Daar had ik eigenlijk nog niet eens bij stil gestaan, (lekker bijdehand, maar niet heus) maar inderdaad, hopelijk hebben ze wel alles gevonden. Dit is al erg genoeg, je moet er niet aandenken hoeveel meer slachtoffers er hadden kunnen zijn, verschrikkelijk
Ik ga heel graag met je in discussie want ik ben het absoluut niet met je eens (gedeeltelijk op het laatste stuk na). Maar daar is dit topic blijkbaar niet de juiste plek voor.
Ik ging eens op een site kijken waar alle kaarten op staan, maar ik zag die kaart er niet tussen staan. Ik denk dat die gephotoshopt is eerlijk gezegd.
Misschien wat oppervlakkig maar ik vind het wel een beetje ver gaan om er maar vanuit te gaan dat het een opgezet plan is...
Ik discussier altijd eerlijk Misschien niet op de manier hoe jij het graag ziet. Jij zegt wat je denkt en ik doe dat ook. Niks mis mee
Ik vind het zo erg voordie onschuldige mensen. Maar nadat ik het nieuws gelezen heb dacht ik ook net als jou.
Lijkt me prima aansluiten bij het topic over hebberigheid van mensen. Zelfs zo dat ze anderen lekker laten creperen op straat om zelf gratis spullen te pakken. Walgelijk, heb er geen andere woorden voor.
Nee hij is echt, want ik kwam op een website terecht waar je hem kon kopen voor je illuminati kaart verzameling
in plaats van dat ze die gewonde mensen nou helpen/gerust stellen, denken ze slleen maar aan de 'gratis' spullen. Echt niet normaal zeg! Het is daar Ieder voor zich, volgens mij.
Er waren er genoeg die met gevaar voor eigen leven direct naar de slachtoffers renden. Dus ik zou niet zeggen, ieder voor zich.. Helaas heb je er altijd rotte appels tussen zitten, overal...
Gelukkig waren er inderdaad juist veel mensen die elkaar wel steunden en hielpen. Ik denk zelfs dat dat meer gebeurde dan die ordinaire dieven, als ik zo wat beelden bekijk. Wat betreft dit leed in vergelijking met ander leed: het één is niet erger of minder erg dan het ander. Maar ik kan me wel voorstellen dat voor veel mensen deze aanslag angstiger / schokkender is dan het geweld in bijvoorbeeld Syrië of Afghanistan. Niet omdat we aan het ene mensenleven meer waarde hechten dan aan het andere. Maar wel omdat we ons (bewust of onbewust) 'veilig' wanen voor toestanden zoals in Syrië, Afghanistan, Irak... Het is daar oorlog en hier is het vrede. Het gaat daar om totaal andere regimes dan bij ons. Dus als je dat nieuws ziet of leest, vind je het erg voor hun. Maar het raakt je persoonlijk minder, omdat je niet bang bent in dezelfde situatie te komen. Als je dan zoiets ziet in een land als Amerika of Noorwegen (Breivik) dan trek je toch eerder een vergelijk naar je eigen leven. Dat zijn ook democratische landen waar mensen in vrijheid leven. En dan gebeurd er ineens zoiets, op een verder vrij normale feestdag of bijeenkomst zoals we die hier regelmatig hebben. Daar schrik je meer van. Want als het daar kan, kan het hier ook gebeuren. Dan kan het dus jouzelf of jouw familie ook treffen! En dat is gewoon voor veel mensen toch best angstig. Denk maar aan het incident met de Damschreeuwer, dat liet wel zien dat er onder de oppervlak toch wel angst zit bij mensen. En ook het bewustzijn dat je in een grote menigte een makkelijk slachtoffer bent voor dit soort terreur. Anders zou je je schouders ophalen voor een idioot die begint te schreeuwen.
Wat het gebracht heeft?? Nou, misschien dat vrouwen nu ook naar het ziekenhuis mogen in Afghanistan. (Dat mocht niet onder het bewind van de Taliban.) Dat kinderen naar school mogen. (Dat mocht niet onder het bewinsd van de Taliban, ook jongens niet. Alleen naar de koranschool, maar ze mochten niets leren over rekenen, lezen, wereldoriëntatie e.d.) Dat mensen weer muziek mogen luisteren, films mogen maken en zien. Dat er al stukken land vrij zijn gemaakt van mijnen en clusterbommen, zodat daardoor al minder slachtoffers vallen. Enzovoorts enzovoorts. Het is nog lang geen veilig en vreedzaam land. Maar er is echt al een hoop verbeterd hoor! Ook dankzij "onze" inzet!
Nederlandse defensie heeft een heel ander uitgangspunt dan Amerika. Nederland is een vredesmacht...of een leger wat zich richt op vrede En die brengen zeker heel veel goeds. Amerika zal vast ook wel goede dingen hebben gedaan....maar ook een hele hoop slecht ( eigen belang, leugens et cetera)
Maar wat jij schrijft, daar komt in werkelijkheid amper wat van terecht. Het is wel zo beschreven maar irl is er amper wat vooruit gegaan. Er gaat nog geen 10% van de meisjes naar school bijv. Al zijn alle kleine beetjes natuurlijk mooi. En in Iraq is het eigenlijk allemaal slechter geworden.