Opnieuw een wc-verhaal (sorry).

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Belle, 16 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Hey meiden,

Sinds een paar dagen merk ik dat de geur van mijn urine veel sterker is geworden, terwijl mijn voedings- en drinkpatroon niet veranderd is. 's Ochtends of 's avonds, dat maakt niet uit, en of ik nu heel veel drink of wat minder, de geur blijft duidelijk anders dan ik gewend ben.

Morgen is mijn NOD, dus dan weet ik of het toeval is of een seintje van mijn lichaam, maar ik zou graag horen of meiden dit herkennen als een eventueel symptoom. Ik lees namelijk in de lijst met eerste verschijnselen wel iets over extra veel plassen en verstopping, maar dit verschijnsel staat er niet in genoemd. Ik vind het in ieder geval erg opvallend en ik vroeg het me af.

Liefs,

Belle.

2. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik heb dat ook we ooit, maar als ik er nou aan terug denk kan ik niet zeggen of het een bepaalde periode is in een cyclus.

Ga er ook eens opletten.

Liefs meliske

3. Lady Tally

Lady Tally Actief lid

10 apr 2006
    127
    0
    0
    Verkoopster
    Breda
    Hey Belle,

Ik herken dat wel idd, bij mijn vorige zwangerschap rook mijn urine idd anders al voor ik getest had, en nu ietsje sterker ja, dus wil je niet al te blij maken, MAAR er is hoop denk ik!
    Duim voor je

groetjes

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb dat ook wel is zo voor me nod dat het wat sterker ruikt

5. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ik heb met mijn zwangerschappen tot nu toe ook altijd ervaren dat mijn urine wat geliger is of zelf oranje-achtig soms (is nu wel heel toepasselijk ;) ), en sterker ruikt dan normaal. En dit hoewel ik niet minder drink dan anders.

Dus ja, het kán een zwangerschapssymptoom zijn...

Succes met testen, ik duim voor je dat het positief is!

Groetjes, Wendy

6. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik heb daar ook last van idd! Maar ja mijn lichaam is sowieso nog vreemd bezig :)

7. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Het viel mij op dat ik vandaag ook een sterkere urinegeur heb.. ben benieuwd :)

Groetjes,
    Butterfly

8. Annelies

Annelies Niet meer actief

idd, nu je het zegt... ik vond mijn urine de laatste dagen ook wat sterker ruiken...

9. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    ik heb die kleurverschillen alleen als ik te weinig heb gedronken.
    En soms ruikt mijn urine ook sterker, maar ben nog niet zwanger. Dus het zal per persoon weer verschillen. Dat vind ik toch wel lastig hoor, je zou zeggen samen staan we sterk, maar het maakt het er voor mij niet duidelijker op.

10. simalex

simalex Bekend lid

hallo dames,

Dat je urine anders ruikt kn natuurlijk ook liggen aan de warmte. Als je veel zweet heb je minder vocht om uit te plassen dus alle afvalstoffen zitten in een klen plasje en gaat sterker ruiken.
    En van citrusdrank kan je ook sterker ruiken. Of als je een blaasontsteking hebt.

Groetjes Simone

11. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    Zou het misschien ook niet kunnen dat je sterker ruikt, ipv dat je urine anders is gaan ruiken???
    Nu ik zwanger ben ruik ik verschrikkelijk goed terwijl ik normaal heel weinig rook.

Kan misschien wel een goed teken zijn. Succes met testen straks als de duivels niet komen.

Groetjes labmuisje

12. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Ik ben nu 3 weken geleden gestopt met de pil en vorige week heb ik wel een dag of 5 achter elkaar gehad dat m'n urine ook ontzettend stonk!!! En niet zo'n beetje ook hoor, het was echt een rotlucht (sorry :oops: ) en ik had verder ook niks raars gegeten en/of gedronken dus wat dat nou precies was ben ik ook wel erg benieuwd naar.... Ik hield het er voor mezelf maar op dat het misschien wel met het ontpillen te maken zou kunnen hebben...

Deel Deze Pagina