het bij alle vrouwen zo makkelijk gaat! Hier ook 3x gelijk raak en sommige moeten er zo lang over doen niet eerlijk idd! Hopelijk komt het voor jullie ook snel!
    dikke knuffel

8. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar als je al even bezig bent, moet het binnenkort wel een keer raak zijn toch? ;) maar begrijp je heel goed hoor en als je eenmaal besloten hebt er voor te gaan, dan wil je t ook (en als t kan een beetje snel).

Ja ik was voordat ik aan de pil begon ook onregelmatig :( maar toen woog ik ook een stuk minder etc. Dus dacht dat het nu misschien toch normaal zou zijn. Heb morgenochtend afspraak bij de huisarts. Best beetje zenuwachtig en weet nog niet hoe ik t allemaal moet vertellen. Benieuwd wat die er van zegt.

Wil ook normale cyclus en eisprong, dan weet ik tenminste zeker dat ik kans heb zeg maar ;)

9. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Spannend Joyce01. Ik ben benieuwd wat de huisarts zal zeggen en doen.

Maar het zal toch niet door het gewicht komen?

Ik was voor de pil ook onregelmatig en nu weer.. Ik voel het ook niet meer aankomen..

Maar als ik me zus zo zie, die was ook heel onregelmatig en weinig ongi en nu 2 gezonde meiden van 7 en 9 dan moet het ons ook lukken ;)

10. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet niet, maar weet dat voordat ik aan de pil begon best mager was zeg maar.. En denk dat als je echt aan de lichte kant ben dit invloed heeft op je menstruatie. Dat zal het nu niet meer zijn want er zijn wel wat kilo's bij haha! Ja hoop dat het ons ook gaat lukken op niet al te lange termijn.. :)

11. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Ik wil me ook graag in dit topic mengen.. Weet precies hoe jullie je voelen. Zelf zit ik in ronde 11 om zwanger te worden en ondertussen alleen maar vriendinnen en collega's die zwanger worden om me heen! Ik word er inderdaad ook gefrustreerd, maar eigenlijk vooral heel erg verdrietig van.. Zo erg dat ik het al 3x met mijn huisarts heb besproken. Die zal ook wel denken...

Ik heb gelukkig wel een hele fijne huisarts die heel begripvol is.. maar me nog niet doorstuurt naar het ziekenhuis en er nog vertrouwen in lijkt te hebben.

Hoe gaan jullie met het positieve nieuws van anderen om? Ik word vaak direct verdrietig, maar kan vaak nog wel 'goed' naar anderen reageren (zodat ze niets merken). Maar als de vraag dan komt of 'wij' ook al aan kinderen denken krijg ik het vaak erg moeilijk. Hoe doen jullie dat?

@ Joyce: Ik heb zelf wat ondergewicht (bmi 18.3) maar mijn cyclus is wel helemaal normaal. Zou dat dan ook nog kunnen meespelen dat het niet lukt?

Hopelijk komt er voor jullie snel positief nieuws!!

Liefs Semmie

12. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry daar durf ik echt geen antwoord op te geven. Ik weet alleen dat de huisarts indertijd had gezegd dat gewicht invloed kan hebben op menstruatie. Succes!

13. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Hoi Semmie,

wat fijn dat je een begripvolle huisarts hebt.

Ik heb er wel eens moeite mee als ik de vraag krijg van andere wanneer er bij ons een kleintje komt. Ik wimpel het altijd een beetje af van "we hebben net een huis gekocht of het komt wanneer het komt of we zien het wel".

Ik ben ook blij voor andere waar het wel lukt.
    En als ik bij andere lees dat het soms 2 jaar duurt of langer dan moet ik niet zeuren..Ik ben pas 8 maanden 'pilvrij'..

14. Amy12345

Amy12345 Lid

7 mrt 2013
    80
    0
    0
    Nieuw vennep
    Hier hetzelfde gevoel. Mijn beste vriendin vertelde dat ze zwanger is en dat ik dacht ik wil ook. Zeker omdat ze een paar maanden daarvoor nog zei dat ze wilde wachten met kinderen maar dat is in ene toch omgeslagen.
    Zit nu in ronde 5 en hoop elke ronde weer dat het raak is. Nu zit ik weer op het wachtbankje en moet wachten tot 20 juni voordat ik weer kan testen.
    Wil zo graag dat het al 20 juni is

15. Roosangel26

Roosangel26 Actief lid

20 apr 2013
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,
    Ik snap de frustratie helemaal hoor! Als je zelf graag zwanger wilt worden duurt wachten heel lang en lijkt ineens iedereen om je heen zwanger te raken alsof het niks is! Ik ben pas geleden voor de eerste keer 'echt' ongesteld geweest na 48 dagen. Nu denk ik dat ik weer een lange cyclus heb maar hoop het niet want het duurt zo lang voor je eindelijk eens kan testen!!! Ik hoop echt dat mijn cyclus snel wat korter en regelematiger is of dat ik snel zwanger ben maar ja, tot die tijd kun je niks anders doen dan afwachten :(
    Succes allemaal!

Groetjes!

16. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Bedankt voor de reacties.. Ik gun het anderen natuurlijk ook hoor, maar moet vaak toch even slikken. Ik zit er momenteel gewoon een beetje doorheen.. Ach komt wel denk.

Amy, spannend! Idd vervelend dat welbekende wachtbankje..

17. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

En ja hoor, krijg ik vanavond een appie van een vriendin van me dat ze in blijde verwachting is (15wk). En wanneer het nou eens bij mij komt..

Ik werd een beetje boos en zei we zien wel, eerst vakantie in sept.
    Zegt ze, maar je wilde zo graag en hoe ouder je wordt hoe meer kans op een miskraam of down syndroom..
    Dus gooide ik het er maar uit, dat ik niet zo makkelijk zwanger raak en dat het in de familie zit (bij mijn moeder duurde het ook een jaar en ook bij me zus) dus dan zal het bij mij ook wel zo zijn.

Mijn vriend heeft ook een collega wiens vrouw dit weekend is uitgerekent. Hij vindt het ook wel jammer dat het lang duurt. Dus hadden we het erover dat we deze ronde "het" vaker moet gaan doen ook al hebben we geen zin (doen we toch niet, houden niet van verplicht).

Het jammer is dat ik niet weet wanneer ik me eisprong heb, voel weleens wat steekjes in me zij maar of dat het is...zucht..

Deel Deze Pagina