Hallo forumlezers, Ik ben nieuw op het forum en heb eigenlijk gelijk een vraag aan jullie. Ik lees al een tijdje mee op het forum en ben daar al wel wat wijzer van geworden maar toch wil ik jullie 'mijn' verhaal toch even voorleggen!! Ik heb de Mirena nu 3,5 jaar en eigenlijk heb ik er nooit klachten over. Sinds het zetten nooit meer ongesteld worden en ook geen ongesteldheidskwaaltjes. Maar sinds 2 maanden zijn de problemen eigenlijk een beetje ontstaan. In December had ik namelijk een aantal keer last van héle lichte (roze) afscheiding. Dit was telkens maar een dag o.i.d. Daarna en ik ongeveer een week voor kerst daadwerkelijk ongesteld geweest (athans denk ik, want het bloed was wel iets donkerder). Dit duurde een aantal dagen maar sindsdien (nu ongeveer 4 weken) ben ik niet meer ongesteld geweest. Wel heb ik een soort van menstruatieklachten; rommelende buik, misselijk, gevoelige tepels, krampen in de buik en steken in de vagina. Sommige van deze klachten komen mij wel bekend voor en andere weer niet. Mijn vraag is dus ook of andere mensen dit herkennen? Zo laat pas 'last' krijgen met de Mirena. Is het overgegaan? Is het tijd voor een nieuw spiraaltje? Hoor graag van andere als dit een herkenbaar verhaal is. In ieder geval bedankt.
Heb je al een zwangerschapstest gedaan voor zekerheid, want jouw klachten had ik aan het begin van mijn zwangerschap...
Hoi Buddah, Ik heb twee keer een Mirena gahad. De eerste heeft 5 jaar gezeten. Nooit ongesteld geweest, nooit roze verlies gehad. De tweede heeft 3 jaar gezeten en het laatste half jaar had ik idd af en toe een dagje roze en ik 'voelde' hem meer dan die vorige. Herken je 'klachten' dus wel een beetje.. In principe zouden de hormonen van de Mirena in combi met het spiraal zelf een zwangerschap moeten voorkomen. Toch zou ik ook een testje doen om uit te sluiten dat je klachten van een zwangerschap komen, dan moet je zsm van het spiraal af. Succes.
Hoi Loth, Nee dat heb ik nog niet gedaan. Had ik zelf eigenlijk ook niet bij nagedacht. Want ik dacht ja, er is misschien geen ovulatie (kan wel, maar is niet bij iedereen), de baarmoederhals is erg taai daar komen ze dus slecht doorheen, als dit wel lukt (de echte sterke dan kunnen ze daar eigenlijk niet leven door de hormonenen. En anders kunnen ze zich niet innestelen. Dus ik was er vanuit gaan dat dit onmogelijk was maaaar geen enkele anticonceptie is natuurlijk 100% betrouwbaar. Een testje zou dat dus alvast kunnen uitsluiten. Heb weinig verstand van testen doen maar kun je met een Mirena ook gewoon een 'normale' test doen? Misschien een watvreemde vraag hoor maar heb nog nooit een test gedaan namelijk! Groetjes en bedankt voor je reactie.
Hoi Leonieke even ter aanvulling op mn vorige bericht! Ik zie dat je nu zwanger bent? Dit is toch niet door de Mirena heen he of wel? Groetjes en bedankt voor je reactie!
Jazeker. Een test reageert op Hcg hormoon en het maakt niet uit of je een hormoon spiraal gebruikt of niet.
Of zeg ik nu iets heel ergs verkeerds/verdrietigs.. Lees het net namelijk nog een keer en.... Ja ik weet niet!!!
Buddah, Nee, ik ben niet zwanger.. Heb nog nooit iemand gehoord die door de Mirena zwanger is geraakt, maar net wat je zegt.. echt volle 100% geven ze je niet..
Nou dan wordt dit de eerste keer dat je het hoort. Ik ben vorig jaar zwanger geraakt door de mirena heen. Helaas is mijn dochter na 26 weken overleden. Waarvan ze niet de mirena de schuld geven maar zeker weten doen ze het niet. Ze had bloedarmoede waarvan de oorzaak onbekend is.
Even een update; Morgen een afspraak bij de huisarts. Ik vertrouw alles toch niet helemaal. Na de laatste 2 keer gemeenschap met mn vriend bloedde ik daarna ook een paar uur. De assistente gaf aan dat ze een soa test (hier verwacht ik niet zoveel van want voor zover ik weet gaan we beide niet met andere) gaan doen en kijken naar andere ontstekingen... De rest (als er een rest is) zal ik morgen wel horen. Ik ben benieuwd. Hoop dat ik na de uitslagen gerust ben!!
Jeetje wat heftig zeg.. wat vreselijk verdrietig! Kan me voorstellen dat je niet helemaal overtuigd bent van het feit dat de Mirena hier geen schuld aan heeft.. Had het echt nog nooit gehoord, maar het kan dus echt..
Goed dat je naar de gyn gaat! Laat ze het maar goed uitvogelen. Dat geeft jou ook weer wat rust.. nu blijf je je toch af vragen wat er allemaal aan de hand is..
Ja vind et ook wel zo prettig hoor. Morgen eerst naar de huisarts. En als ik meer weet zal er weer een update volgen!!
De mirena is net zo "veilig" als de pil, nooit 100%, maar 99,9 ofzoiets. Het klinkt inderdaad als zwangerschapsverschijnselen, maar het hoeft niet. Ik heb mijn mirena 4 jaar gehad en nooit last gehad (behalve dag van het zetten), ik werd nog wel ongesteld, maar heel licht. En de ene maand had ik nergens last van, andere maand wel krampen in buik of rug en vaak gevoelige tepels. Dus bij mij kwam het gewoon door het ongesteld worden. Hoe was t bij de huisarts?
hoi, ik heb hetzelfde als jou maar dan iets extremer. Je zou even in mijn topic kunnen lezen waar ik allemaal last van had. Ik heb hem inmiddels laten verwijderen is was er klaar mee.
Het is bij iedereen anders en ligt er ook aan hoe hij gezet is, kan best dat dat niet goed gebeurd is.