Hoi dames, Op dit moment ben ik bijna 33 weken zwanger, en ga over 2 weken met zwangerschapsverlof. Maar per deze datum loopt ook mijn contract af. Er is wel kans dat ik terug mag/kan komen, maar toch wil ik liever een opleiding gaan volgen. De opleiding juridisch secretaresse mbo4. Ik twijfel nog over BBL of BOL. Dit mede door het aanbod van leerplekken voor BBL. Wat zouden jullie doen? BBL of BOL? Hoe zit het met een inkomen en het betalen van de studie als je BOL doet? BBL kan ik "zo wel betalen", maar BOL niet haha. Hoe deden jullie het met kind(eren)? Liefs
Als je een BOL-studie volgt, ontvang je vaak studiefinanciëring, afhankelijk van je leeftijd etc. Mocht je hier geen recht op hebben zou ik echt proberen een BBL-plaats te vinden. Misschien eens kijken op Stagemarkt zoeken of er bij jou in de buurt BBL-plaatsen geboden worden? Stagemarkt is de verzamelplaats van alle erkende leerplekken. Een goed gesprek met de school waar je de opleiding wil volgen is ook geen slecht idee. Zij kunnen je vaak ook van meer informatie voorzien. En met kinderen... tsja, ik ben MBO-student (BOL) en de eerste is op weg. Zoals het nu lijkt gaat ze veel naar de opvang moeten zo lang ik les heb. Hou er wel rekening mee dat je rooster kan wisselen en scholen echt niet altijd even op tijd zijn met het doorgeven daarvan...
heej, wat leuk dat je een opleiding wil gaan doen. wat voor werk doe je nu? je moet kijken wat voor jou haalbaar is. qua opvang van je kindje straks. heb je familie/vrienden in de buurt die kunnen oppassen, of gaat de kleine naar kdv/gastouder? en waar jij zin in hebt natuurlijk, het is straks in het begin best wel pittig met zo'n kleintje. wanneer na de bevalling wil je ongeveer gaan beginnen? ik zou even op een rijtje zetten hoe en wat je wil/kan. de voordelen van BOL en BBL. ik zit er ook aan te denken om misschien weer een opleiding of cursus te gaan doen. ik werk nu 3 dagen maar het kriebelt soms wel om iets anders te gaan doen. ik ben nu 25 weken zwanger dus ik ga ook even kijken wat de mogelijkheden zijn.