Opnieuw de mmm in...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door misty1984, 2 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo allemaal,

Voor ons eerste kindje hebben we een tijd in de mmm gezeten. Uiteindelijk 4x iui icm clomid en pregnyl gehad. Door de slechte zaadkwaliteit zouden er hierna met ivf beginnen. Het voortraject was klaar en bij mijn menstruatie zouden we starten met de ivf. Uiteindelijk is het hier niet meer van gekomen, want ik was na 2,5 jaar alsnog spontaan zwanger geworden.

Nu sinds augustus 2012 bezig voor een tweede kindje. 1x zwanger geweest, maar helaas werd dit in februari een miskraam. Nu hebben wij volgende week onze eerste afspraak bij er Gyneacoloog voor onze tweede zwangerschapswens. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt en zo ja, wat kan ik verwachten? Gaan ze eerst alle onderzoeken opnieuw doen of zal alleen een semenanalyse voldoende zijn? Vind het toch wel weer spannend allemaal...

2. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Geen idee, wil je wel succes wensen!

Zelf ben ik na 6x IUI (met clomid en pregnyl) zwanger geworden van onze eerste en zijn we een paar maandjes bezig voor een 2e. Maar zelf denk ik ook al wel ns wat verder, stel dat ik begin volgend jaar nog niet zwanger ben, wat dan?? En wat kan ik verwachten als we dan besluiten om weer naar de gyn te gaan e.d. Dus ik lees mee :)

IUI bij ons ivm mindere zaadkwaliteit en onregelmatige cyclus.. Mijn cyclus is na de zwangerschap vrij regelmatig en eisprong bijna elke maand goed waarneembaar. Alleen geen idee van de zaadkwaliteit ;)

3. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo Jorietje,

Bedankt voor je reactie! Wat fijn dat ook jullie uiteindelijk een kleintje hebben mogen verwelkomen. De reden dat wij met iui icm clomid en pregnyl begonnen was om dezelfde reden. Onregelmatige cyclus en onvoldoende en te weinig goed bewegelijk zaad. Hopelijk heb je dit keer geen iui nodig en ben je snel spontaan zwanger! Ik ben ook heel benieuwd hoe een 2e keer in de mmm zal zijn. Wat gaan ze onderzoeken, krijgen we weer een behandeling en hoe zullen wij het zelf ervaren... Heb op het moment veel spanning in mijn schouders/nek en daardoor weer hoofdpijn. Probeer het echt los te laten, maar onbewust toch meer last van dan ik dacht...

4. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Geen idee....
    Denk dat als idd de zaad kwaliteit echt slecht is jullie niet eerst opnieuw alles door hoeven te lopen.

Bij ons is het zoiezo namelijk geen twijfel over mogelijk... wij kunnen alleen mbv ICSI zwanger raken (te slechte zaad kwaliteit voor IVF) dus wanneer ik deze zwangerschap (uit de 2e ICSI ontstaan) voldraag en we weer verder zouden willen is er alleen een intake gesprek noodzakelijk zeg maar om een behandelplan op te stellen.

Hopelijk krijg je snel duidelijkheid!

5. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Misty: In elk geval succes volgende week, laat maar weten hoe het verder gaat :)

Net voor de 6e IUI hadden wij ook al uitleg enzo gekregen over IVF, alle spuiten e.d. waren al besteld, maar bleek na die IUI toch zwanger, ik was toen bijna nog blijer met het feit dat het geen IVF hoefde te worden dan dat ik zwanger was haha, IVF lijkt me pittig, maar zou het er wel voor over hebben

Hier ben ik aan het wachten op mn ongi, paar dagen wit verlies en eerder al wat licht roze verlies (roze is nu verdwenen), geloof niet in een zwangerschap heb net deze ronde geen idee wanneer mijn ei was doordat ik wat langer bloed heb lopen verliezen.. Maar wel regelmatig geklust, dus dat het niet kan zal ik niet zeggen maar geloof er niet in ;)

beetje warrig bericht geworden geloof ik, maar ach

6. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Mmmmeisje gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat het bij de 2e ICSI gelukt is!

@jorietje, spannend voor jou! Hopelijk komt de ongi niet meer ;) wij hadden bij mijn eerste inderdaad ook alles voor de ivf al in huis . Ik was ook heel blij dat de medicatie terug kon naar de apotheek, maar zou het wel over hebben voor een kindje. Ook nu voor de tweede...

Deel Deze Pagina