opnieuw borstvoeding proberen? Relactatie

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door mumtobe21, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Mijn zoontje is morgen 2 weken oud en na zijn geboorte heeft hij 2 dagen borstvoeding gekregen.. melk kwam (ondanks ks en algehele narcose) goed op gang en hij dronk goed..
    helaas had hij binnen 12 uur mijn tepels al kapot gezogen en was aanleggen absoluut geen pretje meer.. kolven was ook te pijnlijk en daar wilde ik eigenlijk niets van weten.

ivm zijn glucosewaarde (1.6) moest hij kunstvoeding krijgen daar deed hij het zo goed op dat ik het prima vond en een flesje ben gaan geven..
    hij doet het nog steeds prima op die flesjes en zat vóór hij een week oud was alweer boven zijn geboortegewicht.. ik heb er nog steeds vrede mee dat hij de fles krijgt, maar mijn borsten denken daar anders over ;) ze blijven zo ontzettend lekken en door de grootte zakken ze uit mijn sportbh die ik s'nachts aanheb waardoor alsnog alles nat is :)
    een strakkere bh kan ik absoluut niet velen s'nachts!

Bij mijn dochter ben ik 6 weken na de bevalling aan de pil gegaan om het lekken te stoppen, daardoor heb ik toen besloten bij een volgend kindje wel borstvoeding te willen proberen te geven (dat heb ik dus ook gedaan nu) maar wéér dat lekken alsof mijn lijf wil zeggen: "jij MOET borstvoeding geven" wat moet ik hiermee?

er komt ook echt nog steeds voeding uit mijn borsten, het is niet alleen maar helder vocht..

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hallo,

Als je het graag opnieuw wilt proberen, dan kan dat! Dat heet relacteren. Jouw baby is nog klein en dan is de kans dat hij de borst weer pakt wel groot. Het vraagt wel enig doorzettingsvermogen van jouw kant. Hulp van een lactatiekundige kan raadzaam zijn.

Is dit niet wat je wilt, dan is het verstandig je borsten zoveel mogelijk met rust te laten. Ook onder de douche niet de warme straal er op.

Deel Deze Pagina