Hoi, ik heb een vraag, ik geef nu 8 weken borstvoeding, het valt me af en toe zwaar ook omdat mijn zoontje nog niet doorslaapt. Kan ik bijvoorbeeld 's avonds de laatste voeding kunstvoeding gaan proberen? Zodat hij beter doorslaapt door een verzadigder gevoel? Heb ook het gevoel dat mijn melkproductie terug loopt. Is daar een verklaring voor? of kan dat tijdelijk zijn. Alvast bedankt voor je reactie Groetjes Joyce
Hoi, Alles kan, echter blijft het aan te raden om BV te blijven geven. - KV geeft een verzadigder gevoel omdat het zwaarder valt, hierdoor zal je kleintje waarschijnlijk ook last krijgen van darmkramojes omdat de darmen harder moeten werken. - KV verstoord de darmflora (ook na 1 fles) die BV juist onderhoud, waardoor ook darmkrampjes ontstaan. Ik begrijp dat het zwaar is om ook 's nachts te voeden. Je kindje is nog niet zo oud, Dit hoort er voor nu bij. Je borsten kunnen rond deze leeftijd van je kindje "leeg" aanvoelen (alsof je productie terug loopt). Dit is normaal. Je borsten zijn gewend geraakt aan de melk en de melkaanmaak. Maak je geen zorgen, moeder natuur heeft het zo gemaakt dat je kindje bepaald hoeveel melk jou borsten aanmaken, zodat je genoeg melk hebt/maakt. Heb vertrouwen in je eigen lichaam en BV. Zolang je kindje voldoende plast, regelmatig poept en goed groeit, hoef jij je geen zorgen te maken. GRoetjes Saskia