Opnieuw een aanslag op Amerika? :O

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door GwoonAn, 15 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Wat voor bewijs is er eigenlijk dat deze twee jongens het gedaan hebben? Donderdag waren het nog twee andere jongens die verdacht waren.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Amen!!!

3. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ik ben het over het media spektakel eens.
    Alles, maar dan ook alles, was live te volgen. Typisch Amerikaans.
    Begrijp mij niet verkeerd, ik ben blij dat ze hem hebben.. had liever gezien dat ze zijn benen er afgeblazen hadden voor wat hij gedaan heeft. Zijn broer komt er nog het makkelijkst vanaf.
    Maar die poeha er omheen vind ik iets tè. Daar ben ik iets te nuchter voor.
    Het hele proces van opsporen en in de boeien slaan had ook achter de schermen gekund.

4. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ow super dat ze hem gepakt hebben!

5. knap

knap Niet meer actief

Waarschijnlijk wel. De FBI volgde de oudste al jaren. Is daar mee gestopt en bleek achter af dat er wel wat was dus.

Helaas het waren waarschijnlijk wel fundamentalisten.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar weet je wat fundamentalisten zijn? Over wat er duidelijk werd van deze jongens en de dingen waar ze zich mee bezig hielden kan ik me niet echt vinden in de term 'fundamentalist'.

Als ze werkelijk de daders zijn denk ik eerder dat ze op een bepaald punt de verkeerde kant zijn ingedraaid en er ergens (denk mede door hun achtergrond wat betreft Tsjetjenie) een steekje los zit.

7. knap

knap Niet meer actief

Met fundamentalisme wordt het begrip aangegeven, waarmee men teruggrijpt op normen en waarden zoals deze oorspronkelijk het meest bekend en vaak ook algemeen gebruikelijk waren.
    Ook wordt het toegepast op kunstvormen, opvattingen, politieke en religieuze leerstellingen.
    De benaming is afkomstig uit de Verenigde Staten en is van oorsprong de naam van een 20e-eeuwse beweging in het Amerikaanse protestantisme, die de letterlijke interpretatie van de Bijbel van fundamenteel belang acht voor het persoonlijke en maatschappelijke leven.
    De term fundamentalist wordt tegenwoordig doorgaans in een veel bredere betekenis gebruikt, namelijk iemand die op strikte en letterlijke wijze vasthoudt aan bepaalde grondbeginselen. Als gevolg van deze vasthoudendheid zouden zulke mensen ook vaak onverdraagzaam zijn ten opzichte van andersdenkenden. [1]
    De term fundamentalisme (christendomfundamentalisme, moslimfundamentalisme, orthodox) wordt nu "vaak ervaren als een vijandige en beledigende term, die op bekrompenheid, fanatisme, obscurantisme en sektarisme duidt.

Heb het even voor je op gezocht wat het betekend. Wat ze ook zijn dat er een steekje los zit lijkt me vrij duidelijk. En wat voor ethische achter grond ze verder ook hebben. Dat ze anders denkende waren dan ( de gemiddelde mens lijkt me vrij duidelijk) ook de uit leg met wat het betekend wat een fundamentalist ( in wezen inhoud).

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    #228 Umm85, 20 apr 2013
    Laatst bewerkt: 20 apr 2013
    Ik weet wel wat een fundamentalist is, wil alleen zeggen dat het niet standaard is dat een fundamentalist ook direct haat jegens anders denkende heeft oid.

9. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Hi lieve mensen,

Ik wil jullie even heel erg bedanken voor jullie lieve en bezorgde berichtjes hier! Met mij gaat alles goed.

We zijn heel erg geschrokken van de aanslag in Bosten, maar wij waren op dat moment veilig in New York.

Het was in NY veel in het nieuws en in NY zelf was er veel heel heel heel veel politie op bekende plekken.

We hebben onze week in NY gewoon afgemaakt.

De vakantie was echt super! We hebben het fantastisch gehad! Ik heb wel mijn mannetje heel erg gemist en heb behoorlijk gehuild en hem gekust toen ik hem weer zag.

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oh gelukkig maar, heel fijn om te horen!

11. knap

knap Niet meer actief

Fijn om te horen. Denk dat jij nooit meer zo ver weg gaat zonder je kind. Begrijpelijk,. Wel fijn dat jullie het naar de zin hebben gehad.

12. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
  13. knap

knap Niet meer actief

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Kort gezegd:

Dat is een man die in die theorieën gelooft.. En daar een uitzending overmaakt met zijn "bewijzen" dat Amerika zelf achter de aanslag zat..

15. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Wel bijzonder dat er steeds meer zogenaamde "feiten" boven water komen over de verdachtes en zelfs de moeder van de verdachtes zou nu een gezocht persoon zijn en sinds een jaar vermeld staan bij de CIA ....
    Ook zeer toevallig dat er vanmorgen een stukje in het nieuwsbericht stond dat er delen van een vliegtuig van 9/11 zijn teruggevonden ( hoe bestaat het zeg :(!)
    Voor het geval we dat drama vergeten waren, zeg maar ......

Denk er van wat je er van denken wilt;)

Deel Deze Pagina