Goedemiddag, Ik zat tot 22 juli 2013 in de ww. Nu heb ik gewerkt vanaf 22 juli tot september 2014, mijn contract via uitzendbureau wordt niet verlengd. ik had nog recht op ww tot april 2014 dit jaar. Hoe zit het met die maanden en hoeveel maanden ww krijg ik nog?
Beste DLight, Je vraagt wat er bij werkloosheid gebeurt met het recht op WW-uitkering dat je vorig jaar nog overhad bij afsluiting van je WW. UWV beoordeelt als eerste of je aan de wekeneis voldoet. Dit houdt in dat je in de 36 weken voor het ontstaan van je werkloosheid minimaal 26 weken hebt gewerkt. Dit geeft als je aan de overige voorwaarden voldoet een basisrecht van 3 maanden WW-uitkering. Vervolgens kijken we of je in de 5 jaar voor het jaar waarin je werkloos werd minimaal 4 jaar hebt gewerkt. Is dit het geval? Dan wordt voor ieder gewerkt jaar een maand WW toegekend. Is dit niet het zo? Dan krijg je die 3 maanden basis recht plus de maanden die je de vorige keer bij afsluiting WW nog over had. Actuele informatie over de beoordeling van het recht op WW vind je hier. Ik wens je veel succes bij het vinden van een nieuwe baan. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare