Opnieuw een aanslag op Amerika? :O

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door GwoonAn, 15 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar even een oprechte vraag hoor.

Wat nou als Amerika NL ( want ja ook NL doet daar aan mee!!)
    Niet naar dat soort landen gaan ( Landen als Afghanistan Iran/Irak Bosnië toen der tijd en Syrië )

Hoe had het er dan uit gezien? Vredig zonder oorlog?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar waarom zouden wij aangevallen moeten worden? Wat is er sowies in Nederland gebeurd op terrorismegebied uit de oosterse hoek? Of hebben we het nu over een 2de tristan of dat mannetje van koninginnedag of een Anders Breivik? Want dat is wel een stuk recenter.

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Het is niet verschrikkelijk omdat het om amerikanen gaat, hoe kom je daar toch bij? Het is verschrikkelijk dat het om onschuldige burgers gaat, en of je dan een amerikaan bent of een onschuldige burger in Syrie dat maakt niet uit.

Word er altijd zo moe van dat er gezeurd word over dat we de mensen in Syrie niet moeten vergeten, dat doen we toch ook niet? Dat horen we toch ook dagelijks in het nieuws?

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113

Ik denk dat het allemaal veel complexer is dan dat wij allemaal mogen weten.

Deze vraag kun je nooit beantwoorden want er zit overal weer iets achter ( eigen belang)

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    ja maar waar is dat topic dan?

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maak er eentje aan zou ik zeggen;)

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar wat heeft het wel voor goeds gebracht in bijv Afghanistan of Irak? (In Syrie doen ze niks toch?)

8. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Open er dan eentje, als je het nou echt zo erg vind dat dat soort landen '' vergeten '' worden dan snap ik werkelijk waar niet wat je in dit topic doet en niet een eigen Syrië topic hebt geopend, maar goed zal wel aan mij liggen ;)

9. knap

knap Niet meer actief

Ook dit stukje begrijp ik.

Maar (ik)heb ook helemaal niks tegen irak of iran of wat dan ook. Ook wij westerse mensen zijn niet tegen hun!! Of lijkt dat maar zo??

10. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    +1

Het is verschrikkelijk dat dit soort dingen gebeurt, Palestina, Syrië, Burma, Boston enz. En dat komt allemaal door 2 dingen rijkdom & macht die alle presidenten/koningen graag willen hebben en als ze daar mensen voor moeten doden so be it. Het aantal maakt ze ook niet uit! Zolang ze maar krijgen wat ze willen.

Er zijn misschien mensen die feest vierden toen met de aanval van wtc. Dat is verschrikelijk en niet normaal. Maar dat doen ze ook bij mensen van iraq, palestina. Vooral het Amerikaanse leger vond het geweldig om onschuldige mensen te verkrachten, mishandelen of vermoorden. Bijv. Een raketaanval die met veel plezier word uitgevoerd op een ons huldige boer die bezig is met land oogsten en dan de comment: zo weer een arabier minder erbij ;) Het is heel erg dat mensen zo harteloos kunnen zijn naar elkaar toe.

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Niks idd.

Maar als ze er niet heen gaan blijft die oorlog er net zo goed ( want de oorlog in Syrië was er al voor de Amerikanen daar waren )
    En als ze dan niet gaan is er achteraf wee gezeur ja uhh niemand kwam ons helpen.

Het is dus nooit goed want ja in een oorlog vallen onnodige slachtoffers en dat is verschrikkelijk! Maar die worden door beide partijen gemaakt niet alleen door de Amerikanen.

Maar neem nou Egypte tijdje terug daar vielen ook onnodige slachtoffers en nog wel door het eigen volk:(:(

12. knap

knap Niet meer actief

Denk wel te weten waarom ze nog niks tegen Syrie beginnen. Omdat ik denk dat er dan meer oosterse landen mee gaan doen. Vergeet niet dat Rusland China er niet achter staan. Als die landen zich er ook mee gaan bemoeien. Dan is het einde zoek.

Trouwens Turkije woord nu toch ook door de Amerikanen en ons Nederlanders geholpen om raketten af te kunnen slaan?

Snap er denk niks meer van.

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Een belangrijke gebeurtenis rond het konings huis. Miljoenen mensen op de been.
    Laat staan in amsterdam bedoel als je veel slachtoffers wil maken. Is de dam de uitgelezen kans.
    Kijk naar apeldoorn ook een hoop doden en door 1 gek met een kronkel in de kop.
    Iets georganiseerds tref je veel meer mensen

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, ook logisch, want het heeft uiteindelijk geen nut. Bovendien kost het ook nog eens ontzettend veel geld. Hoe triest het ook is, want de burgerbevolking op zich kunnen er niets aan doen.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Jawel, maar dat had in Apeldoorn niets te maken met een terrorist. En ja, dat kan wel gebeuren, maar ik denk zelf dat het goed in de gaten wordt gehouden. Want waar je ook veel mensen bij elkaar hebt is er nu eenmaal een groter risico, heb ik het idee :(

16. knap

knap Niet meer actief

Laten we het hopen van niet.

Ben nog niet de beelden vergeten van de aanslag uit Apeldoorn. Waren er wel niet lijfelijk bij maar wel visueel . Als of je een film aan het kijken was. Van zie ik dat nu echt gebeuren zie ik die auto nu in eens echt door die mensen heen gaan. Hoorde het bij het spel of wat wat het dan dat ongeloof op dat moment.

Ga zo dochter uit badje halen hihi zit de douche schoon te maken.;)

17. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Als ze waar niet heengaan? Ik mag toch hopen dat je het nu niet over Irak en Afghanistan hebt?

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Daar zitten ze toch nog steeds ( Afghanistan in ieder geval wel de NL'ers ) Geen idee of Amerika daar nu zit eigenlijk.

En verder geen idee of ze daar nu heen gaan is toch redelijk rustig nu?

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Wij zouden gaan maar ben zo blij dat we er niet waren.

Ik hoop het ook niet maar ben wel realistisch dat nederland de dans niet altijd kan ontspringen

20. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Volgens mij is het al een heel tijd duidelijk dat Afghanistan de Amerikaanse soldaten daar niet wil hebben. En dat er sinds de Amerikanen daar zijn de meeste slachtoffers zijn gevallen.

Wat brengen ze voor goeds naar Afghanistan dan? Behalve zovelen doden...

Deel Deze Pagina