Ziek tijdens 'overwerk'

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door BeebieBeeb, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hallo,

Bij mij op het werk krijg je, als je een jaar lang niet ziek bent tijdens werktijd, een extra snipperdag bovenop je vakantiedagen.
    Nu moest ik vorige week 1 dag extra werken, maar omdat ik doodziek was ben ik halverwege de dag ziek naar huis gegaan. De uren die ik moest werken waren een soort overuren en daar zou ik dan uurtjes voor terug krijgen die ik weer vrij kan nemen.
    Nu zegt mijn leidinggevende dat ik, omdat ik mij dus ziekgemeld heb, geen recht meer heb op die extra snipperdag.

Maar ik vind dit vreemd :( Ik kom extra werken buiten mijn gebruikelijke uren, ik heb dan ook 4 extra uren gewerkt, maar omdat ik ziek naar huis ben gegaan, kost dit mij mijn extra snipperdag????? Dit klopt toch niet helemaal?????

Ik werk nog eens over...not ;)

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik zou het alsnog proberen en dan aangeven dat je je niet ziek had hoeven melden wanneer je niet had overgewerkt. En dat je dan dus ook die extra dag had gekregen.
    Dus dat ze coulant moeten zijn in dit geval.

Ik heb het twee jaar geleden gehad, door privé omstandigheden heb ik toen volledig OV opgenomen voor de duur van 6 weken. In die periode kregen we te horen dat ons zoontje niet levensvatbaar zou zijn en hebben we de zwangerschap afgebroken. Daardoor in de ZW geraakt. Normaliter is dat dus eigen risico voor de werknemer. UWV betaalde wel gewoon ZW uit aan werkgever... uiteindelijk heb ik ook gewoon die drie weken ZW alsnog uitbetaald gekregen.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Hoe ist het afgelopen???

4. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik toch gewoon mijn extra snipperdag ontvang! :)
    Het was niet helemaal goed gegaan, omdat het een beetje een rommelige tijd was qua diensten en na het nog een keer te hebben bekeken gaven ze toe dat ik gewoon recht op die dag heb :) fijn!!

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Fijn omte horen!

Deel Deze Pagina